Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 1989 Spalanie benzyny podczas jazdy na gazie

zatorandy 04 Lip 2007 23:37 4018 11
  • #1 04 Lip 2007 23:37
    zatorandy
    Poziom 2  

    Witam serdecznie.
    Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem VW PASSATA kombi B-3 1989, silnik 1.8 monowtrysk typ RP z gazem.
    Na początku było wszystko ok ale.............
    zauważyłem, że mimo tego iż cały czas jeżdżę na gazie to mam również dość duże (moim zdaniem) zużycie benzyny. Miesięcznie przejeżdżam ok 1000 km. Zużycie gazu jest na przyzwoitym poziomie ok 10,5 l, ale oprócz tego w każdym miesiącu muszę tankować za 50 Pln i wszystko przejeżdżam. Staram się mieć w zbiorniku ok 1/3 pojemności benzyny, żeby nie spalić pompy paliwowej. Pod samochodem nie mam żadnych wycieków paliwa, które by mogły być jakąś wskazówką. Nie mam pojęcia co jest grane. Nie jest to instalacja sekwencyjna gazu, która przełącza się przy określonej temp, ale zwykła (przejście na gaz przy 2000 obr/min).
    Znalazłem temat na forum o fordzie:
    http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=32749
    Czy ktoś spotkał się z takim problemem w Passacie???
    Proszę o sugestie i wskazówki.
    Pozdrawiam.

    0 11
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 05 Lip 2007 00:06
    transoptor
    Poziom 15  

    Sprawdż elektrozawór od cinający od podawania benzyny.Niby podczas jazdy na gazie jest wyłączony lecz jak nie trzyma pod ciśnieniem to będziesz miał ubytki.Pozdrawiam

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 05 Lip 2007 00:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Rozruch jest na benzynie - jeśli więc jeździsz po mieście, często gasisz i zapalasz silnik to zużycie benzyny będzie wyraźne...

    Pompa i wtryskiwacze powinny być odcięte na LPG.

    To co tam piszą o smarowaniu wtryskiwaczy to bzdura - jak nie działają to paliwo przez nie nie przepływa i nic ich nie smaruje. Z tym przełączaniem z LPG na noPb to też bzdura - jak układ jest szczelny to trzyma ciśnienie co najmniej przez kilkanaście godzin od wyłączenia pompy, inaczej chcąc odpalić na beznynie musiał byś czekać aż pompa wytworzy ciśnienie, a nie musisz, dopiero jak auto długo stoi to musisz odczekać między włączeniem zapłonu a próbą uruchomienia silnika, a normalnie wkładasz kluczyk, włączasz starter i auto odpala od razu, na nic nie trzeba czekać.

    0
  • #4 05 Lip 2007 17:05
    mefiu23
    Poziom 10  

    Witam !!!
    Proponuje sprawdźić odcięcie wrtyskiwacza czy jest odciety przekaźnikiem czy emulatorem ? Tak czy tak podczas przejścia na gaz rozłancza sie wtrysk i temat może być taki że przewody odcinające na przekaźniku konektorki sie mogły poluzować i bedzie podbierał paliwo . Jeżeli jest emulator jedno kanałowy to sprawdź zasilanie z zaworu LPG lub mase lu czy owy emulator nie jest umieszczony w miejscu gdzie jest duża wilgoć ( może zaśniedział ). A odłączenie pompy paliwa na gazie też jest jakimś wyjściem z tym ze warto sprawdzić tak czy tak odciecie wtrysku !!!
    Pzdr :)

    0
  • #5 06 Lip 2007 10:35
    zatorandy
    Poziom 2  

    Witam.
    Wtryskiwacz jest odcinany przekaźnikiem, ale i tak przeczyściłem styki. Podjechałem do gazownika, który porównał skład spalin na gazie i z odłączonym sterowaniem wtrysku. Skład mieszanki był bez zmian, więc stwierdził, że paliwa nie pobiera. Zapytałem sie go o odcięcie pompy, stwierdził że można to tak zrobić, ale gazownicy oficjalnie nie mogą tego zakładać, ze względów bezpieczeństwa. Nie wiem jak sprawdzić elektrozawór odcinający paliwo, jak przechodzę na gaz to słychać, że zadziałał.

    0
  • #6 06 Lip 2007 10:51
    robokop
    Moderator Samochody

    tzok napisał:
    Rozruch jest na benzynie - jeśli więc jeździsz po mieście, często gasisz i zapalasz silnik to zużycie benzyny będzie wyraźne...

    Pompa i wtryskiwacze powinny być odcięte na LPG.

    To co tam piszą o smarowaniu wtryskiwaczy to bzdura - jak nie działają to paliwo przez nie nie przepływa i nic ich nie smaruje. Z tym przełączaniem z LPG na noPb to też bzdura - jak układ jest szczelny to trzyma ciśnienie co najmniej przez kilkanaście godzin od wyłączenia pompy, inaczej chcąc odpalić na beznynie musiał byś czekać aż pompa wytworzy ciśnienie, a nie musisz, dopiero jak auto długo stoi to musisz odczekać między włączeniem zapłonu a próbą uruchomienia silnika, a normalnie wkładasz kluczyk, włączasz starter i auto odpala od razu, na nic nie trzeba czekać.

    Kolega poczyta troszke o zasilaniu samochodow LPG. Przy zasilaniu silnika gazem dziala jednostka sterujaca silnika, pompa paliwa caly czas pracuje podajac paliwo pod cisnieniem do wtryskiwaca ( wtryskiwaczy), cisnienie paliwa jest jednym z parametrow kontrolowanym przez sterownik, jedynie w obwod wtryskiwacza jest wpinany emulator symulujacy jego poprawna prace , oczywiscie wtryskiwacz nie pracuje , tzn jest zamkniety, przynajmniej teoretycznie. W praktyce jednak wtryskiwacz paliwa nie jest 100% szczelny, jakas ilosc paliwa zawsze przecieka, producenci urzadzen wtryskowych podaja ile kropel paliwa w jednostce czasu moze przesaczyc sie przez wtryskiwacz co swiadczy o jego sprawnosci. Z wiekiem wtryskiwacz rozszczelnia sie coraz bardziej, ilosc przesaczanego paliwa zwieksza sie powodojac jego ubytek w zbiorniku, nie wykaze tego analizator spalin . Pewnym rozwiazaniem moze byuc dodatkowy elektrozawor paliwa ( pomiedzy czujnikiem cisnienia a wtryskiwaczem), wymiana wtryskiwacza na sprawny, ewentualnie przekaznik odcinajacy pompe paliwa przy zasilaniu gazem - tego ostatniego rozwiazania raczej nie polecam.

    0
  • #7 06 Lip 2007 12:00
    tzok
    Moderator Samochody

    W jednych samochodach ciśnienie paliwa jest kontrolowane, w inncyh nie jest tylko w najnowszych autach odcięcie pompy powoduje błąd ECU, a często da się to obejść odcinając pompę przez obwód wyłącznika bezwładnościowego.

    0
  • #8 06 Lip 2007 15:19
    mefiu23
    Poziom 10  

    Witam !!!
    Drogi kolego zaworu odcinającego benzyne to ty raczej nie masz skoro piszesz że wtrysk jest odciety przekaźnikiem a zawór benzynowy do odcięcia paliwa stosuje sie w silnikach z gaźnikiem . Co do sprawdzenia czy pobiera paliwo podczas pracy na LPG jest opcja że można to sprawdzic na wolnych i wysokich obrotach zdjąć przewód zasilający z cewki na reduktorze i po chwili auto powinno zgasnąc jeżeli nie zgaśnie tzn że coś podpija paliwa może tak być na wysokich obrotach wtedy jak są wieksze drgania sprawdź przy różnych obrotach może masa na przekaźnik nie łączy ? lub zasilanie 12V z elekktrozaworu gazowego na przekaźnik sie traci . Coś jest napewno nie tak z tym odcięciem a skoro Pan Gazownik stwierdził że odcięcie pompy w takim aucie jest niebezpieczne to dlaczego ?
    Pzdr :)

    0
  • #9 06 Lip 2007 21:57
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Wtryskiwacze nie są na 100% szczelne.Doszedłem do tego wniosku analizując metodę sprawdzenia szczelności układu zasilania.Okazuje się,że po 10 minutach może nastapić spadek cisnienia o ok.10%.Jest to dopuszczalne.Stąd pewnie minimalne ubytki.Odłączenie pompy paliwa powinno pomóc.Przy okazji trochę ją oszczędzasz.Tracisz trochę na bezpieczeństwie bo jak Ci auto zgaśnie na gazie to by uruchomić musisz włączyć pompę.Kilku znajomych ma odcinaną pompę i narazie nie mieli z tego powodu problemów.Podrawiam.

    0
  • #10 06 Lip 2007 22:25
    tzok
    Moderator Samochody

    Przecież odcięcie pompy można zrobić na przekaźniku podpiętym pod elektrozwawór gazu, tylko przekaźnik musi mieć styki N.C. (zwarte gdy brak zasilania), wtedy w razie przełączenia na benzynę lub awarii instalacji LPG pompa benzyny się załączy.

    I nie tragizujcie tak z tym przełączaniem z LPG na noPb podczas jazdy - będzie się dało, przecież jak się uruchamia samochód to pompa włącza się w momencie włączenia zapłonu a zazwyczaj nie czeka się po włączeniu zapłonu tylko od razu urucamia się rozrusznik i silnik jakoś działa, mimo że od momentu włączenia pompy do uruchomienia silnika mija często mniej niż 2s.

    0
  • #11 13 Lip 2007 12:44
    Remik71
    Poziom 24  

    Zgadzam się z tzok i dobrze jest założyć przekaźnik wyłączający pompę, która na gazie pracuje ciężej niż przy eksploatacji na benzynie.

    0
  • #12 14 Lip 2007 00:00
    zatorandy
    Poziom 2  

    Witam !!!
    Na obecną chwilę po przejściu na gaz po prostu wyciągam bezpiecznik od pompy paliwa. Obserwując poziom paliwa na wskaźniku w radością stwierdziłem, że wszystko jest ok ( dla mnie bomba). Nie mniej jednak założę przekaźnik odcinający pompę z dwóch powodów:
    1. niski koszt
    2. pompa paliwa nie pracuje i mam nadzieję że jej żywotność się wydłuży.
    Dzięki za sugestie i pomoc.
    Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów