Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2.3 dci 146 km - Renault Master spadek mocy przy niskich temp

18 Sty 2017 00:16 5442 13
  • Poziom 2  
    Witam. Jak w temacie . Master traci moc przy około 4 stopniach i niżej a podczas mgły jest jeszcze gorzej. W pierwszej kolejności z racji ze auto ma juz sporo przejechane usunąłem filtr DPF tak mi podpowiedziano lecz nie dało to rezultatu. Po powrocie z trasy zawiozłem auto do serwisu Renault tam powiedziano mi ze akumlator jest totalnie padnięty i to mogło być przyczyna gdyż nawet podczas jazdy nie lądował sie prawidłowo i miał spadki napięcia . Wydało mi sie to trochę mało prawdopodobne ale Ok. Włożyłem nowy akumlator mocniejszy a problem pozostał. Zdecydowałem sie zawieść auto w inne miejsce ( serwis z wieloma dobrymi opiniami) sprawdzili turbinę powiedzieli ze jest Ok , na wtryskacj nie było najmniejszych błędów wiec nie decydowałem sie na sprawdzenie na maszynie gdyż to droga zabawa a z zapewnień serwisu powiedzieli ze to nie wtryski na 99%. Wymienili jedynie filtr paliwa i powietrza lecz to tez nie pomogło.
    Pomocy proszę

    Auto zamiast palić 10l to potrafi 14-15l na setkę przy 90 km/h

    Rocznik 2012 2.3 dci 146 km
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Pawel88reno napisał:
    usunąłem filtr DPF

    Myślenie mechaników i elektroników, wyciąć... najlepiej.Szybki pieniądz zarobiony i wydany zarazem.
    Te czasy mijają, teraz to będą wstawiać z powrotem.
    Ja bym sprawdził poprawność działania zaworu EGR, który może dać takie efekty jak opisujesz jeśli ma problemy z zamknięciem.
    Sprawdził NIE wycinał :)
  • Poziom 2  
    Dziękuję za podpowiedź.
    Napewno sprawdzę jak bede miał okazje. Co do DPF to nie była podpowiedz mechanika który mi go wyciął. Jedyne co powiedział to że filter jest bardzo zapchany i może powodować spdki mocy dlatego zdecydowałem sie go pozbyć.

    Od wymiany aku i filtrów zrobiłem 1500km i auto jakby zaczeło jechać normalnie a temp czasem -20... Juz nie wiem co go boli.

    Zauważylem też że tak jakby gdy po odpaleniu jade delikatnie do 90 km/h to nie ma problemu ale gdy przychodzi wjechac pod górkę i zaczynam dodawac wiecej gazu wtedy auto słabnie i musze czasem redukowac do 4 pod małe podjazdy.
  • Poziom 2  
    Osobiście nie gdyż nie mam o tym pojęcia...;)
    Jak napisałem master przeszedł przez 2 serwisy w tym jeden autoryzowany Renault i niemam pojęcia czy było to sprawdzane. Wydaję mi się że nie. Dodam teraz że tu już chyba temp nie ma nic wspólnego z zachowaniem silnika. Przy -20 auto czasem jedzie normalnie czasem nie jedzie... Coraz więcej osób podpowiada mi żebym zajął się tym zaworem EGR.

    Ciekawi mnie jednak jedno. Dlaczego w obu serwisach nawet nikt nie pomyślał że to mogło by być przyczyną problemów...

    Poleci ktoś mechanika/serwis w Poznaniu i okolicach gdzie mogę oddać auto żeby sprawdzić ten EGR?
  • Poziom 16  
    Pawel88reno napisał:
    Osobiście nie gdyż nie mam o tym pojęcia...;)
    Jak napisałem master przeszedł przez 2 serwisy w tym jeden autoryzowany Renault i niemam pojęcia czy było to sprawdzane. Wydaję mi się że nie. Dodam teraz że tu już chyba temp nie ma nic wspólnego z zachowaniem silnika. Przy -20 auto czasem jedzie normalnie czasem nie jedzie... Coraz więcej osób podpowiada mi żebym zajął się tym zaworem EGR.
    Ciekawi mnie jednak jedno. Dlaczego w obu serwisach nawet nikt nie pomyślał że to mogło by być przyczyną problemów...

    Ponieważ nazwa Autoryzowany serwis nie musi oznaczać że pracują tam sami fachowcy. Jak nie masz o podstawach pojęcia typu "pomiar kompresji" to odstaw auto do warsztatu i niech ci to auto zrobią bo wydasz więcej kasy na takie gdybanie "a może to bo ktoś mi powiedział ,a może teraz to" Byłeś na kompie ? z parametrów można dużo wywnioskować jak ktoś ma o tym pojęcie ,czy są jakieś błędy?
  • Poziom 32  
    Pawel88reno napisał:
    W pierwszej kolejności z racji ze auto ma juz sporo przejechane usunąłem filtr DPF tak mi podpowiedziano lecz nie dało to rezultatu.

    To jest najlepsze. Teraz konia z rzędem temu kto dojdzie o co tam chodzi po usunięciu części programu. Myślał ktoś o przepływce ???
  • Poziom 2  
    Pod kompem nic nie pokazuje. Totalnie zadnych błędów. Moze zrobiłem błąd z tym dpfem ale jeżeli auto nadal jedzie czasem dobrze czasem złe to chyba nie w nim tkwił problem. Bede w Polsce to sprawdzę kompresje i ten egr.
  • Poziom 2  
    Witam
    Jest rozwiązanie tego ?
  • Poziom 13  
    Witam, sprawdziłbym zawór EGR - możliwe, że się przycina w danej pozycji i daje to taki efekt pracy silnika.

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    To by jakiś błąd był a tu nic
  • Poziom 13  
    Czym jest to diagnozowane? Może zrobić diagnostykę Clip-em ?
  • Poziom 2  
    Mi po wymianie silnika nie ma mocy cały czas. 90km osiągnąć to sukces. Wtryski są te same . Tylko słupek jest nowy.
    Nie ma błędów . Bloki pomiarowe były zczytane przez takiego magika i wysłane do serwisu renault. Powiedzieli ze jest ok wszystko. Auto nadal nie jedzie. Jakaś tragedia. Kiedyś śmigałem nim 140 na godzinę
  • Poziom 13  
    Może spróbować przegrać soft.