Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 440 - adblue brak komunikacji

11 Lut 2017 22:10 3441 19
  • Poziom 17  
    Mam problem z jednym manem nagle adblue przestało działać i nie da się połączyć z adblue poprzez komuter.
    Stan w baku spadł na 0
    Adblue ma swoj bezp ?

    Pojawiły się 3 błędy :
    DIAG 2061-08
    EDC 3822-04
    INST 8135-04

    Ktoś poradzi ? co i jak
    Dzięki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    Dalsza część już się połączyłem z manem ale jest kolejny problem.
    INST 8135-04
    EDC 3822-04
    DIAG 2061-08

    Wygląda na uszkodzoną sonde w baku adblue lub kabel ale po podłączeniu do innego autka dalej to samo.
    Po włączeniu stacyjki dźwiga się troszkę po chwili więcej i nagle spada na dno czy to na swoim czujniku i kablu czy na innym manie tak samo .
    Wiązka idzie z czujnika do okolic baku i kolejna złączka i dalej gdzie idzie ?
    Proszę o podpowiedź :(
  • Poziom 31  
    Wiązka idzie z czujnika do okolic baku i kolejna złączka i dalej gdzie idzie ? - odkręć 4 śruby od dołu zbiornika lub je zetnij, sprawdz czy sonda nie jest cała w adblue, masz wtyczkę dalej za zbiornikiem pnie się do góry do pomarańczowej złączki sprawdz czy piny nie są zielone, masz 6 kabli z numerkami 3 do pompy 3 na bok ramy i jedziemy całą wiązkę, większość problemu sonda plus ta złączka na kotle.
  • Poziom 17  
    Problem w tym że tak jak pisałem wyżej sonda i kabel do połączenia przy baku jest ok.
    Potem ten kabel idzie gdzie tylko do skrzynki adblue ? to jest osobna wiązka czy wpleciona w inną? żeby ją dalej sprawdzić .
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Nie wiązka połączona jest także połączona z EDC. Przecież masz nr przewodu co jest trudnego żeby sprawdzić gdzie prowadzi? Sprawdziłeś gruby kabel ten od wtyczki który idzie w dół koło ramy?
  • Poziom 25  
    Warto aby napisac jaki silnik tkwi w Waszych pojazdach . Euro 4 , 5 ,6 ...to rozne systemy a pod ta sama nazwa pojazdu . Jezeli masz Euro 6 .... to strzelasz w ciemno , system jest tak rozbudowany ,ze raczej nikt poprzez forum nie pomoze i bez fachury przy aucie sie nie obejdzie :/ .
  • Poziom 31  
    U mnie w firmie jest ponad 600 szt euro 6 przebiegi ponad 340 tyś km, gdy przyjechały myśleliśmy że będą problemy, a okazuje się że system jest dopracowany - są dwa problemy z systemem zablokowany przewód powrotny - płuczemy układ wodą i uszkodzona pompa - do wymiany, to najczęstsze kilka razy sonda lambda na tłumiku po prawej, nigdy żaden sensor a jest ich 2 razy więcej niż w euro 5, filtrów nie wymieniamy w euro 6.
    Auto autora to euro 5.
  • Poziom 11  
    Miałem ten sam problem co ty. U mnie zgniła pomarańczowa kostka nad zbiornikiem paliwa. A dokładnie jeden pin z numerkiem chyba 195. Ale stan adblue pokazywał normalnie. Miałem kiedyś tez problem z tym że raz pokazywało stan a raz nie i tu winowajcą był sonar u dołu zbiornika. Ale błędów wtedy nie pokazywało po za komunikatem , żeby dolać płynu. Sprawdź miernikiem czy masz przejście z pomarańczowej kostki do sonaru wg mnie tam będzie problem.
  • Poziom 17  
    Zawór płynu chłodzącego adblue blad 5019
    Za co odpowiada?
    Gdzie ten zawór się znajduje?
  • Poziom 31  
    Tak jak ci pisałem na priw wiązka do sprawdzenia, czyli cała - a do zaworu prowadzi ten przewód o małej średnicy idący od wysokości połowy prawego tylnego chlapacza - zawór płynu jest umieszczony z tyłu pompy - przykręcony na 3 śruby m8.
    Ten błąd musiałeś sam wygenerować - te podane u góry jak wiesz mówią o czymś innym. Szukaj uszkodzonego przewodu na długości od wtyczki do trójnika łączącego dwa peszle.
  • Poziom 17  
    To inny man tamten pojechał i sieje takim błedem
  • Poziom 7  
    Witaj Uhr. Mam dokładnie taki sam problem.Poziom AdBlue zero, moc ograniczona i nie da się połączyć Texą z AdBlue. Kody błędów dokładnie takie same jak u Ciebie.Powiedz co zrobiłeś żeby się połączyć? Dodam jeszcze,że wiązka z wtryskiwaczy zalała komputer olejem,oczywiście wiązkę założyłem już nową,komputer elektronik rozebrał i wymył w środku. Problem jest nadal z AdBlue i diagnozą przez Texę która nie da się połączyć.Pomocy...
  • Poziom 3  
    [quote="kakibara"] to najczęstsze kilka razy sonda lambda na tłumiku po prawej,



    Witam, mam pytanie do kolegi. Z racji tego że tgx E6 cały czas wyświetla mi błąd EDC 3855-05 (lambda probe system) a wymieniłem jakiś czas temu jedną sondę (chyba od tłumika po lewej stronie, bo na hasło sonda lambda taką mi wydali w intercarsie i te numery pasowały) a dalej wywala mi ten sam błąd to mam pytanie.

    W okolicy turbiny górnej są chyba ze 3 sondy jak pamiętam. Czy tylko jedna z nich jest lambdą a pozostałe to tylko jakieś zwykłe temperaturowe czy może lambda są dwie lub trzy??
    Myślę że wymieniłem nie tą sondę, ale taką mi wydali z katalogu, nic nie mówili o pozostałych,
  • Poziom 31  
    Sonda lambda jest jedna - masz ja wkrecona pod turbina na rurze ktora wychodzi już do tlumika - to ta która zakonczona jest samą wtyczkę - zapinaną po prawej stronie bloku silnika.
    Błąd mówi o okablowaniu więc może kieruj sie w tą stronę - plus kalibracja sondy chociaz kiedyś bardzo czesto się ja wymienialo - lecz z innym nr błędy to nigdy nie kalibrowalem jej zawsze działała od razu.
  • Poziom 3  
    Dzięki Kakibara.
    Właśnie tą sonde wymieniałem i dalej zwarcie do masy.
    Muszę chyba szukać problemu w instalacji.

    Mam jeszcze pytanie przy okazji, błąd "nieprawidłowa temperatura adble"

    Czy wymieniać cały smok w zbiorniku (chyba z pływakiem), w nim jest czujnik temperatury płynu ?
    ASO twierdzi że nie sprzedają osobno czujnika i trzeba wymieniac całość. Man TGX 440 - adblue brak komunikacji
  • Poziom 31  
    Jutro zerkne w systemie czy mozna kupić coś osobno z instalacji - nigdy się w to nie zagłębiem.
    Jeżeli chodzi o wymianę pływaka to zawsze wymieniam całego.
    Co do problemu z sonda nigdy nie miałem problemu osobiscie z okablowaniem zawsze wymiana pomogła a było tego naście.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Panowie chciałbym się podpiąć do tematu. Borykam się tak samo z błędem sondy lambda tak jak opisuje kolega maciej.wojta
    Sonda wymieniona i tak samo nic się nie zmieniło. Chciałbym się dowiedzieć, czy poradziliście sobie z tym problemem?
    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Jaki man, jaki błąd tej sondy, jakie błędydodatkowe, sonda i co się dzieje z autem?
  • Poziom 10  
    Taki sam jak powyżej kolega opisywał. Man tgx e6 440, 14" błąd pojawia się sporadycznie 3855 fmi5. Ostatnio wyskoczył po wypaleniu kata, ale był nie aktywny. Sonda była wymieniona. Nox-y sprawne. Auto lata na Szwecję, i tam pod górkami najczęściej się kierowcy zapalała kontrolka od spalin. Ad-blue pobiera normalnie, testy przechodzi poprawnie. Z tego co się orientowałem i widzę, że przewód powrotny i pompa została zmieniona. Na chcwilę obecną mamy problem z visco. Po jego wymianie visco bardzo długo działa, prawie cały czas na wolnych obrotach. Zaciekawiły mnie parametry sondy, bo na zimnym silniku pokazuje napięcie 0V, oporność 1890ohm, i temperaturę 577C, gdzie spaliny mają np temperaturę 50C.