Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia I 1,6 BFQ z LPG - nie równa praca silnika

01 Lut 2017 22:34 1659 3
  • Poziom 9  
    Witam, chciałbym zapytać o poradę. Mam Octavię I 1,6 BFQ z LPG sekwencyjnym i mam problem z silnikiem. Komputer pokazuje błędy:
    P0404 Sterowanie recyrkulacji spalin Zakres obwodu / wydajność,
    P0171 mieszanka zbyt uboga bank 1,
    P0138 sonda za wysokie napięcie bank 1, czujnik 2

    Problem polega na występowaniu nie równej pracy silnika po dobrym rozgrzaniu auta (tak jakby było wypadanie zapłonów), wahania obrotów aż silnik gaśnie, robi się twardy pedał hamulca i jest problem z odpaleniem (odpali ale po dłuższym i kilkukrotnym kręceniu). Problem występuje co jakiś czas i przy wizycie u mechanika auto działa normalnie, z gazem pytałem o regulację i wspomniałem o objawach to mi pan powiedział żebym sprawdził cewkę ponieważ po rozgrzaniu wariuje i takie są objawy, a gdzieś wynalazłem przypadki że to wina pierwszej sondy, może miał ktoś taki przypadek?

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Ciężko będzie bo te silniki (choć poczciwe i trwałe) załatwili awaryjną elektroniką - sypią błędami i awariami jak jakieś topielce.
    To co ci wyrzuca wskazuje na EGR i sondę do wymiany ale błędami będzie walił jak cewka zapłonowa będzie zdychać (objawy po rozgrzaniu) ale uszkodzenia samej cewki nie wskaże. Co najgorsze, na tanich zamiennikach cewek potrafi to nadal występować także tylko markowe produkty. Najlepiej podmienić na próbę z analogicznego, sprawnego.
    Ale potrafi to też być główny sterownik silnika a wówczas koszty robią się spore - jak pisałem: polskie posalony, 100% bezwypadki a po paru latach sypią błędami jakby popowodziowe jakieś.
    CO bym ci proponował to przeczyszczenie i poprawnie kabli masujących: na budę i do sterownika bo to również częsta przyczyna błędów a jak nie pomoże to lekturę internetu bo u skodziarzy, vwe-jarzy i ałdziarzy całe masy tematów z problemami dot. tego właśnie silnika.
  • Poziom 9  
    cewkę podmieniłem bez zmian, drugą sondę zmieniłem błąd p0138 zniknął ale objawy szarpania po rozgrzaniu zostały, w najbliższym czasie dobiorę się do egr ale pytanie, czy jego wystarczy wyczyścić i trzeba jakoś adaptować czy będzie uszkodzony ? gdzieś widziałem że elektronika w nim siada.
  • Poziom 9  
    problem rozwiązało czyszczenie zaworu egr a było co czyśćić, autem już nie szarpie po rozgrzaniu i nie wyrzuca błędów.