Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego
Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny.
Możliwe przyczyny:
• Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego.
• Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego, czujnika ciśnienia paliwa lub czujnika prędkości wentylatora.
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia paliwa oraz czujnik prędkości obrotowej wentylatora mają wspólne zasilanie. Usterka jednego z tych czujników może wpływać na obwody pozostałych czujników.
Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 40%, dopóki usterka jest aktywna. Dodatkowo, silnik reaguje wolniej na wciskanie pedału przyspieszenia. Dzieje się tak, ponieważ ogranicznik dymu nie działa prawidłowo.
Jeśli silnik jest wyposażony w układ EGR, pracuje on z EGR, ale bez informacji z przepływomierza masowego powietrza. Jednostka sterująca jest więc w stanie tylko w przybliżeniu kontrolować zawartość spalin w układzie EGR, korzystając z predefiniowanych wartości dla położenia tłumika zaworu EGR. Kalibracja przepływomierza została wyłączona.
Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
Sprawdź czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia dopływu paliwa oraz czujnik prędkości wentylatora, a także ich złącza i przewody elektryczne w obwodach.
Sprawdź, czy układ dolotowy nie jest zapchany np. okruchami lodu lub żwirem.
Sprawdź także, czy miechy zawieszenia nie są uszkodzone ani ściśnięte.
Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
Uruchom silnik i pozostaw na biegu jałowym przez co najmniej 15 s.
Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Jeśli tak, skasuj kod usterki.
Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.