Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 480 euro 6 - Kody błędów

Transap 08 Wrz 2018 13:06 282 11
  • #1 08 Wrz 2018 13:06
    Transap
    Poziom 2  

    Potrzebuje pomocy - zapala się w aucie komunikat awaria systemu Adblue i następujące błędy aktywne

    EDC 2 04547-02
    SCR 505022-01
    SCR 505556-10
    i TCU 4x ale pasywne
    To wszystko aktualnie nie ma nic więcej.

    Mam jeszcze pytanie czy w ww przypadku grozi mi ograniczenie mocy ?
    Dziękuje

    0 11
  • #2 08 Wrz 2018 13:35
    darfur5
    Poziom 29  

    SCR 505556-10;przewód powrotny zablokowany (NONOX). 505022 - 01;napięcie zasilania za wysokie (NONOX).Co do błędu EDC , nie znalazłem takiego kodu w tym sterowniku. W manie raczej nie będziesz miał ograniczenia mocy.

    0
  • #3 08 Wrz 2018 14:28
    Transap
    Poziom 2  

    Sprawdzę wobec tego jeszcze raz kod błędu edc czy nie wkleiłem jakiegoś błędu przepisując .
    Ps. Jakieś wskazówki od czego zacząć przy rozwiązywaniu tego problemu?

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Wrz 2018 16:19
    darfur5
    Poziom 29  

    Wymienić przewód powrotny na taki o większej średnicy( są dostępne), pomierzyć napięcia na NONOX. Najlepiej niech to obejrzy mechanik który się na tym rozumie.Co do błędu EDC może on informować o złym składzie spalin ( nie dzała ci NONOX).

    0
  • #5 08 Wrz 2018 21:39
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kod usterki EDC oznacza przerwanie dozowania AdBlue, ograniczenie mocy wystąpi gdy aktywuje się tryb pełzania tym samy pojazd pojedzie ok 20 km\h. Euro 6 i nonox to nie Euro 5 tutaj zależności wystąpienia usterki jest znacznie więcej.

    0
  • #6 08 Wrz 2018 21:44
    Transap
    Poziom 2  

    Dziękuje za wskazówki ale zaznaczyć muszę ze Adblue schodzi ze zbiornika - ten kod edc zapala się a czasem cały dzień jest brak komunikatu

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Wrz 2018 22:00
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Żeby prawidłowo zlokalizować przyczynę przez którą występuje usterka należy wiedzieć:
    - jaki numer posiada moduł nonox (aby móc stwierdzić czy dany moduł w razie konieczność poprawnie przejdzie etap płukania)
    - jakie jest ciśnienie testu powietrza
    - jaka jest wydajność powietrza
    - jakie ilości dozuje moduł w tescie
    - jakie jest ciśnienie robocze
    - jak działa dysza wtyskowa
    powodem zablokowania się układu dozowania jest nawet duża ilość zatankowanego mocznika AdBlue (powyżej 100 %)
    po całej naprawie należy zrobić odpowiednie testy i reset systemu oraz OBD

    0
  • #8 14 Wrz 2018 21:36
    kakibara
    Poziom 27  

    Każdy moduł przejdzie proces płukania - tu jest zależne kiedy będzie powrót do błędu - man wymienia przy kodzie 5038 i 5556 - pompę według kolejnego nr serii ....
    Nawet po wymianie wokół membrany w środku pompy może się krystalizowac dalej adblue -kilka miesięcy temu otworzyłem pompę i rozruszalem jedną z membran - działa do dziś.
    W 99% jeżeli ktoś w serwisie nie zna się masz do wymiany pompę plus przewód z twoim błędem może być zwiazany także błąd częstego napelniania zbiornika czyli nie pozwolaniu znizyc się poziomowi abdlue do 25% lub poniżej i zasyganalizowania rezerwy. Czyli częste napelnianie adblue po kilka litrów.
    Tankujesz paliwo,a adblue dopiero jak zapali się lampka rezerwy.

    0
  • #9 14 Wrz 2018 23:39
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak zgadza się MAN wymienia na gwarancji moduły Nonox wg numerów seryjnych, jednakże nie nie do końca jest to związane tylko z krystalizacją i nie znajomością problemu jak twierdzisz, Moduł który wyplukasz i tak może ulec sterce (pierwsze numery seryjne).

    0
  • Pomocny post
    #10 15 Wrz 2018 08:37
    kakibara
    Poziom 27  

    Przecież powyżej napisałem, że może ulec ponownej krystalizacji.
    Nie rozumiem nie znajomością problemu? Staramy koledze jakoś pomóc to co napisałeś powyżej jak najbardziej jestem na tak.
    Jednakże, Man dał wytyczne ze schematami - algorytmami do postepowania ze wskazanymi przez komputer błędami.
    Jest wyraznie pokazane- postępowanie co masz zrobić -
    Otwieram swoją wydrukowa książkę nr błędu ide jak dziecko po lini albo sprawdzenie np wtryskiwacza jezeli zapchany zmiana na nowy lub zmiana przewodu.
    Jezeli aktywne wyżej opisane dwa błędy printscreen sprawdzenie nr pompy - zgadza się końcówka - wymieniamy plus przewód.
    Tu dajemy podpowiedzi przecież autor tematu nie kupi sobie woreczka z napisem man zeby sprawdzić jak napompuje go powietrzem pompa.
    Nie kupi sobie buteleczki z kwasowki i przyklei na kabinie z tylu - mozna zrobic podłączenie z przewodu przezroczystego odłączyć powietrze i podać ciepła wodę pod ciśnieniem od 6 do 12bar i odpalić zakładkę w man cats. Robię to nacodzien w serwisie ale daję rady jak ma podejść chłop aby uratować kilka tys zł w domowych warunkach bo Man nie wiem jak dla klienta ktory nie serwisuje w serwisie auta czy podejmie ta akcje na gwarancji. Dla mnie to obojętne idę do magazynu i biorę pompę wymieniam i klient jedzie i nie wraca - akurat miałem spokojny okres w pracy i pozwoliłem otworzyć sobie pompy wyczyścić te 3 membrany w środku i ozyly oczywiście były to jeszcze nie zalecame do wymiany przez mana pompy które leżały już w pojemniku do zwrotu do centrali - ale poszła na to miejsce inna więc nie było problemu z ilością dwa było to przed ich akcja wymian która weszła w życie przynajmniej u nas jak dobrze pamietam okolo roku piszę około ponieważ dokładnie nie pamiętam.
    System jest prosty i prawie bezobsługowy - zbiornik z plywakiem ktory też się zawiesza i trzeba go rozruszać lub wymienić - także błąd i ograniczenia.
    Przewód powrotny płukanie lub wymiana.
    Pompa i maly filterek na wejściu.
    Przewód metalowy lub wtrysk.
    Nie ma filtrów do wymiany na obsłudze - porządną diagnoza 1.5 godziny. Piszę o dostarczeniu płynu adblue do pompy i podaniu do wtrysku - monitorowanie czujników plus zapchany dpf tu jest nie poruszany.
    P.s. nie znajomością problemu? Jeżeli myślałeś kolego, że to do Ciebie absolutnie nie.
    Jeżeli do mnie to uczę się mozolnie ale codziennie.

    0
  • Pomocny post
    #11 15 Wrz 2018 09:08
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zgadza się masz rację, oczywiście rozumiem że starasz się pomóc .. koszty nie są małe przy wymianie. To co opisałes proceruraą weszła ona w momencie gdy pojawiły sie problemy z pierwszymi modułami nonox, stad była zmiana nr seryjnych w których zostalo poprawione wiele rzeczy,m.in. strategia sterowania. Obecnie przy problemach nonoxa w modułach o najnowszych numerach wykonuje sie płukanie ktore przynosi rezulat a nie jak w wcZeśniejszych gdy dawało na chwilke tylko i usterka powracala.W innych usterkach wykonuje sie progromawie _ zmiana danych oprogramowania. Czy MAN podejmie sie akcji w ramach po gwarancji gdy klient nie serwisuje racEj nie, gdy serwisuje refinansuje w wiekszosci przypadków ok 80% gdy ale to zalezne od tego ile minęło po gwarancji i kilku innych rZeczach.
    P.S. również pracuję na serwisie w jednym z fabrycznych TC.

    0