Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B 1.4 v16 brak ogrzewania, letnie powietrze powyżej obrotów 4k

28 Lis 2016 22:29 1212 9
  • Poziom 2  
    Problem się zrodził taki, że znikło mi ogrzewanie w mojej corsince B 1.4 16v. Niby nic niezwykłego, ale jak przytrzymam ją na obrotach powyżej 4k to nagle zaczyna lecieć letnio-ciepłe powietrze. Np podczas przejazdu autostradą czy drogą zwykłą. Niezależnie który to bieg, czy od prędkości: przekroczę 4000obr/min to pojawia się letnie powietrze.

    Co ciekawe jak na postoju to sprawdziłem to nie chciało zadziałać i nawet jak przytrzymałem na 5000 obrotów to ciepło się nie pojawiało.

    Pokrętło w kabinie działa bo ewidentnie słychać po przekręceniu że lecące powietrze wydaje inny dźwięk jak w przypadku ustawienia na zimno. Brzmi tak jak brzmieć ma.
  • Poziom 2  
    zdaje sie działać bez problemu bo gdy przekracza temp pewien poziom to zaczyna spadać i wszystko się normuje.
  • Poziom 38  
    Semyazza napisał:
    Pokrętło w kabinie działa bo ewidentnie słychać po przekręceniu że lecące powietrze wydaje inny dźwięk jak w przypadku ustawienia na zimno. Brzmi tak jak brzmieć ma.
    U mnie na 2/3 skali pokrętła w stronę "ciepło", już wieje chłodem.
    Na pewno klapka przełącza na ciepłe i szczelnie zamyka "zimny" obieg ? Czujesz jakieś prężenie na pokrętle, nie powraca z którejś skrajnej pozycji ? Drobne uchylenie klapki, i zimne powietrze chętniej poleci taką szczeliną, niż będzie przepychać się przez żeberka grzejnika. Ułamany zaczep, luźny pancerz linki, i będzie takie zachowanie, a klapka się nie zamknie.
    Semyazza napisał:
    zdaje sie działać bez problemu bo gdy przekracza temp pewien poziom to zaczyna spadać i wszystko się normuje.

    Wskazówka idzie do połowy na wskaźniku, po czym opada i tak zostaje ?
    Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika powinna stać w miejscu, bez względu czy jedziesz, czy stoisz.
    Jak oscyluje, zmienia poziomy - termostat przepuszcza, lub przeskalował się na mniejszą temperaturę, zamiast otwierać się przy ok 90C, może robić to przy 70C.
    W jakiej pozycji ma być wskazówka temperatury w tej corsie ? Trochę przed połową skali ?
    Węże do chłodnicy są ciepłe, czy zimne, przed dojściem wskazówki na jej "naturalne" miejsce - tam gdzie zwykle stoi wskazówka w innych grzejących oplach ?
    W moim modelu była taka fajna tabelka Corsa B 1.4 v16 brak ogrzewania, letnie powietrze powyżej obrotów 4k
    Trochę klapka, trochę termostat - o nagrzewnicę nie zapytam, i nie będziesz miał za ciepło...
  • Poziom 13  
    zjawisko bezwładności pompy wody
    kiedyś miałem taki przypadek po wymianie pompy problem ustał .
    Pozdrawiam darek
  • Poziom 39  
    g107r napisał:

    Wskazówka idzie do połowy na wskaźniku, po czym opada i tak zostaje ?
    Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika powinna stać w miejscu, bez względu czy jedziesz, czy stoisz.


    Nie tak do końca, kolego. W wielu samochodach tak się dzieje, czy to renault, uaz lub mercedes.
    Do zaobserwowania szczególnie wyraźnie gdy na skali masz punkty odniesienia.
    Gdy jedziesz z zimnym silnikiem czynnik chłodzący krąży w małym obiegu i powoli się nagrzewa. Kiedy nagrzeje się wystarczająco do otwarcia dużego obiegu dopływ zimnej wody z chłodnicy powoduje spadek temperatury cieczy chłodzącej i przymkniecie się termostatu.
    Dzieje sie tak, bo termostat nie do końca działa ścisłe liniowo, zawsze musi pokonać pewne opory do otwarcia się lub zamknięcia.

    Te modele Corsy mają najprawdopodobniej zawór nagrzewnicy.
    Polecam go sprawdzić.
  • Poziom 2  
    g107r napisał:
    Na pewno klapka przełącza na ciepłe i szczelnie zamyka "zimny" obieg ? Czujesz jakieś prężenie na pokrętle, nie powraca z którejś skrajnej pozycji ?

    Tak, czuć opór, pokrętło nie obraca sie samo, a powietrze ewidentnie leci z innego miejsca, innego przewodu.

    g107r napisał:
    Wskazówka idzie do połowy na wskaźniku, po czym opada i tak zostaje ?

    Nie, podczas jazdy utrzymuje sie na stałym poziomie, ale podczas dłuższego postoju temp rośnie, mniej więcej kilka mm przed "znacznikiem" słychać jak włącza się wentylator i od razu wskaźnik opada. Stąd też twierdzę że wszo ok z tą częścią akurat termoobiegu.

    Musiałbym posprawdzać te węże silnik-nagrzewnica.
  • Poziom 38  
    No, nie wiem jak w tej corsie, ale u mnie czy stoję, czy jadę, wskazówka rusza się na 1-2mm, a temperatura wg programu oscyluje w granicy 89C, +3, -2C.
    Inny wskaźnik, pewnie i inny czujnik, inne pokazywanie, ja mam rozwinięcie oplowskiego silnika 1,6 16V, dlatego prosiłem o porównanie wskazań z innymi oplami. Jak u innych temperatura pilnuje 90 stopni, to ile pokazuje w tym konkretnym przypadku ?
    https://www.youtube.com/watch?v=Sb1EaNX4Zx0 przydługi i przynudzający filmik ze spalonym finałem, ale jak obejrzysz i porównasz z innym filmem z uszkodzonym termostatem w tym samym samochodzie tego klienta, to chyba sam dojdziesz do pewnych wniosków na temat swojego termostatu.
    Czy będzie dobry może wskazać wskazówka i jej spadek po rozgrzaniu silnika. wcześniej ok, może pójść do góry i trochę opaść, pytanie tylko - ile opada.
    daszczykk napisał:
    zjawisko bezwładności pompy wody
    kiedyś miałem taki przypadek po wymianie pompy problem ustał .
    Taki że po przygazowaniu leciało cieplejsze powietrze ? To mnie to robił zamknięty termostat

    Corsa B 1.4 v16 brak ogrzewania, letnie powietrze powyżej obrotów 4k

    Krzywa blacha zamiast zamykać widoczną szczelinę, stawała już w swej obudowie zostawiając to co widać, co przekładało się na zbyt duże spadki temperatury w czasie jazdy do tej w czasie postoju.
    Z pompą jakby miała połamane łopatki mogłoby być podobnie. Albo, słyszysz bulgot w nagrzewnicy po przygazowaniu ?
    sanfran napisał:
    Te modele Corsy mają najprawdopodobniej zawór nagrzewnicy.
    Czy to klapka, czy zawór, warto sprawdzić organoleptycznie czy działa w pełnym zakresie.
    Semyazza, czasem jak nie ma klimy, po wykręceniu wentylatora dmuchawy, da radę gibką ręką namacać grzejnik nagrzewnicy.
    Przewody do niej możesz mieć oba gorące, tyle że zapchany w 2/3 grzejnik nie odda temperatury przepływającemu przezeń powietrzu. Czy masz może cieplejsze powietrze od strony pasażera ?
  • Poziom 13  
    Semyazza napisał:
    Co ciekawe jak na postoju to sprawdziłem to nie chciało zadziałać i nawet jak przytrzymałem na 5000 obrotów to ciepło się nie pojawiało.


    Nie na bezwładność pompy to wskazuje ten objaw.
    Pozdrawiam darek