Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junker Euroline Zs - Chce zapalić ale nie może

adamjur1 04 Lut 2017 16:14 735 14
  • #1 04 Lut 2017 16:14
    adamjur1
    Poziom 39  

    Witam
    Piec ja w temacie,ZSE-24-3 MKF lub ZS-23 KE ( obie nazwy są napisane pisakiem na obudowie, ten ma diodowy wskaźnik temperatury, dwa nastawiacze, przycisk kasowania i włącznik.
    Problem niby omawiany na forum ale trochę inaczej.
    Po włączeniu próbuje dwa razy długo zapalić gaz ( którego nie dostaje pod iskrę anie w powietrze - nie śmierdzi)
    Wyświetla znany błąd 60 st czyli brak sygnału sondy jonizacyjnej tylko że
    na sondzie jest napięcie zmienne 125V, a sonda nie ma sygnału prądowego bo... nie ma płomienia.
    Zawór elektrycznie sprawdzony 2,7Kk i 1,7k na cewkach, na złączce pojawia się napięcie zmienne ok 30 - 40 V na obu zestawach pinów, kocioł w na początek nieudanego zapłonu "pufa" co kojarzy mi się z podaniem gazu ale zapala mimo długotrwałego podawania iskry.
    Inne czujniki sprawdzone odłączenie kostki od tego w górnej części powoduje wyświetlenie innego błędu, czujinki temperatury taż przy odłączeniu wywołuje błąd. O co tu chodzi ?
    Czy możliwe jest zapchanie dyszy/ przewodów wewnątrz pieca ( filtr na wejściu sprawdziłem - błyszczy czystością.
    W tym roku były prowadzone duże prace gazownicze w rejonie naszych ulic - może coś sie zapałętało do pieca i gdzieś siedzi...

    Pomocy!!!
    Nie poskąpie punktów za konkretne pomysły...

  • Pomocny post
    #2 04 Lut 2017 17:04
    tomek3108
    Poziom 14  

    Miałem kiedyś podobną sytuacje z Buderusem GB062, wywalał najpierw błąd zapłonu, później błąd jonizacji pomimo że elektrody były ok. Okazało się że winne było zbyt niskie ciśnienie gazu. U klienta najpierw zepsuł się reduktor ciśnienia gazu więc przyjechała gazownia i go wymieniła ale po wymianie założyli jakiś regenerowany czy cholera wie jaki w każdy razie podawał zbyt niskie ciśnienie na armaturę gazową. Dla gazu GZ50 na armaturze powinno być jak dobrze pamiętam nie mniej jak 17mbar. Problem został rozwiązany w ten sposób że start pieca miał być z najniższej mocy i stopniowe delikatne zwiększanie ciśnienia gazu na mocy minimalnej aż piec zapalił. Później od nowa regulacja z analiza i działa.

  • Pomocny post
    #3 04 Lut 2017 22:11
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    adamjur1 napisał:
    Witam

    Po włączeniu próbuje dwa razy długo zapalić gaz ( którego nie dostaje pod iskrę anie w powietrze - nie śmierdzi)

    Iskra w dobrym miejscu? jakie ciśnienie na wyjściu zespołu ?
    adamjur1 napisał:

    Wyświetla znany błąd 60 st czyli brak sygnału sondy jonizacyjnej tylko że
    na sondzie jest napięcie zmienne 125V, a sonda nie ma sygnału prądowego bo... nie ma płomienia.

    Między czym mierzyłeś napięcie - L i N -ka nie zamieniona, o PE już nie zapytam kolegi ;)
    adamjur1 napisał:


    Czy możliwe jest zapchanie dyszy/ przewodów wewnątrz pieca ( filtr na wejściu sprawdziłem - błyszczy czystością.

    Czyszczony palnik, dysze drożne ?
    Jeżeli podaje iskrę oznacza to, że czujniki wejściowe są sprawne, nie następuje zapłon, problem z ciśnieniem, zespołem gazowym, zabrudzonym palnikiem.
    Inna możliwość - to co pisałem, nieprawidłowa iskra, nie w tym miejscu (jeżeli gaz jednak jest podawany) problem z zasilaniem 230V, uszkodzona płyta.
    Zacznij od czyszczenia (palnik) i sprawdzenia ciśnienia.
    pzdr

  • Pomocny post
    #4 04 Lut 2017 23:32
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    Oporności cewek właściwe, ciśnienie gazu bez uwag, napięcie w normie, czynny styk ochronny, faza na L ... Jeżeli wszystko OK oznacza to awarię płyty elektronicznej. Po tylu latach pracy płyty nagminnie się psują. Nowa to 1000zł a używana to loteria.

  • #5 05 Lut 2017 11:03
    adamjur1
    Poziom 39  

    Jednak te napięcia były trochę inne - 20 i 12V AC,po obejrzeniu płyty z bliska znalazłem dwa ruszające się się rezystory( efekt grzania się i wylutowały się ) ale po ich wlutowaniu i zdublowaniu ścieżek poprawiło się jedno z napięc z 12 na ok 20 V
    Piec dalej nie puszcza gazu do palnika- pytnie:
    czy podając zewnętrzne napięcie na chwilę na cewkę powinienem poczuć gaz?
    próbowałem z autotranformatora podać ok 100V na jedną potem na drugą - buczy raz głośnienie raz ciszej , chyba coś tam w zaworze stuka przy jednej z nich i nic.
    Czy do odpalenia muszą zadziałać obie cewki ? ( chcę wykluczyć że również zawór jest uszkodzony..
    Naprawiałem już w tym piecu zakamieniony zawór wodny ( rozruszałem go impulsatorem ) jeżeli teraz płyta, potem pewnie nagrzewnica....
    A idąc dalej co ew kupić w miejsce tego pieca tak aby pasowały przyłącza ( mój ma 13 lat)
    I łezka siękręci w oku na to ,że nazwa Junkers tak przylgnęła do ogrzewaczy wody że słyszałem - taki junkers chyba berreta czy vailant. Babcia miała Junkersa w łązience 30 lat..

  • #6 05 Lut 2017 12:41
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    W miejsce przyłącz nie trafisz raczej nic, i tak powinieneś pomyśleć o kotle kondensacyjnym - czyli dojdzie jeszcze odpływ kondensatu, pewnie także wkład kominowy

  • Pomocny post
    #7 06 Lut 2017 00:28
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    W miejsce Euroline proponuję Excellenca ZWC24-3MFKE plus zestaw rur do pionowej listwy montażowej z cennika junkersa... wszystko pasuje bez przeróbki.

  • #8 06 Lut 2017 16:43
    adamjur1
    Poziom 39  

    Koledzy - może zadam głupie pytanie ale..
    Czy w tym piecu niezbędna jest modulacja płomienia czy może iść na maxa?
    Zadałem sobie sporo trudu by rozpracować sterowanie zaworu i "wyknyfiłem" ze aby zapalił potrzebne jest odpalenie obu zaworów głównego i modulacyjnego.
    Ponieważ tranzystor sterujący tym modulacyjnym na razie nie chce go załączyć ( a miernikiem wygląda na sprawny po prostu go ... zwarłem na płycie.
    I piec ruszył. Puki nie rozgrzeje domu nie dotykam...
    Zasilanie na ten tranzystor przychodzi z tyryrstora włączającego główny zawór czyli nie ma zagrożenia że zostanie po prądem.
    Mam taki na wymianę ale ręce mi zmazły i spróbuję później :D

  • #9 06 Lut 2017 17:39
    krissii
    Poziom 5  

    Takie zabawy mogą się źle skończyć kolego. Jeśli nie jesteś w stanie naprawić płyty by kocioł działał poprawnie lepiej nie kombinuj. Gaz to nie żarty.

  • #10 06 Lut 2017 18:03
    adamjur1
    Poziom 39  

    Witam ponownie - nie jestem kaskaderem - najpierw sprawdziłem czy to wszystko działa - nastawia temperaturę, jak dochodzi do niej to się wyłącza, wszystko w gazie jest zachowane.
    Kol. serwisszulborski.pl - ja ma kocioł zs - jednofunkcyjny i do tego duży zasobnik cwu a to o czym piszesz jest dwufunkcyjne, kosztuje prawie 4000 i z racji otwartej komory spalania jest już niesprzedawane...

  • #12 06 Lut 2017 19:40
    adamjur1
    Poziom 39  

    ZS to znaczy z otwartą komorą spalania( czyli nie kondensacyjny), jednofunkcyjny to układ z zbiornikiem ( u mnie 120L) wymiennika ciepła dla cwu, w piecu jest zawór przełączający, priorytet ma cwu , na czas jej grzania wyłącza co. Ale ciepła woda jest zawsze i nie zabiera jej otwarcie drugiego kranu.

  • #13 06 Lut 2017 23:29
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    Junkersa ZSC24-3MFK (konwencjonalny jednofunkcyjny do współpracy z zasobnikiem) brak w cenniku ale to nie znaczy że nie dostępny. Niektórzy sprzedawcy mogą go mieć w magazynie... Ja dla swoich potencjalnych klientów posiadam na stanie wersję ZSC i ZWC...

  • #14 07 Lut 2017 00:01
    adamjur1
    Poziom 39  

    A za jaką kasę ?
    Mam obecnie trochę za duży dom ( ponad 150 m na dwie osoby i kota) i noszę się z zamiarem zmiany - inwestowanie w piec amortyzujący się 10-15 lat to kiepski interes. Na razie uruchomiłem płytę w piecu -realizuje wszystkie funkcje z wyjątkiem modulacji - tą , za radą gazownika zastąpiłem zmiejszeniem dopływu gazu do całego pieca zaworem gazu.
    Czeka na zamówioną używkę ( w mojej może być uszkodzony tranzystor chociaż na omomierzu melduje się prawidłowo, sterujący nim podwójny wzmacniacz operacyjny smd lub coś jeszcze przed nim oraz soft w procesorze)

  • #15 11 Lut 2017 21:49
    adamjur1
    Poziom 39  

    No koledzy - sukces chociaż w dwóch etapach - najpierw uruchomienie pieca na maxa bez modulacji ( trzeba było dom ogrzać) wszystkie pozostałe funkcje chodziły.
    Zakupiłem z rynku wtórnego inną płytę o dokładnie tej samej specyfikacji - niepewną, po poprawieniu lutów (chwiał się trafo zasilający, ale raczej było to uszkodzenie przy wyciąganiu płyty z demontowanego pieca) płyta ruszyła na w pełnej funkcjonalności.
    Przy okazji wyniki pomiarów na obciążonych cewkami wyjściach sterujących zawory
    G - główny na starcie 65V M-modulacyjny 29V
    i dalej G-85V M-39V napięcia stałego - ( gdzieś pojawiały się opisy że to AC)
    NA zaworze przełączającym powrót między cwu a co w ustawieniu co 22,5V DC.
    Temat uważam za zakończony.
    Dziękuję za udział kolegów.
    Pozdr.J.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME