Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R380 2005 rok - Kod Ems i Vis

Wilec 09 Feb 2017 16:10 1920 4
Texa Poland
  • #1
    Wilec
    Level 2  
    Witam. Proszę o wyjaśnienie błędów.
    EMS 263
    VIS 77
    1527199 przy tym kodzie jest sniezynka.
    Scania r380 2005 rok.
    Podczas jazdy występuje rozlaczanie turbiny czasowo przy czym wystepuje szarpniecie.Bynajmniej nie widać jej pracy na wyświetlaczu kontrolnym. I na wyświetlaczu świeci się piktogram z wykrzyknikiem.chyba od emisji spalin
    Dziekuje i pozdrawiam.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    klika60
    Level 15  
    EMS 263-czujnik ciśnienia doładowania, napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę.
    VIS 77- klakson, przerwa w obwodzie
  • Texa Poland
  • #3
    Wilec
    Level 2  
    Vis 77 klakson. Aha. To chyba ten oryginalny? Bo faktycznie przestał działać ale to już jakiś czas temu. Bo trabki działają. A czy mógłbyś mi jaśniej wyjaśnić ems 263? Bo nie ogarniam zabardzo.
  • Helpful post
    #4
    krisek66
    Level 12  
    Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego

    Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny.

    Możliwe przyczyny:
    • Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego.
    • Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego, czujnika ciśnienia paliwa lub czujnika prędkości wentylatora.

    Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia paliwa oraz czujnik prędkości obrotowej wentylatora mają wspólne zasilanie. Usterka jednego z tych czujników może wpływać na obwody pozostałych czujników.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 40%, dopóki usterka jest aktywna. Dodatkowo, silnik reaguje wolniej na wciskanie pedału przyspieszenia. Dzieje się tak, ponieważ ogranicznik dymu nie działa prawidłowo.
    Jeśli silnik jest wyposażony w układ EGR, pracuje on z EGR, ale bez informacji z przepływomierza masowego powietrza. Jednostka sterująca jest więc w stanie tylko w przybliżeniu kontrolować zawartość spalin w układzie EGR, korzystając z predefiniowanych wartości dla położenia tłumika zaworu EGR. Kalibracja przepływomierza została wyłączona.
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.

    Sprawdź czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia dopływu paliwa oraz czujnik prędkości wentylatora, a także ich złącza i przewody elektryczne w obwodach.
    Sprawdź, czy układ dolotowy nie jest zapchany np. okruchami lodu lub żwirem.
    Sprawdź także, czy miechy zawieszenia nie są uszkodzone ani ściśnięte.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Uruchom silnik i pozostaw na biegu jałowym przez co najmniej 15 s.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Jeśli tak, skasuj kod usterki.
    Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.
  • #5
    Wilec
    Level 2  
    Dziękuję panowie za pomoc. Okazało się że padł czujnik doładowania. A i przy okazji inerkuler się wymienilo bo były dziurki. Pozdrawiam