Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontrolka ładowania

04 Lut 2017 10:27 2496 18
  • Poziom 6  
    Witam. Mam problem z ładowaniem w mojej Astrze. W sobote odstawiłem samochód, w poniedziałek moja mama próbowała go odpalic nawet nie mruknął. Pomyslalem że po prostu cos go rozładowało i mama próbowała odpalic auto z kims na kable, pomimo pół godziny walki nie udało się. Wyciągnełem akumulator i go naładowałem, wsadziłem do samochodu i odpaliłem ale wgl nie ma ładowania pokazuje tylko tyle co ma akumulator oraz świeci się kontrolka ładowania i kontrolka wykrzyknik ( nie, to nie jest kontrolka od ręcznego, od ręcznego jest kontrolka P ) , również nie działa obrotomierz.
    Czy to mozliwe że spalił się alternator czy po prostu gdzieś jakiś przekaznik, bezpiecznik wzbudzający prace alternatora?

    Mam zamontowany alternator na kostke z 4 pinami, ale posiadam również w pełni sprawny alternator na 2 piny tylko nie do końca wiem jak go dokładniej podłaczyc, podpowie ktoś coś wiecej?
  • Poziom 31  
    Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego.
  • Poziom 15  
    Lepiej zrób swój stary alternator bo jeśli dobrze pamiętam to jeszcze jest na nim pompka podciśnieniowa.
  • Poziom 6  
    kot mirmur napisał:
    Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego.


    Wiem że nie odrazu, troche się na mechanice znam ;) Szczotki nie skończyłyby sie tak odrazu a gdyby padł regulator to byłoby jakiekolwiek ładowanie a tak to nie ma ani 1V, tylko to wszystko zaczelo się dziac dopiero po próbach odpalania z kabli. Zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego a dokładniej coś?

    zubereq napisał:
    Lepiej zrób swój stary alternator bo jeśli dobrze pamiętam to jeszcze jest na nim pompka podciśnieniowa.


    Tak jest pompka ale ten drugi alternator co mam jest z tego samego silnika tyle że z Vectry B 97r rózni się jedynie kostką reszta jest ta samo lub mozna ewentualnie sam wirnik przełozyc tylko kwestia podłaczenia.
  • Poziom 15  
    W 4-ro pinowym zapewne masz oznaczenia
    L- kontrolka
    W- obrotomierz
    S- + akumulatora
    IG - zapłon
    w dwu pinowym masz zapewne
    L-kontrolka
    W-obrotomierz

    Dalej sam kombinuj. Jakbyś miał problemy w sieci są schematy kostek połączeniowych z opisem złączy.
  • Poziom 6  
    zubereq napisał:
    W 4-ro pinowym zapewne masz oznaczenia
    L- kontrolka
    W- obrotomierz
    S- + akumulatora
    IG - zapłon
    w dwu pinowym masz zapewne
    L-kontrolka
    W-obrotomierz

    Dalej sam kombinuj. Jakbyś miał problemy w sieci są schematy kostek połączeniowych z opisem złączy.

    No wlasnie tyle to i ja wiem. Tylko od czego i po co te przewody S oraz IG? Czy one musza byc podlaczone?
  • Poziom 31  
    To sprzęgiełko jest z reguly zamontowane w kole pasowym alternatora.Działa na takiej samej zasadzie jak tzw.torpedo w starych składakach[chodzi o rowery].Konkretnie-kręcisz np. w prawo,sprzęgło łapie i kręci wirnikiem,-kręcisz w lewo,koło pasowe się kręci ,ale wirnik już nie .
  • Poziom 6  
    Sprawdze to jutro ale wątpie że to to.
  • Poziom 6  
    kmitki napisał:
    Tam masz alternator Hitachi bardzo awaryjny. Najczęściej palą się mostki 100A czasem też regulatory napięcia.


    Dokładnie tak jak mówisz. Mam auto 5 lat a ju drugi raz bd naprawiał coś zwiazanego z ładowaniem :/ Specjalnie już załozyłem voltomierz do samochodu zeby wiedzieć kiedy padnie i załozyłem osłone silnika zeby woda na alternator nie leciała
  • Poziom 6  
    Założyłem dzisiaj drugi aternator ale ładowanie jest tylko 13,5V czy mozliwe ze jest takie niskie ładowanie przez to ze w jednym i w drugim alternatorze kółka na których chodzi pasek są róznych rozmiarów?
  • Poziom 31  
    Przy jakich obrotach silnika był robiony pomiar?
  • Poziom 6  
    Przy każdych i maksymalnie pokazało właśnie 13,5V . A na biegu jałowym 13V.
  • Poziom 31  
    Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący?
  • Poziom 43  
    Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego.
  • Poziom 22  
    Jęśli pomiar był na zimnym silniku to wszystko jest ok bo działa dogrzewanie silnika i dlatego taki spadek. A jeśli na ciepłym no to uszkodzony alternator.
  • Poziom 6  
    kot mirmur napisał:
    Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący?


    Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły.

    andrzej20001 napisał:
    Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego.


    Alternator jest po regeneracji. Przekaznik jest ominiety, inaczej nei dałoby się podłaczyć tego alternatora on ma 2 piny a nie tak jak mój stary 4 wiec nie ma zadnego wpływu na to. Układ grzania świec działa prawidłowo.

    kmitki napisał:
    Jęśli pomiar był na zimnym silniku to wszystko jest ok bo działa dogrzewanie silnika i dlatego taki spadek. A jeśli na ciepłym no to uszkodzony alternator.


    Alternator jest po regeneracji. Pomiar był robiony na zimnym silniku ale to nie ma nic do tego bo u mnie układ dogrzewania świec działa tylko wtedy kiedy ja mu na to pozwole bo mam zrobiony pod osobny włacznik w celu oszczedzania prądu, uruchamiam go tylko przy nizszych temperaturach, czyli jesli u mnie kontrolka grzania swiec gaśnie to grzanie swiec takze się kończy.

    Aha i jeszcze jedno tak do wszystkich zanim dacie jakieś rady przeczytajcie cały temat, bo podajecie pytania na które juz odpowiedziałem wczesniej i nie znacie sytuacji co mam zrobione w aucie i co juz sprawdziłem :)
  • Poziom 43  
    |No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
  • Poziom 6  
    Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką (2 piny) do samochodu w którym wtyczka alternatora jest na 4 piny :)