Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGX - błąd GDK/PDF 05531-01

wit-trans 15 Feb 2017 14:01 15813 8
  • #1
    wit-trans
    Level 11  
    Witam
    TGX 2011, zapalił ten błąd + miga kontrolka silnika, adblue pobiera.
    Proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki.
  • #2
    klika60
    Level 15  
    Poziom 2 koncentracji tlenków azotu NOx, tego błędu nie można wykasować, pozostaje w pamięci przez 400 dni lub 9600 godzin. Jeśli nie masz w pamięci żadnych innych aktywnych błędów, przeprowadź kasowanie lampki.
    MIL
  • #3
    wit-trans
    Level 11  
    Ok, dziękuję za podpowiedź!
  • #4
    svavecone
    Level 25  
    Domniemam, że kasowanie MIL nie usunie przyczyny awarii. Spodziewaj się powtórki.
  • #5
    wit-trans
    Level 11  
    Tzn. że NOx do wymiany?
  • #6
    svavecone
    Level 25  
    Raczej to coś innego powoduje nieprawidłowe odczyty z czujnika, np. usterka w systemie AdBlue, EGR, zapchany/nieszczelny wydech etc.
    Coś, co sprawia, że limity wartości NOx w wydechu są przekroczone, co nie wyklucza też usterki samego czujnika, lecz to mniej prawdopodobne przy tym błędzie.
  • #7
    sebotrucker
    Level 11  
    W pierwszych euro 5 nie ma EGRu.
    Ja na początku zacząłbym od wymiany filtrów. Następnie czyszczenie dozownika i wtryskiwacza. Kolejne to sprawdzenie szczelności wydechu, skupiłbym się tutaj na harmonijce - łączniku elastycznym. Jeżeli dalej będzie problem na podmianę włożyłbym innego NOxa. Może być nawet z osobówki, wszystko pasuje ;)
  • #8
    wit-trans
    Level 11  
    Skasowałem błąd komp. i na razie nie wystąpił, przejechał 500 km.
  • #9
    sebotrucker
    Level 11  
    Od kilku dni mam ten sam błąd. Do tego zapala mi się czasem błąd zgodności NOx. Sondę wstawiłem z osobówki, mówię tu o samej końcówcę. Od tego momentu, czyli jakieś pół roku, wyświetlał mi błąd o kompatybilność, a ostatnio 5531. Problemu szukać w konwerterze czy w samej końcówce sondy? Mam też drugie auto, w którym zrobiłem taki sam zabieg, czyli wstawiłem sondę z Golf VII i działa bezbłędnie trzeci rok, zrobiła już 200 tys. km i śmiga bez jakichkolwiek błędów. Z góry dziękuję za pomoc.