Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.6 8V BFQ - Nierówna praca na biegu jałowym błąd 16555

redzid 02 Sty 2017 22:49 4401 9
  • #1 02 Sty 2017 22:49
    redzid
    Poziom 9  

    Witam,
    od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy:
    2 Faults Found:
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    A więc korekta mieszanki FT, Bank 1>uboga mieszanka.
    Po skasowaniu jeden z nich pojawia się od razu po jakimś czasie pojawia się drugi.
    Silnik benzyna 1,6 8V BFQ (instalacja sekwencyjna STAG).
    Wydawało mi się że winny może być czujnik położenia wału korbowego gdyż sporadycznie taki błąd (16719) też mi się pojawił. Niestety wymiana (oryginalny Bosch) nic nie dała silnik dale nierówno pracuje.
    Wykonałem również logi (narazie tylko statyczne).
    http://vaglog.pl/log-003_004_005_853gT.html
    http://vaglog.pl/log-000_001_002_o9jN3R3.html
    Ewidentnie widać zbyt małą masę zasysanego powietrza, troch e za niskie obroty, zbyt dużą dawkę paliwa. Pedał przyspieszenia też nie jest na 0 a nie na 0,2 (jakiś czas temu odpinałem wtyczkę od przepustnicy - chyba poprawnie zrobiłem adaptację, troche z tym jeżdziłem wiec wydawało mi się że jest ok).
    Moje podejrzenia padają na sondę lambda, na ewentualnie jakieś lewe powietrze w kolektorze dolotowym.
    Samochód posiada LPG. Niezależnie czy na gazie czy na benzynie silnik na niskich obrotach chodzi tak samo czyli bardzo nierówno.
    Proszę o porady.

    0 9
  • #2 02 Sty 2017 23:06
    misiek-888
    Poziom 34  

    Adaptacja 00 Usun paramery i będzie Ok . Można jeszcze zdjąc klemę . Gaz do regulacji.

    2
  • #3 02 Sty 2017 23:10
    redzid
    Poziom 9  

    W pośpiechu nie wstawiłem wszystkich błędów tylko te dziesiejsze, wczoraj po dłuższej jeździe było ich więcej:
    7 Faults Found:
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-00 - -
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
    P0303 - 35-10 - - - Intermittent
    16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
    P0304 - 35-10 - - - Intermittent
    16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
    P0302 - 35-10 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent

    Regulacja gazu? Gdy gaz jest wyłaczony silnik chodzi i tak nierówno. Wydaje mi się że samochód należy najpierw doprowadzić do prawidłowej pracy na benzynie a dopiero regulować gaz.

    0
  • #4 02 Sty 2017 23:16
    misiek-888
    Poziom 34  

    Widzisz ,że czas wtrysku jest dwa razy większy niż powinien być . Zrób to co pisze a potem porównaj czasy bęzyny i gazu. Zobaczysz ,że po przełączeniu na gaz czas wtrysku bęzyny mocno się zmienia. I Tu jest problem, bo nie powinien.

    0
  • #5 02 Sty 2017 23:19
    redzid
    Poziom 9  

    Ok jutro zrobię tak jak mówisz.

    0
  • #6 03 Sty 2017 20:41
    redzid
    Poziom 9  

    Witam ponownie,
    zdjąłem kleme ujemną na kilkanaście minut, wyzerowałem wartości wyuczone przepustnicy a następnie prawidłowo ją zaadoptowałem. Gaz został wyłączony w ogóle go od wczoraj nie załączam. I nic się nie zmieniło silnik dalej pracuje nierówno.
    Dalej wywala błąd:
    2 Faults Found:
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    Readiness: 1110 1101
    Zastanawia mnie dlaczego błędy wyświetlane są podwójnie.
    Czy bank 1 to sonda zamontowana bliżej silnika?

    Wykonałem ponownie logi statyczne na blokach: 000, 001, 002, 003, 004, 005, 031, 033, 077.
    http://vaglog.pl/log-000_001_002_600Jg7E.html
    http://vaglog.pl/log-003_004_005_49Lw4.html
    http://vaglog.pl/log-031_033_077_A37862.html

    Dalej podejrzewam lewe powietrze albo sonde lambda lub jej obwód. W weekend chyba zdemontuję dolot i sprawdzę obwód sondy lambda.

    0
  • Pomocny post
    #7 04 Sty 2017 00:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tu już powinieneś mieć sondę szerokopasmową i to nie będzie jej wina ani okablowania.
    Szukaj lewego powietrza między przepływomierzem a głowicą, ewentualnie przepływomierz.
    EGR raczej nie bo ECU powinno widzieć że nie jest zamknięty.

    0
  • #9 06 Sty 2017 21:51
    redzid
    Poziom 9  

    Kupiłem Plaka i zacząłem psikać w różne miejsca dolotu. Ewidentnie łapie lewe powietrze słychać jak silnik reaguje i zaczyna na moment chodzić równo jak psikam w końcowy fragment dolotu (rejon wtryskiwaczy i styku z głowicą). Kupiłem uszczelki do wtryskiwaczy i połączenia z głowicą. Jak tylko mrozy się skończą zdemontuję dolot, wymienię uszczelki i sprawdzę czy nie ma żadnych pęknięć.

    0
  • #10 09 Sty 2017 16:46
    redzid
    Poziom 9  

    Usterka zlokalizowana, po zdjeciu kokektora na 2 cylindrze stwierdzilem ubytek polowy uszczelki na styku z glowica silnika. Metoda na plaka okazala sie niezawodna, pewniejsza od diagnostyki komputerowej:) Dziekuje za pomoc.

    4
  Szukaj w 5mln produktów