Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łucznik praca silnika z regulatorem prędkości U-118/1

andrzejac83 28 Sty 2017 20:23 1986 6
  • #1 28 Sty 2017 20:23
    andrzejac83
    Poziom 9  

    Silnik z regulatorem znajduje sie w maszynie do szycia Łucznik, ale to bez znaczenia. U-118/1 pedał (przycisk nożny).
    Łucznik praca silnika z regulatorem prędkości U-118/1
    Problem jest taki, że maszyna ma ponad 20 lat i podczas wciskania pedału czy delikatnie czy na max zdarza sie często, że silnik zaczyna buczeć i rusza dopiero po ręcznym obróceniu wirnika.
    Problem występuje tak samo po zdjęciu paska w maszynie czyli zdjęciu obciążenia mechanicznego. Nawet na zdjętym pasku silnik bardzo nagrzewa się i wydaje inny dźwięk niż zazwyczaj.
    Co zrobiłem:
    - początkowo smarowanie i czyszczenie całej maszyny(po braku efektów zdjęcie paska przełożenia- rozsprzęglenie mechaniczne)
    1.Silnik:
    - sprawdzenie szczotek, sprężynek, szczotko trzymaczy (duży zapas szczotek)
    - czyszczenie komutatora
    - dokręcenie połączeń
    1.Regulator/pedał
    - sprawdzenie przycisku nożnego (wizualnie oporniki węglowe OK, kondensator bez wycieków)
    - rezystancja pedału zaczyna się od 640Ω i w miarę płynnie schodzi do zera(na pedale na tabliczce minimum 800Ω)

    Moje pytania:
    Czy kondensator w pedale pełni funkcje rozruchową czy przeciw zakłóceniową? Czy mogło zdarzyć się, że kondensator wysechł przez ponad 20 lat?
    Co może być powodem, że silnik 5 razy startuje płynnie ok, a następnie zaczyna buczeć i znowu jest OK? Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych? Czy silnik może mieć skrót na uzwojeniu?

    0 6
  • Pomocny post
    #2 28 Sty 2017 23:02
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andrzejac83 napisał:

    Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych?

    A czy masz problem by pomierzyć pobór prądu amperomierzem prądu przemiennego na biegu jałowym i porównać go z tabliczką znamionową? Jak się nie mylę stoi tam 90W/05A

    0
  • Pomocny post
    #3 28 Sty 2017 23:05
    zhudomel
    Specjalista AGD

    Podejrzewam uszkodzony wirnik w silniku.

    1
  • #4 29 Sty 2017 10:31
    andrzejac83
    Poziom 9  

    Jaką funkcje pełni kondensator w pedale? Rozruchową czy filtrującą dla silnika?
    Czy może on być powodem problemów z rozruchem silnika/buczeniem i nagrzewania się silnika?

    Po wyjęciu okazuje się, że kondensator wylał, a zdjęcie w załączniku. Zamiast 0,1µF przy pomiarze ma 0,075µF. Czy to może być powód?

    Dziękuje za uwagę dotyczącą sprawdzenia prądu silnika. Rozumiem ze większy niż 0,5A będzie oznaczało uszkodzenie wewnątrz silnika (mniejsza rezystancja uzwojenia wirnika/stojana)? Czy pomiar prądu mogę zrobić przed pedałem czy za? Moim zdaniem to bez znaczenia pod warunkiem ze pedał będzie wciśnięty do końca, a rezystory węglowe zbocznikowane przez blaszkę w obudowie pedału? Nie mylę się?
    Łucznik praca silnika z regulatorem prędkości U-118/1

    0
  • #5 29 Sty 2017 14:01
    Norwidus
    Poziom 15  

    A co się szybko nagrzewa silnik, czy regulator? Jeśli problem z rozruchem i trzeba zakręcić kołem z silnika, to raczej wina silnika nawet jeśli wydaje dziwny dźwięk, sprawdź stan łożysk i komutatora.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Najlepiej rozbierz silnik i pokaż zdjęcia, choć nie wszystko widać gołym okiem.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Sty 2017 14:06
    niewolno2
    Poziom 39  

    Kondensator ten jest przeciw zakłóceniowy i wymień go na taki sam. Jeżeli silnik nagrzewa się i brak mu mocy to ewidentnie jest on uszkodzony.

    0
  • #7 29 Sty 2017 14:21
    andrzejac83
    Poziom 9  

    Norwidus napisał:
    A co się szybko nagrzewa silnik, czy regulator? Jeśli problem z rozruchem i trzeba zakręcić kołem z silnika, to raczej wina silnika nawet jeśli wydaje dziwny dźwięk, sprawdź stan łożysk i komutatora.
    Dodano po 45 [sekundy]:
    Najlepiej rozbierz silnik i pokaż zdjęcia, choć nie wszystko widać gołym okiem.

    Nagrzewa sie silnik.
    Wirnik obraca sie leciutko zero oporów. Komutator jest nie wypalony, szczotki OK.
    Silnik mimo upływu lat wewnątrz wydaje sie w świetnej kondycji.
    Jak w tygodniu kupie kondensator i nie pomoże to wróce ze zdjęciami.
    Zrobie pomiar prądu silnika i moze jak sie uda uzwojeń stojana

    0