Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 MPI nie odpa - Skoda Felicia 1.3 MPI 99r nie odpala/ komputer

mateusz122022 02 Feb 2017 12:48 6792 33
  • #1
    mateusz122022
    Level 8  
    Witam, posiadam Skodę Felicie 1.3 MPI 99r i mam taki problem a mianowicie wczoraj byłem u kolegi i podpiął On tą skode pod komputer, tam powyskakiwało pare błędów związanych z sondą lambdą i wszystkie te błędy zostały usunięte i nie ma nic w tym dziwnego ale gdy komputer został odłączony to samochód nie chce wgl odpalić. Ten program nazywa się chyba Vag. Auto normalnie kręci ale tak jakby nie dostawało iskry. Sprawdzałem wiele rzeczy np. bezpieczniki, alarm(bo myślałem że to jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe), odłączyłem i podłączyłem akumulator. Nie wiem co mam robić dzwoniłem do mechaników i Oni nie wiedzą co to może być. Jeden mówi że to może wgl nic nie być związanego z tym podłączeniem komputera i usunięciem błędów. Dodam jeszcze że wszystko działa( w sensie radio, światła itp) ale jak jest włącznik od gazu( bo samochód jest również na gaz) to przestał działać wgl sie nie świeci ani nic, Bardzo proszę o pomoc bo ja w tych sprawach jestem zielony :(
  • #2
    Vytautas_YT
    Level 30  
    A po ponownym podpięciu kompa nic nie wyświetla? Czy w ogóle tego nie sprawdzaliście?
    Ewentualnie zrzuć klemę Plusową z akumulatora na ok. 10min i spróbuj wtedy. Oczywiście po ponownym jej podpięciu ;)
  • #3
    pusty20
    Level 25  
    mateusz122022 wrote:
    ...wczoraj byłem u kolegi i podpiął On tą skode pod komputer, tam powyskakiwało pare błędów związanych z sondą lambdą i wszystkie te błędy zostały usunięte

    Kolega ma pewnie "kabelek" z portalu na "a" i mógł nawet "ubić" sterownik.
    mateusz122022 wrote:
    Auto normalnie kręci ale tak jakby nie dostawało iskry.

    Pasuje sprawdzić ,bo inaczej to wiadomo że się auto popsuło.
    mateusz122022 wrote:
    Sprawdzałem wiele rzeczy np. bezpieczniki... ...ale jak jest włącznik od gazu( bo samochód jest również na gaz) to przestał działać wgl sie nie świeci ani nic(

    Sprawdź jeszcze raz porządnie bezpieczniki.Wszystkie.
  • #4
    Vytautas_YT
    Level 30  
    No ja właśnie raz miałem przypadek po takim kabelku że się sterownik tak jakby zawiesił. Po odcięciu zasilania na kilka/kilkanaście minut, bóle minęły i auto normalnie odpaliło i działa do dziś bez szwanków już chyba trzeci rok.
  • #5
    mateusz122022
    Level 8  
    Po ponownym podpięciu kompa tak jakby wgl nie łączy się z samochodem, może coś z tym kablem jest nie tak. Zrzucałem klemę na 10 min i nic nie pomogło. A jak sprawdzić ten sterownik? Sprawdzę jeszcze raz te bezpieczniki bo tylko sprawdziłem od zaworu AKF systemu wtryskowo zapłomowego, od pompy paliwa i od modułu zapłonowego.
  • #6
    Vytautas_YT
    Level 30  
    Przeleć wszystkie bezpieczniki jak kolega @pusty20 pisał. Nie chcę być złym prorokiem ale jeżeli VAG nie widzi sterownika, abstrahując nawet wątpliwą jakość kabla, sterownik mogło uceglić.
  • #7
    mateusz122022
    Level 8  
    Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i czwarty bezpiecznik od pompy paliwa, wtryskiwaczy i podgrzewania sondy lambdy nie działa i po wymianie go na dobry dalej tak jakby ten bezpiecznik nie działał i albo te gniazdo gdzie się go wpina jest uszkodzone albo coś głębiej. Co to może być? i jak można to sprawdzić?
  • #8
    pusty20
    Level 25  
    A reszta bezpieczników?Zwłaszcza 1,4 i 20 sprawne?
    Sprawdź napięcie na zaciskach tego bezpiecznika miernikiem lub kontrolką jeśli masz wątpliwości co do jego gniazda.
  • #9
    Vytautas_YT
    Level 30  
    Co znaczy że bezpiecznik tak jakby nie działa? Bezpiecznik albo jest cały albo przepalony, jeżeli jest cały a podzespół nadal nie działa to problemem nie jest bezpiecznik.
  • #10
    mateusz122022
    Level 8  
    Reszta bezpieczników działa oprócz tego 4. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale tak jakby dalej za tym bezpiecznikiem 4 coś nie działa bo sam bezpiecznik jest dobry. A może to przekaznik R5 jest to przekaznik systemu wtryskowo-zapłonowego?
  • #11
    pusty20
    Level 25  
    Wyjmij go i sprawdź czy ma zasilanie w gnieździe.Ewentualnie podmień przekaźnik na sprawny.Poniżej jest chyba taki sam od przeciwmgielnych przednich.
  • #12
    mateusz122022
    Level 8  
    Podmienienie przekaźnika nic nie dało :(
  • #14
    mateusz122022
    Level 8  
    Mam taki miernik że nie dałem rady tego sprawdzić. A jeśli nie ma to co to oznacza?
  • #15
    pusty20
    Level 25  
    mateusz122022 wrote:
    Mam taki miernik że nie dałem rady tego sprawdzić.

    To sprawdź żarówką.
    mateusz122022 wrote:
    A jeśli nie ma to co to oznacza?

    A jeśli jest?Nadal tego nie wiemy.Iskry też "jakby nie ma" z tego co już napisałeś i dalej nie wiemy czy jest czy nie ma,bo Kolega nie raczył sprawdzić.
    Wróżyć z fusów mamy?
    Nie gniewaj się kolego,ale to nie forum wróżbitów.Nikt za Ciebie tego nie pomierzy i nie sprawdzi.
    Chyba że zaciągniesz auto do fachowca to ogarnie to bez problemu.
    A temat zaczyna "pachnieć" koszem.
  • #16
    mateusz122022
    Level 8  
    Witam ponownie :) Sprawdziłem i nie ma zasilania w gnieździe bezpiecznika 4. Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc :)
  • #17
    pusty20
    Level 25  
    Uszkodzony przekaźnik badź wiązka.Sprawdź czy w gnieździe przekaźnika jest +12V w miejscu zacisku oznaczonego "30".
  • #18
    mateusz122022
    Level 8  
    Sprawdziłem i w gnieździe przekaźnika pokazuje 17V. To znaczy że gdzieś wiązka jest uszkodzona?
  • #19
    pusty20
    Level 25  
    mateusz122022 wrote:
    Sprawdziłem i w gnieździe przekaźnika pokazuje 17V.

    Miedzy zaciskiem 30 a masą??
    To ile masz na zaciskach akumulatora?
  • #20
    mateusz122022
    Level 8  
    Tak między zaciskiem 30 a masą. Na zaciskach akumulatora również mam 17V. Możliwe jest że między przekaźnikiem a gniazdem od bezpiecznika coś się stało? Czy to nie ma nic wspólnego?
  • #21
    domasia
    Level 14  
    Dobrze by było, żebyś tym swoim miernikiem zmierzył coś (bateria, zasilacz) o znanym napięciu. Albo zmierzył napięcie akumulatora tej Feli innym miernikiem. Bo 17V na zaciskach akumulatora to o około 5V za dużo. Chyba coś nie tak z miernikiem (na jakim zakresie mierzysz?).
  • #22
    mateusz122022
    Level 8  
    Nie posiadam innego miernika ale zmierzyłem napięcie baterii 1,5V i pokazało 2V więc może ten miernik troszeczkę zawyża.
  • #23
    pusty20
    Level 25  
    mateusz122022 wrote:
    Tak między zaciskiem 30 a masą. Na zaciskach akumulatora również mam 17V.

    Wyrzuć ten miernik.Lepiej sprawdzać żaróweczką niż takim "miernikiem".Zakładając że wiesz jak go obsługiwać.
    mateusz122022 wrote:
    Możliwe jest że między przekaźnikiem a gniazdem od bezpiecznika coś się stało?

    Jeśli przekaźnik napewno sprawny to jeszcze sprawdź czy pojawia się napięcie pomiędzy 85 a 86 po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon".
    Dodatkowo gniazdo styku 87 przekaźnika powinno być połączone z jednym z zacisków gniazda bezpiecznika nr.4.
    Sprawdź to i opisz jak to wygląda.
  • #24
    mateusz122022
    Level 8  
    Jak podłączyłem żaróweczkę między zaciskiem 30 a masą to żaróweczka świeci a jak sprawdziłem zacisk między 85 a 86 to żaróweczka się nie świeci. Co to może oznaczać?
  • #25
    pusty20
    Level 25  
    Na zacisku 85 po przekręceniu kluczyka w stacyjce "+" zasilania jest?
  • #26
    mateusz122022
    Level 8  
    Gniazdo styku 87 przekaźnika jest połączone z jednym z zacisków gniazda bezpiecznika nr 4 bo sprawdzałem przejście. Tak na zacisku 85 po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest zasilanie.
  • #27
    abart64
    Level 31  
    mateusz122022 wrote:
    Nie posiadam innego miernika ale zmierzyłem napięcie baterii 1,5V i pokazało 2V więc może ten miernik troszeczkę zawyża.

    Zmień baterię, niektóre mierniki tak mają przy słabej baterii że zawyżają.
  • #28
    pusty20
    Level 25  
    Między 85 a 86 PO PRZEKRĘCENIU STACYJKI pojawia się napięcie czy nie?Jeśli nie to sterownik nie steruje przekaźnikiem.Powinien on podać masę na 86 z 4 pinu ECU.
  • #29
    mateusz122022
    Level 8  
    Ten miernik nie ma baterii albo jej po prostu nie widzę :( Między 85 a 86 po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie. Czyli zostaje mi tylko mechanik czy można to jakoś samemu zrobić?
  • #30
    and61
    Level 26  
    mateusz122022 wrote:
    zyli zostaje mi tylko mechanik czy można to jakoś samemu zrobić?

    Zanim pojedziesz do mechanika weż kawałek przewodu elektrycznego , na jego końcach zamontuj męskie konektory , po czym wymontuj przekaźnik R5 , włóż końce przygotowanego przewodu w podstawkę R5 w piny 30 i 87 , sprawdź czy pompa podaje paliwo ( ewentualnie spróbuj odpalić samochód ).

    mateusz122022 wrote:
    Tak na zacisku 85 po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest zasilanie.

    mateusz122022 wrote:
    Między 85 a 86 po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie

    sprawdź czy ECU jest zasilony , skoro na 86 brak minusa to ECU jest uszkodzony
    bezpiecznik F20 jest sprawny??

    Czy jest iskra na świecach ?