Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrywanie przez mikrofon i mixer na laptopa

ZicoZaFrico 14 Feb 2017 06:41 4740 26
  • #1
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Witam .
    Mam problem z nagraniem dźwięku. Po podłączeniu laptopa do mixera , dźwięk jaki się nagrywa jest zniekształcony , tzn tak jak by ktoś zciszał go do minimum i zgłaśniał do maximum . Wydaje mi się ze to problem z karta dzwiękowa lub jej ustawieniami , ponieważ poprzednio nagrywałem w ten sam sposób na telefon z Androidem , wszystko było ok ( niestety gniazdo jack słuchawkowe się rozepchało od ciągłego wtykania i wyciągania Jacka . ), Używam mixera Dynacord PowerMate 600 laptopa Emachines E510 z karta dźwiękową Realtek HD Audio i systemem windows Xp mikrofon Shure dynamiczny . Do rejestracji dźwięku używam najprostszy Free Sound Recorder . Używałem Audacity ale w obawie że może tam cos nie potrafiłem ustawić zamieniłem go na Free Sound Recorder.



    Czy jest mi ktoś w satnie pomóc , próbowałem ustawić kartę dźwiękową , ale za każdym razem coś było nie tak. Laptop nagrywał ze swojego mikrofonu, lub w ogóle nie nagrywał , lub zciszał , zgłaśniał nagranie, zniekształcał dzwięk ...

    ZicoZaFrico
  • #2
    scotch
    Level 28  
    Jakie wejście posiada laptop. Wejście uniwersalne ( AUX) czy mikrofonowe?
  • #3
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Lapek ma wejście mikrofonowe i tam wtykam Jacka który jest połączony z mixerem ....
  • #4
    alojzy7719
    Level 36  
    ZicoZaFrico wrote:
    Lapek ma wejście mikrofonowe i tam wtykam Jacka


    Temat wałkowany wielokrotnie. Nie można podłączać miksera do wejścia mikrofonowego, o jakości zintegrowanej karty i braku stereofonii nie wspomnę. Potrzebna będzie zewnętrzna karta (zwana też interface-m audio) na USB. Pytanie jakim budżetem dysponujesz?
  • #5
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    O audio interfach naczytałem się i jeśli nie będzie wyjścia to kupię Focusrite Scarlett Solo (2nd Gen) USB Audio Interface w miarę tani a nagrywa całkiem całkiem ... Mam jeszcze w odwodzie Lenovo G50-70 z Windą 8 z kartą aux da się z tym coś zrobić czy tylko pozostaje interface?
  • Helpful post
    #6
    alojzy7719
    Level 36  
    Jeżeli są pieniądze, to zdecydowanie zewnętrzny interfejs.
  • #7
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    alojzy7719 wrote:
    Jeżeli są pieniądze, to zdecydowanie zewnętrzny interfejs.
    Ok . Czy jak dokupię pojemnościowy mikrofon dźwięk może być lepszy , selektywniejszy ( nagrywamy próby zespołu ) , ma nam to służyć żeby pracować nad pomysłami w domu
  • Helpful post
    #8
    alojzy7719
    Level 36  
    Jaki macie skład? Czy wszystko wpinacie do miksera?
  • #9
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Komplet . Gitary , bas vocal , bębny . Nic do mixera nie wpinamy . Nagrywając na telefon z Antkiem brzmiało tak że dało się wszystko słyszeć .... Sala jest wytłumiona .
  • Helpful post
    #10
    alojzy7719
    Level 36  
    Można owszem zainwestować w "pojemność" 1", którą w przyszłości można wykorzystać do nagrań np wokalu.
  • #11
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    polepszy się jakość nagrania ? Czy w tym wypadku nie ma różnicy po między pojemnościówka a zwykły mikrofonem ?
  • #12
    alojzy7719
    Level 36  
    Wiadomo, że to będzie tylko "robocze" nagranie, niemniej jednak jakość będzie lepsza niż z dynamicznego. Druga sprawa, zależy jaki "pojemnik" kupisz.
  • #13
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Myślałem o jakimś Behringer C-1 , nie wiem czy znajde coś lepszego w tej cenie ? Może cos polecisz?
  • Helpful post
    #14
    adambyw
    Moderator of Acoustics
    ZicoZaFrico wrote:
    Czy w tym wypadku nie ma różnicy po między pojemnościówka a zwykły mikrofonem ?

    Zwykłym czyli? Rozumiem że chodzi Ci o dynamiczny. Główna różnica będzie w brzmieniu. Do nagrań ambientowych stosuje się raczej pojemnościowe, ze względu na większą ilość góry. Możesz sobie zerknąć na ten wątek.
    Do najpopularniejszych technik nagrania ambientu stosuje się mikrofony małomembranowe, tzw paluszki. Głównie w technikach ORTF, XY czy AB, raz ze względu na pozycjonowanie, dwa że przy wielkomembranowych pojawiają się problemy z wiernością basu. Opis technik stereo.
    Dla tego proponował bym kardioidalny paluszek, coś w rodzaju Superlux CMH8K/U, czy stereofonicznej pary SMH8K/U.
  • #15
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Dziękuje za wyjaśnienie , kupię jakiś paluszek tak jak radzisz ... Ostatnie pytanie z tych mało poważnych czy znajdę gdzieś jakąś stronę internetową gdzie znajdę pomoc w obsłudze interface'u tzn jaki program do nagrywania dźwięku , jak ewentualnie go ustawić itd? Czy znajdę gdzieś jakąś stronę gdzie ktoś pomoże mi wybrać interface do tego żeby nagrać próbę zespołu ? Czym więcej czytam tym więcej wariuje ..
  • Helpful post
    #16
    adambyw
    Moderator of Acoustics
    Do obsługi interfejsu wystarczy Ci jego instrukcja obsługi, i umiejętność czytania schematów blokowych. W tedy będziesz wiedział skąd bierzesz dźwięk i gdzie go przesyłasz. Większość (bodżetowych) interfejsów jest podobna ich konfiguracja schodzi do ustawienia gainu, włączenia phantomu, przełącznika wyboru linia/mikrofon/instrument i regulacji głośności odsłuchu.

    Przy doborze interfejsu musisz kierować się konkretnymi założeniami. Przy nagraniach najważniejszym kryterium jest liczba wejść i przedwzmacniaczy mikrofonowych.
    Jeżeli chcesz nagrywać ambient, czyli to co słyszysz to wystarczy Ci 2 wloty mikrofonowe. A jeżeli chcesz nagrać na tzw setkę, czyli całość ale każdy instrument z osobna, to już liczba wejść się mnoży. I masz np 4 mikrofony na bębny, 2 na dwie gitary, wejście liniowe na bas, mikrofon na wokal, tym samym potrzebujesz 8 wejść w tym 7 preampów mikrofonowych. Musisz mieć świadomość że większa ilość kanałów sporo kosztuje. 2 kanałowy interfejs spokojnie kupisz do 400zł. Wielokanałowy idzie w tysiące. Tu może nie szukaj typowego interfejsu, a mikser z wielośladem. Jest ich całkiem sporo na rynku, a jednym z tańszych jest np Phonic Helixboard24 uniwersal, za około 2tyś zł, w tym masz 16 kanałowy mikser z 18 kanałowym interfejsem. Sporo mikserów cyfrowych ma też możliwość nagrań wielokanałowych, bodajże nowe soundcrafty UI itp.
    Z doświadczenia wiem że mikser z interfejsem jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla kapeli.

    Co do programu, to pierwsza decyzja czy inwestujesz w program komercyjny czy darmowy. Niestety o ile w podstawowym zakresie programy są bardzo podobne to czym głębiej w nie wchodzisz tym bardziej się różnią. dla tego albo instrukcja obsługi, albo dedykowana strona z tutorialami dla konkretnego programu.
    Z komercyjnych ja lubię i pracuję na Cubase. Z darmowych mam audacity.

    ZicoZaFrico wrote:
    Czym więcej czytam tym więcej wariuje ..

    To pytaj na elektrodzie. Pomożemy.
  • #17
    DjMapet
    Level 43  
    Do takich nagrań jakie Ci są potrzebne, wystarczy prosta karta muzyczna USB z wejściem liniowym.
    Ja mam starą kartę Creative Live i w zupełności wystarcza do nagrywania na Adacity prób i nie tylko. W zależności od tego na czym mi zależy, nagrywam albo całość na jedną ścieżkę, albo każdy instrument i wokal po kolei na osobne ścieżki, następnie trochę je obrabiam, modyfikuję i miksuję.
    Jeśli myślisz o bardziej profesjonalnej produkcji, to kieruj się wskazówkami @adambyw.

    Pozdrawiam.
  • #18
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    DJ.Mapet to być tylko i wyłącznie nagranie poglądowe ... Niestety mam tylko laptopa i nie chcę inwestować w komputer itd. Wygodniej i prościej jest mi kupić jakią audio interface albo mixer usb żebym mógł podłączyć do kompa odpalić program i nagrać . Laptop + mixer się nie sprawdza w moim przypadku niestety . Nie mam pojęcia jaki mixer usb , bo audio interface już wybrałem
  • Helpful post
    #19
    DjMapet
    Level 43  
    Jeśli mają:
    ZicoZaFrico wrote:
    to być tylko i wyłącznie nagranie poglądowe

    ...to jak już pisałem, wystarczy nawet prosty i niedrogi interface USB z wejściem liniowym stereo. Miksera nie trzeba kupować, bo macie Powermate 600. notabene, szkoda ze nie 600-3, bo ten ma interface USB.
    Do miksera wpinasz mikrofon, z wyjść RCA RECORD SEND podajesz sygnał na wejście liniowe interface-u, który kablem USB jest podłączony do laptopa. Na laptopie odpalasz Adacity, ustawiasz odpowiednio poziomy i na mikserze i w programie, klikasz REC, zaczynacie grać i gotowe. :-)

    Nic nie pisałem o tym, że masz inwestować w komputer itd. :-)

    Jaki interface zamierzasz kupić?

    Pozdrawiam.
  • #20
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Witam . Wybrałem PreSonus AudioBox iOne nie drogi , i w miarę dostępny w sklepach ( przebywam za granicą Polski ) . Zawracam głowę na forum bo wiadomości moje na temat nagrywania , podłączenia sprzętu jest znikome , a wiadomości sprzedawców w sklepach muzycznych , których pytałem do tej pory jest nijaka.
  • #22
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Qrcze a mianowicie jaki mi polecisz? Nie mam zielonego pojecia jaki to mialby byc ...
  • Helpful post
    #23
    adambyw
    Moderator of Acoustics
    Jak presonus to większy model iTwo albo 22VSL. Z innych np: Behringer U-Phoria UMC202HD, UMC204, Presonus AudioBox USB, Lexicon Lambda, Steinberg UR22, Roland UA22, Tascam US2x2.
    Coś w ten deseń. Sugerowałem interfejsy z 24 bitowymi przetwornikami. Daje to docelowo lepszą jakość i większy odstęp od szumów niż 16bit.
  • #24
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    adambyw znalazłem Behringer U-Phoria UMC204HD , dzięki za podpowiedź już zamówiłem go , pytanie czy mikrofony do nagrywania maja być pojemnościowe czy dynamiczne ? Dynamiczne mam jeśli , pojemnościówki to dostosuję do Twojej rady z postu wyżej ....
  • #26
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Czy mając Behringer U-Phoria UMC204HD podłączać go do mixera , a jeśli tak to w jaki sposób ? Czy używajac np Audacity dużo jest gmerania w programie żeby go dobrze ustawić a mianowicie żeby nagrywać ?
  • #27
    ZicoZaFrico
    Level 10  
    Zamykam Temat :) Dziękuje wszystkim za pomoc , dzięki waszej pomocy problem rozwiązany za pomocą Focusrite Scarlett 2i2 ( 2gen ) i laptopa . Nagrania są w nie najgorszej jakości . Pozdrawiam