Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Prins Vsi po przełączeniu na LPG spala LPG i benzynę jednocześnie

23 Gru 2016 00:33 2190 10
  • Poziom 5  
    Witam.
    Nabyłem Passata 2.8 V6 4motion[b] z 2002[/b] roku i ma założoną instalację LPG Prins VSI. Problem jest w tym,ze jak przełączy sie na LPG to nie odcina benzyny i chodzi na obu paliwach kulejąc przy tym strasznie, jednak po odłączeniu pompy paliwa na samym gazie chodzi idealnie. Auto na butle gazu potrafi spalić 5 zbiorników paliwa. Poza tym auto na 100 kilometrów spala ponad 30 litrów benzyny. Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic. Kolejny mechanik radzi wymienić komputer główny instalacji LPG Prins. Pomocy bo już nie wiem co dalej robić z tym autem i ta instalacja. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    PiotrekMach napisał:
    po odłączeniu pompy paliwa na samym gazie chodzi idealnie

    Odetnij pompę paliwa dodatkowym przekaźnikiem sterowanym w momencie przełączenia na LPG
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    PiotrekMach napisał:
    Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic.

    Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli.
    Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie. Z tego co wiem, to za odcinanie wtryskiwaczy benzynowych odpowiada emulator wtryskiwaczy. Został wymieniony, więc zakładam, że jest sprawny, ale pozostaje pytanie czy dobrze połączony.
    PiotrekMach napisał:
    Poza tym auto na 100 kilometrów spala ponad 30 litrów benzyny.

    Nie znam tego auta, ale tyle benzyny to chlapie ciężarówka, i jeżeli to prawda, to przede wszystkim zainteresowałbym się tym dlaczego tak dużo. I tu nasuwa się pytanie jak silnik pracuje na benzynie - jaką ma dynamikę przy takim spalaniu.
    Sprawdziłbym działanie sond lambda, ale również to czy wtryskiwacze benzynowe nie leją. Przypuszczam, że zachodzi ta druga okoliczność, bo instalacja
    PiotrekMach napisał:
    po odłączeniu pompy paliwa na samym gazie chodzi idealnie.

    To wg mnie laika
    PiotrekMach napisał:
    Auto na butle gazu potrafi spalić 5 zbiorników paliwa.

    też potwierdzałoby tezą o nieszczelnych wtryskiwaczach benzynowych.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam.
    Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km.
    Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może nie odłącza wtryskiwaczy benzynowych. Jeżeli po odłączeniu pompy paliwa silnik działa prawidłowo, to oznacza że przy nie odłączonej pompie pracuje na benzynie i LPG na raz i jest za bogata mieszanka - powinien być słaby, strasznie kopcić, ew. błędy ECU, zapalająca się kontrolka OBD itp. Jak wygląda zużycie benzyny w czasie pracy na benzynie - czy też jest takie duże?
    Dodatkowo możesz założyć przekaźnik wyłączający zasilanie pompy paliwa (możesz wykorzystać do wysterowania przekaźnika sygnał z zaworu zbiornika LPG).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 5  
    CameR napisał:
    Odetnij pompę paliwa dodatkowym przekaźnikiem sterowanym w momencie przełączenia na LPG


    Tez o tym myślałem, ale wtedy istnieje ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy benzynowych. Pompa nie będzie podawała paliwa,ale wtryskiwacze nadal będą chodziły . Czy może się mylę ?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    To ma zrobić sterownik LPG a nie dodatkowy przekaźnik. Do konkretnego gazownika jedź a nie do wymieniaczy.
  • Poziom 5  
    gimak napisał:
    PiotrekMach napisał:
    Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic.

    Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli.
    Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie. Z tego co wiem, to za odcinanie wtryskiwaczy benzynowych odpowiada emulator wtryskiwaczy. Został wymieniony, więc zakładam, że jest sprawny, ale pozostaje pytanie czy dobrze połączony.
    PiotrekMach napisał:
    Poza tym auto na 100 kilometrów spala ponad 30 litrów benzyny.

    Nie znam tego auta, ale tyle benzyny to chlapie ciężarówka, i jeżeli to prawda, to przede wszystkim zainteresowałbym się tym dlaczego tak dużo. I tu nasuwa się pytanie jak silnik pracuje na benzynie - jaką ma dynamikę przy takim spalaniu.
    Sprawdziłbym działanie sond lambda, ale również to czy wtryskiwacze benzynowe nie leją. Przypuszczam, że zachodzi ta druga okoliczność, bo instalacja
    PiotrekMach napisał:
    po odłączeniu pompy paliwa na samym gazie chodzi idealnie.

    To wg mnie laika
    PiotrekMach napisał:
    Auto na butle gazu potrafi spalić 5 zbiorników paliwa.

    też potwierdzałoby tezą o nieszczelnych wtryskiwaczach benzynowych.


    Emulator został wpięty we wtyczkę od emulatora. Nie było przy nim nic więcej kombinowane. Co do sond Lambda nie były sprawdzane,ale postaram się to zrobić w najbliższym czasie. Raczej nie obstawiałbym uszkodzonych wtryskiwaczy benzynowych ,ale poprostu nie są one odcinane przez instalacje prins VSI. Na banzynie auto chodzi normalnie , choć często zapala się kontrolka check engine i auto jakby powyżej 3 tysięcy obrotów traci moc.

    Dodano po 6 [minuty]:

    sebap napisał:
    To ma zrobić sterownik LPG a nie dodatkowy przekaźnik. Do konkretnego gazownika jedź a nie do wymieniaczy.


    No właśnie problem w tym,ze w moim mieście są sami partacze. Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. A gazownicy proponują jedno. wymiana instalacji na taka jak oni zakładają bo moja to " śmietnik" i nie da się z nią nic zrobić. Niestety tak to jest jak poza auto kalibracja nie potrafią nic więcej zrobić.

    No nic czekam na jakieś jeszcze podpowiedzi

    Dodano po 8 [minuty]:

    D_Mrozu napisał:
    Witam.
    Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km.
    Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może nie odłącza wtryskiwaczy benzynowych. Jeżeli po odłączeniu pompy paliwa silnik działa prawidłowo, to oznacza że przy nie odłączonej pompie pracuje na benzynie i LPG na raz i jest za bogata mieszanka - powinien być słaby, strasznie kopcić, ew. błędy ECU, zapalająca się kontrolka OBD itp. Jak wygląda zużycie benzyny w czasie pracy na benzynie - czy też jest takie duże?
    Dodatkowo możesz założyć przekaźnik wyłączający zasilanie pompy paliwa (możesz wykorzystać do wysterowania przekaźnika sygnał z zaworu zbiornika LPG).
    Pozdrawiam.


    Jak na seicento to konkretny wynik :D Mi nawet po odpięciu pompy paliwa kiedy chodzi tylko na gazie spala jakieś 40 litrów LPG :/ Wiem,ze po przełączeniu na gaz,ale wtedy chodzi na obu paliwach pokazuje za bogata mieszankę. Zużycie benzyny bez włączonego LPG 30 litrów/100 km. Jak włączę LPG to jakby delikatnie mniej auto spala benzyny. Czas sprawdzić sondy lambda bo właśnie w nich może być problem. Wiem,ze prins ma to do siebie ,ze cała instalacja VSI może byc sprawna,a kuleje przez błędy ECU silnika. Czy to raczej niemożliwe ?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Miałem podobny problem ze sterownikiem OMVL Dream, uszkodzony był przekażnik podwójny odłączający wtryskiwacze benzynowe, może u ciebie być podobnie.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    PiotrekMach napisał:
    Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta.

    Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N.
    Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki).
    Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem.

    Dodano po 2 [godziny] 38 [minuty]:

    Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu napisał, to dochodzę do wniosku, że to raczej nie będzie żaden przekaźnik temu winien, tylko w pierwszej kolejności sonda (y) lambda przed katalizatorem i prawdopodobnie nieszczelne wtryskiwacze benzynowe.
    Wnioskuje to na podstawie tego wpisu
    PiotrekMach napisał:
    Na banzynie auto chodzi normalnie , choć często zapala się kontrolka check engine i auto jakby powyżej 3 tysięcy obrotów traci moc.

    Pytanie tylko jaki błąd kryje się pod tym check'iem. Gdyby wtryskiwacze były szczelne, a sonda lambda padnięta, to silnik na benzynie powinien ewentualnie trochę więcej palić, ale nie powinien się zapalać check i silnik nie powinien tracić mocy. Przy nieszczelnych wtryskiwaczach, ale sprawnej sondzie lambda, raczej silnik nie powinien palić więcej benzyny, bo sterownik benzynowy powinien odpowiednio skorygować czas wtrysku benzyny, nie powinien się zapalać check i silnik nie powinien tracić mocy. Taka reakcja stertownika powinna odłożyć się w korektach, check zapaliłby się dopiero wtedy jak działanie sterownika byłoby już nieefektywne. To tyle jeżeli chodzi o benzynę.
    A teraz o Prinsie (na ile go znam). Gdyby sonda lambda była sprawna, a wtryskiwacze benzynowe, z jakiegoś powodu, by się nie wyłączały przy pracy silnika na gazie (pod tą sytuacje można podciągnąć również nieszczelne wtryskiwacze benzynowe), to w tej sytuacji sterownik benzynowy, w reakcji na wskazania sondy, skracałby czas wtrysku benzyny do tego momentu, w którym sonda lambda powiedziałaby, że jest dobrze, a silnik powinien normalnie pracować podawania dwóch paliw, bo one byłyby podawane w odpowiednio mniejszych dawkach.
    Sytuacja zmienia się diametralnie jak sonda lambda nie działa lub jej wskazania z jakiegoś powodu nie są brane pod uwagę przez sterownik benzynowy i wtedy czas wtrysku benzyny nie jest odpowiednio korygowany, a to się przekłada również na czas wtrysku gazu.
    Trochę do tej układanki nie pasuję mi ta informacja:
    PiotrekMach napisał:
    Auto na butle gazu potrafi spalić 5 zbiorników paliwa.

    To bardziej pasuje do - mocno nieszczelne wtryskiwacze benzynowe, ale sprawna sonda lambda. W tej sytuacji sterownik benzynowy nie ma wpływu na to przecieka przez wtryskiwacze benzynowe, ale skraca czas wtrysku benzyny, a tym samym czas wtrysku gazu, ale na tyle przeciek benzyny jest duży, że nie jest w stanie tego skutecznie skorygować czasu wtrysku gazu i w tej sytuacji mogłoby dochodzić do takich proporcji zużycia gazu do benzyny.
    Puściłem wodze fantazji i do takich (powyższych) wniosków doszedłem. Nie wiem czy zasadne, dlatego będę dalej kibicował.

    PiotrekMach napisał:
    CameR napisał:
    Odetnij pompę paliwa dodatkowym przekaźnikiem sterowanym w momencie przełączenia na LPG


    Tez o tym myślałem, ale wtedy istnieje ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy benzynowych. Pompa nie będzie podawała paliwa,ale wtryskiwacze nadal będą chodziły . Czy może się mylę ?

    Ta obawa może być zasadna.
  • Poziom 5  
    Witam Szanowne grono po dlugiej przerwie spowodowanej brakiem sily do mojego prinsa. Co do problemu to do dzis nie zostal rozwiazany,a Ja idac na latwizne zamontowalem przekaznik odcinajacy pompe paliwa jak doradzil CameR. Obawialem sie troche spalenia wtryskow PB,ale odziwo zrobilem 15 000 kolometrow i jest ok. Jak ktos ma jakies nowe pomysly to prosze o rady bo chcialbym,zeby wszystko bylo podlaczone jak trzeba bo "partaniny" nie lubie. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
  • Poziom 5  
    Kolejny raz zawiedli "fachowcy". Ktos grzebal w instalacji i uznal,ze " + " po zaplonie nie jest potrzebny w tej instalacji i poprostu go ominął co spowodowalo ,ze emulator nie odcinał wtryskiwaczy Pb.