Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa układu hydraulicznego z automatyczna regulacją ciśnienia

20 Gru 2016 14:35 2007 11
  • Poziom 7  
    Witam, z góry przepraszam że może temat w nieodpowiednim miejscu ale nie wiem za bardzo gdzie mogę go podczepić. Do sedna, mam za zadanie zbudować układ który będzie służył do utrzymania zadanego mu ciśnienia. Jest to układ który będzie służył przy stanowisku do badania hamulcy samochodowych. Głównie chodzi o to żeby mieć sterowanie jakieś proste gdzie można mu zadać przykładowo ciśnienie w układzie 150 bar i on utrzyma je w miarę stabilnie. Nie za bardzo wiem od czego zacząć jak się za to zabrać, zrobiłem przykładowy "schemat blokowy" który mniej więcej pokazuję zasadę działania tego układu. Czujnik ciśnienia daje sygnał do sterowania a następnie komputer reguluję czy ma przykładowo upuścić ciśnienie przez elektrozawór czy dopompować i uruchomić pompę. Jestem otwarty na opinie i sugestie
    Ciśnienie pompy max 200 bar robocze 50-100 bar , najlepiej żeby to była pompa zębata, no i problem jest z doborem płynu najlepiej jakby był to normalny płyn hamulcowy np DOT4 ale zdaje sobie sprawę że ciężko może być znaleźć pompę odporną na niego więc może też być jakiś olej hydrauliczny odporny na wysokie temperatury. Budowa układu hydraulicznego z automatyczna regulacją ciśnienia
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 19  
    Pompa + reduktor hydrauliczny. W czym problem?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    szczupx napisał:
    Pompa + reduktor hydrauliczny. W czym problem?

    Dodaj jakis manometr albo czujnik ciśnienia i zawór przelewowy regulacyjny .
  • Poziom 18  
    Jakie zapotrzebowanie na olej?
    Jeśli układ ma być w całości sterowalny z plc, to najlepiej zastosować zawór przelewowy sterowany proporcjonalnie.
    Co do reszty to standard.
  • Specjalista Automatyk
    apajak1988 napisał:
    Jakie zapotrzebowanie na olej?
    Jeśli układ ma być w całości sterowalny z plc, to najlepiej zastosować zawór przelewowy sterowany proporcjonalnie.
    Co do reszty to standard.


    Proporcjonalny podnisie bardzo znacząco koszty.
  • Poziom 7  
    Co do oleju, to właśnie obliczałem jaką moc powinien mieć silnik elektryczny do zasilania pompy. Liczyłem do przykładowych pomp znalezionych co spełniały kryterium ciśnienia max 200 bar i wyszło mi że silnik powinien mieć około 70-80 kW co jest chyba nie możliwe, żeby przesuwać taki mały tłok w zacisku hamulcowym. Więc albo źle obliczam podejrzewam że to właśnie robię źle albo pompy źle dobieram, lub czegoś nie rozumiem. Wybaczcie ale z hydrauliki nie mam za wiele pojęcia. + Problem też jest z narysowaniem samego schematu hydraulicznego konkretnie chodzi o symbole poszczególnych elementów, znalazłem różne pdfy w internecie z symbolami , ale ciężko było coś dobrać. Budowa układu hydraulicznego z automatyczna regulacją ciśnienia Z tego wzoru korzystałem do obliczeń. Pompa z której wziąłem dane: http://www.phs-pompy.pl/pompy_zebate_PZ3.html
  • Poziom 18  
    Ponawiam pytanie: jakie zapotrzebowanie na olej w układzie?
    Zapewne podstawiłeś złe jednostki do wzoru, stąd taka wielkość silnika.
    W czym rysujesz schematy?
  • Poziom 7  
    Nie mam żadnego programu do rysowania schematów. Zapotrzebowanie na olej, a mógłbyś mi powiedzieć jak to wyznaczyć? Bo naprawdę jestem zielony w hydraulice.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    zilnik napisał:
    Pompę sobie weź od układu ABS, przystosowana do płynu hamulcowego.
    Właśnie gadałem z Doktorem bo też myślałem żeby to na pompie od ABS ale powiedział mi że ona ma inna zasadę działania i nie spisze się w tym układzie.
    zilnik napisał:
    PS. Skąd tam weźmiesz wysokie temperatury na stanowisku ?

    Nie wiem jak to będzie działać bo może przykładowo ustawione tak że będzie hamować przez kilka godzin więc olej hydrauliczny mógłby się zagotować.
    zilnik napisał:
    0 l/min. Pompujesz w zamknięty cylinder, skok roboczy tłoka <0,5mm... Chodzi o wytwarzanie i utrzymanie ciśnienia...

    Czyli jeśli dobrze rozumiem to dobór pompy dobierać głównie na ciśnienie żeby je wytrzymała? tak jakby wydajność w cm^3 mnie nie interesuje?
  • Poziom 18  
    Wydajność Cię interesuje. Źle dobrana, będzie generowała niepotrzebne straty.
    Jesteś w stanie określić ile taki zacisk hamulcowy potrzebuje płynu żeby zadziałał? Chodzi o chłonność takiego zacisku.
  • Poziom 7  
    Jeśli da się określić to na podstawie rozmiaru jego tłoka i skoku to mniej więcej będzie to na poziomie 1cm^3