Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.

dernel1 16 Mar 2017 00:52 2172 21
  • #1 16 Mar 2017 00:52
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Witam.
    Bardzo proszę o pomoc. Konsola nie ma żadnej "tabliczki" znamionowej czy naklejki.
    Chciałem reanimować takiego Pegasusa z piwnicy jak w temacie. Było kiedyś przy nim majstrowane wewnątrz- jest wiele śladów. Mam w sumie pięć kabelków pourywanych. Dwie od diody LED wskazującej zasilanie po wciśnięciu przycisku (kabelek biały i czarny) który byłby plusem a który minusem?
    Niestety dalej przy płytce ze złączami są oderwane trzy kabelki, tj. czerwony, niebieski i czarny. Dwa pozostałe białego koloru są przylutowane. Nie wiem do czego je przylutować.
    Stan płytki z lewej wszystko ok prócz oderwania przy największym kawałku lutu przy złączu czerwonym "RF WIRE - TV". Lewa nóżka od białego złącza "AUDIO" która jest delikatnie podniesiona ( chyba nie jest używane przy podłączaniu do TV?) no i agent z lewej przy złączu zasilania -luty chyba przegrzane.
    Domyślam się, że czerwony to + a czarny to - ale nie wiem jak to by zlutować. Natomiast niebieski nie mam pojęcia do czego miałby być przylutowany.
    Pozdrawiam Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.
    P.S. Posiadam zasilacz impulsowy marki Vivanco model PA 600 i jest z regulacją napięcia. Zwiększać stopniowo przy podłączeniu do Pegasusa aż zaskoczy czy dać na maxa tj. 12V? Nie wiem pod jakim napięciem pracuje konsola.

    0 21
  • #2 16 Mar 2017 01:16
    redelektron
    Poziom 19  

    Witaj
    Jeśli chodzi o pegasusy to zasilanie przeważnie wynosi 9V/500mA DC (minus na środkowym styku). Przegrzane luty popraw i powinno być ok. A co do pourywanych przewodów to zrób dobre fotki płytek. Zarówno tej z chinchami jak i z gniazdem dyskietek. Zdjęcia zrób z obu stron. Wtedy coś powinno się udać powiedzieć.

    0
  • #3 16 Mar 2017 15:06
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Witam
    Dziękuję za odpowiedź.
    Załączam zdjęcia. Mam nadzieję, że będą odpowiedniej jakości żeby zlokalizować złącza. Jeśli trzeba zrobię też dokładne trzeciej płytki ze złączami do padów. Pozdrawiam serdecznie
    Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz. Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz. Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz. Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.

    0
  • #4 17 Mar 2017 00:08
    redelektron
    Poziom 19  

    Zapytam tak: masz jakiekolwiek pojęcie o elektronice czy nie bardzo? Pytam bo jest tu kilka rzeczy do zrobienia i do pomierzenia miernikiem. Pytanie czy jesteś w stanie to zrobić? Jeśli nie to można połączyć to trochę na chybił/trafił ale przy tym może być różnie. Konsola może ożyć ale może i paść na dobre. Jakąś koncepcję mam ale nie wiem czy dasz radę to zrobić. Do pomiarów wystarczyłby najprostszy multimetr uniwersalny. Przydałaby się też lutownica i troszkę umiejętności w lutowaniu. Jeśli nie czujesz się na siłach luba nie masz sprzętu to albo sobie to odpuść albo daj komuś z większą wiedzą. Jakbym miał te płytki przed sobą to dużo więcej bym Ci pomógł jednak przez neta jest ciężko.... niestety. Aha dorzuć jeśli możesz fotki płytki z gniazdami padów i foto tyłu obudowy. Chcę wiedzieć dokładnie, który chinch jest od czego. Zasilanie i RFout widać ale audio i wideo tylko się domyślam. Przewodami od LED-ów się nie przejmuj. Można je łączyć metodą prób i błędów bo odwrotne podłączenie LED-a nic złego nie zrobi. Poprostu nie będzie świecił i tyle. Narazie zaizoluj te przewody.

    0
  • #5 17 Mar 2017 01:15
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Jakieś podstawy mam w elektronice. Np te niebieskie walce to kondensatory; z kolorowymi paskami to oporniki-a paski wskazują jaką mają rezystancję. Lutownice obsługuje a multimetr też mam (UNI-T UT33C) tylko się muszę douczyć jak ustawić bo wiem co to A, V DC,V AC, Ω ale np nie wiem co to te długości np przy V DC 2000m a 20, 200 czy 500. Mam też w sumie tam sprawdzenie diody więc podłącze do diody LED.
    Tylko co miałbym zmierzyć? Trzeba by mi było troche łopatologicznie wyjaśnić.
    Jeśli chodzi o cinch'e to zaczynając od strony gniazda zasilania jest kolejno: biały - AUDIO; żółty - VIDEO; czerwony odsunięty od innych trochę dalej - RF WIRE-TV. Ewentualnie kolory widać na zdjęciu z pierwszego postu ze zdjęciem.
    Załączam fotki z płytką z gniazdami do padów: Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz. Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.
    Patrząc na zdjęcie z płytką od części zielonej -ze ścieżkami widocznymi: u góry przycisk on/off, a na dole reset. Kabelki lutowane blisko siebie czary z białym to właśnie te które powinny być przylutowane do diody LED.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 17 Mar 2017 18:26
    redelektron
    Poziom 19  

    Dobrze, to może coś z tego będzie :wink: . LED-ami się nie przejmuj. Co do miernika to ten wystarczy. Pomiary: V - napięcie, A - prąd, Ω - rezystancja. 20, 200, 500 zakresy wartości do których może być wykonany pomiar np do 20V czy do 500. 20m - to 20mili, 2000u - 2000mikro lub 2mili. 2k - 2kilo (2000). Tak się to je tak na szybko. Wracając do konsoli popraw wszystkie podejrzane luty na płytce z chinchami. Na zdjęciu narysowałem Ci czerwonymi kreskami jak wypadałoby poprawić uszkodzenia ścieżek. Dobrze byłoby to zrobić jakimś drutem 0,5mm². Drut ułóż jak narysowałem i zatop w cynie tak żeby połączyć wszystkie lutowania przez które przechodzi. Drut taki możesz pozyskać z przewodu UTP lub jakiegoś alarmowego. Zwróć szczególną uwagę żeby przy tej zabawie nie zrobić jakiegoś zwarcia pomiędzy ścieżkami. Najlepiej odrazu usuwać kalafonię, która pozostaje pomiędzy ścieżkami bo czasem pod nią czai się cyna która może powodować zwarcia. Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.

    0
  • #7 18 Mar 2017 14:02
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Okej udało się połączyć drucikami tak jak zaznaczyłeś na zdjęciu. Przyjrzałem się też płytce i domyślam się jak te 3 przewody podłączyć co zaznaczyłem na zdjęciu. Dodatkowo widzę nóżkę nieprzylutowaną od tego regulatora kwadratowego "wieżowego" co od góry ma przerwę na wkrętaka płaskiego od góry. Co to za element? Dolutować tę nóżkę?
    Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.

    0
  • #8 19 Mar 2017 15:47
    redelektron
    Poziom 19  

    Co do przewodów to też mam takie przypuszczenia ale narazie nic nie łącz. Teraz pochwal się zasilaczem jaki masz. Wrzuć foty i zobaczymy czy może on "napędzić" pegaza :D . Zrób dokładne zdjęcia opisów. Aha ten "regulator wieżowy" to cewka z regulowaną indukcyjnością. Może tu pracować jako jakiś filtr regulowany albo element jakiegoś generatora. Nie ruszaj jej bo napewno jest ustawiona jak należy a kręceniem możesz coś "rozwalić". Prawdopodobnie odpowiada ona za wyjście video lub RFout. Oderwaną nóżką się nie przejmuj bo wygląda, że od początku nie była ona przylutowana. Jest to zapewne jedna z nóg obudowy tego filtra i to że jest ona "w powietrzu" nie wpływa negatywnie na jego pracę gdyż zawsze jest kilka wyprowadzeń z obudowy, które tu widać, że są podłączone.

    0
  • #9 19 Mar 2017 23:38
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Okej dzięki.
    "Tabliczka" znamionowa zasilacza wygląda tak: Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.
    Chyba amperarz jest dobry?

    0
  • #10 20 Mar 2017 19:51
    redelektron
    Poziom 19  

    Napięciowo i prądowo jest ok. Trzeba go tylko przełączyć na 9V. Jednak jeszcze NIE PODŁĄCZAJ do konsoli bo jest jeszcze jedna kwestia. Gdzie jest plus a gdzie minus na wtyczce (tej co pójdzie do konsoli). Z opisów za zasilaczu wygląda że jest jakiś przełącznik przy zasilaczu albo są dwie wtyczki.... Trzeba to wiedzieć gdyż jest to bardzo ważne. Chodzi i to żeby minus był na otworze w środku wtyczki a plus na zewnętrznym "kołnierzu". Taki układ wymusza gniazdo zasilania w konsoli. Jeśli nie idzie tego stwierdzić trzeba będzie to zmierzyć.

    0
  • #11 20 Mar 2017 20:14
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Już można by podłączyć. Wtyczke się obraca tak gdy strzałka z gniazda spotka się z włąaściwą stroną wtyczki (na obu stronac strzałki) z oznaczeniem na niej plus •/minus O lub minus O/plus •.
    Trzeba podłączyć i tym multimetrem sprawdzić styki na płytce?
    Niecierpliwie sie kiedy już sie odpali sprzęta :)

    0
  • #12 20 Mar 2017 21:17
    redelektron
    Poziom 19  

    Spokojnie. Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł :D a poza tym i tak nie wiadomo czy konsola ruszy. Różnie może być.
    Teraz tak:
    1. Pasuje sprawdzić czy napewno zasilacz daje taką biegunowość jak jest na nim napisane. Ustaw zasilacz tak jak pisałem. Teraz miernik w dłoń, przewody - czarny do COM a czerwony do środkowego gniazda (V, Ω, mA). Czarny traktujesz jak minus miernika a czerwony jako plus. Zakres V- (pomiar napięcia stałego) do 20V. Włącz zasilacz, ustaw na nim napięcie 9V, weź wtyczkę i włóż czarną sondę miernika do środka wtyczki a czerwoną przyłóż do metalowej obwódki na wtyczce. Miernik powinien wskazać około 9V. Ważne jest to aby wynik pomiaru NIE BYŁ ze znakiem MINUS (np -9V). Jeśli wskaże "-" znaczy to że biegunowość zasilacza nie pasuje do biegunowości konsoli i trzeba zamienić plus z minusem na zasilaczu (minus na otworze a plus na obwódce). Zwróć szczególną uwagę na kolory przewodów na mierniku i sposób pomiaru na wtyczce. Jeśli plus zasilacza pokrywa się z plusem miernika to wskazanie masz bez żadnego znaku np 9V. Jeśli wynik masz -9V znaczy, że coś gdzieś jest odwrócone. Dlatego ważne jest trzymanie się kolorów na mierniku. Oczywiście są układy gdzie występują napięcia ujemne ale nie tutaj. Pojawienie się minusa nie wpływa na dokładność pomiaru tylko informuje o biegunowości, która jest istotna przy pomiarach napięć i prądów stałych. Przy przemiennych tego nie ma.
    2. Kolejny pomiar będzie na płytce z chinchami. Zasilacza nadal nie podłączasz. Miernik ustaw na test diody (pozycja na samym dole kółka). Po zwarciu przewodów miernik powinien piszczeć. Piszczenie sygnalizuje zwarcie. Musimy wiedzieć czy przy poprawianiu ścieżek drutem gdzieś nie zrobiło się zwarcie. Pod spodem wrzuciłem Ci fotkę gdzie zrobić pomiary. Interesują Cię punkty A, B i C. Musisz mierzyć kolejno: A do B, B do C, A do C. Miernik nie może nigdzie piszczeć. Jeśli gdzieś piszczy to pisz. Napięcia, które napisałem sprawdzimy dopiero po upewnieniu się czy nie ma zwarć. Wolno to wszystko idzie ale myślę, że przy okazji czegoś się nauczysz... :D Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.

    0
  • #13 20 Mar 2017 23:41
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Ad.1) Czarny z miernika do środka a czerwony na zewnątrz. Zasilacz ustawiony na 9V. Pomiar: +8,82V
    Ad.2) Ustawienie testu diody (domyślnie pokazuje wartość 1)
    A czarny (kabel z miernika) do B czerwony: 722
    A czerwony do B czarny = 1
    B czarny do C czerwony = 1550
    B czerwony do C czarny= 856
    C czarny do A czerwony= 1
    C czerwony do A czarny=746
    Przy czym przy każdej kombinacji nie słychać sygnału sygnalizującego zwarcie.
    Nauka nie idzie w las ;)

    0
  • #14 21 Mar 2017 01:06
    redelektron
    Poziom 19  

    Ale jak zewrzesz przewody miernika na teście diody to piszczy?
    Sumiennie podszedłeś do pomiarów :D . Ale to dobrze.

    0
  • #15 21 Mar 2017 01:59
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Jak robić, to dokładnie robić ;)
    Przy zwarciu końcówek piszczy na teście diodki
    A co oznaczają te wartości w tym trybie?
    Następne kroki do sprawdzenia to będzie podłączenie zasilania i sprawdzenie na płytce wartości napięcia, prawda?

    0
  • #16 21 Mar 2017 12:41
    redelektron
    Poziom 19  

    To dobrze jak piszczy. Wartości z tego co pamiętam oznaczają spadki napięcia na danym złączu. Jakbyś wziął sobie diodę prostowniczą (np 1N4007, jakąś BYxxx czy BYPxxx) i mierzył ją w kierunku przewodzenia czyli czerwony do anody a czarny do katody do wskaże Ci np 550 co oznacza 550mV (miliwoltów - 0,55V) przy jakimś tam prądzie jaki płynie przez diodę przy pomiarze. Jeśli podłączysz na odwrót (w kierunku zaporowym) to nie pokaże Ci nic bo rezystancja w tym kierunku jest baaardzo duża. Nie jestem na 100% pewny czy tak się interpretuje te wartości ale chyba jakoś tak to jest. W każdym razie przy pomiarze półprzewodników (diody, tranzystory, tyrystory itp) nie ma prawa nigdzie piszczeć. Generalnie jest tak, że jak gdzieś piszczy i pokazuje zera to jest zwarcie. Chyba, że piszczy i pokazuje jakieś wartości to warto zasięgnąć informacji u wujka google co to jest za element bo czasem konstrukcja danego elementu wskazuje jakieś tam przejście i jest to normalne. Niektóre tranzystory (darlingtony) mają wbudowane rezystory, które "widać" na mierniku w czasie tego pomiaru. Jeśli chcesz dokładnie zmierzyć dany element zawsze powinien on być wylutowany z układu gdyż układ może zaburzać pomiar i wskazywać nieprawidłowe wartości dla danego elementu. Tutaj przy konsoli szukałeś zwarcia czyli można było nic nie wyciągać z płytki i mierzyć. Grzebanie na płytce byłoby wskazane dopiero przy wystąpieniu zwarcia. Możliwe, że coś trzeba będzie grzebać jeśli dalsze pomiary wyjdą do kitu, ale to się zobaczy. Jedynka w czasie testu diody na Twoim mierniku to jest jakieś wskazanie początkowe. Nie wiem czy coś konkretnego znaczy ale prawie każdy miernik tak ma. Jakbyś tu na elektrodzie poszukał to może znajdziesz odpowiedź na to pytanie.
    Ale się rozpisałem..... Idźmy dalej. Dobrze kombinujesz, że kolejnym krokiem będzie podanie zasilania i pomiar napięć. Głównie chodzi o to, czy elektronika dostanie prawidłowe napięcie zasilania czyli 5V a nie wyższe. Nie jest to szczególnie ważne dla "szpejów" na płytce z chinchami bo ta elektronika (analogówka) spokojnie przeżyje wyższe napięcie (np.9V) ale dla elektroniki cyfrowej (dyskietka, procesor na płytce gniazda dyskietek, procesory w joystickach) byłoby to zabójcze. Za to odpowiada liniowy stabilizator napięcia za gniazdem zasilania (czarny z trzema nogami). Jak mu się dobrze przyjrzysz to powinieneś zobaczyć symbol 7805 lub coś w tym stylu. Jest to typowy stabilizator napięcia na 5V (o tym mówi końcówka 05) z rodziny 78. Są też inne np 7809 - 9V, 7812 - 12V czy 7824-24V. Przyjmuje się, że napięcie zasilania takiego stabilizatora powinno być przynajmniej o 3V wyższe niż jego napięcie wyjściowe żeby "dał radę" stabilnie utrzymać napięcie wyjściowe pod obciążeniem. Dlatego zasugerowałem żeby użyć zasilacza 9V bo jest to dość typowe napięcie i z odpowiednim zapasem dla stabilizatora ale i nie za dużym. Zbyt wysokie napięcie zasilania spowoduje większe grzanie się stabilizatora a ciepło trzeba rozproszyć żeby "stabilek" się nie przegrzał bo się wyłączy lub uszkodzi. Tym bardziej, że tu on nie ma żadnego radiatora. Coś o tym było na elektrodzie. Poszukasz to i znajdziesz jak będziesz chciał. :wink:
    Dobrze, mierzmy. Najpierw zaizoluj wszystkie pourywane przewody - każdy z osobna. Ułóż wszystkie płytki tak żeby się ze sobą nie stykały albo nie leżały na czymś przewodzącym prąd. Miernik ustaw znów na pomiar napięcia stałego (DC) do 20V. Podłącz zasilacz (ustawiony jak pisaliśmy wyżej) do konsoli i do sieci. Pomiar robisz względem masy czyli czarna sonda do masy na płytce a czerwona najpierw do punktu A (tu powinno być coś koło 8,8V z zasilacza) następnie do punktu C (tu powinno być około 5V). Jeśli jest wyższe jak 5V do melduj. Masę do pomiaru możesz wziąć z dowolnego miejsca na ścieżce masy na płytce. Ścieżka ta praktycznie okrąża płytkę dookoła. Masę też masz na obwódkach gniazd chinch.

    0
  • #17 21 Mar 2017 22:07
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    No pierwsza część to solidny wykład od Ciebie, dzięki :D
    Apropo drugiej części to liniowy stabilizator to faktycznie 7805 a dokładniej (M) MC T7805CT QUU409
    Teraz z pomiarów: do A czerwony a do B lub cinch'a na zewnątrz ok. 8.40-8.60V
    w przypadku przyłożenia czerwonej sondy do C i czarnej (sondy miernika) do B 5.05V
    Wygląda, że jest okej. Przystępować do lutowania wg naszych przypuszczeń jak ma być to polutowane?

    0
  • #18 22 Mar 2017 02:11
    redelektron
    Poziom 19  

    Napięcia są super. Myślę, że można te przewody podłączać tak jak wyżej proponowałeś. Zanim to jednak zrobisz odłącz zasilanie konsoli i odczekaj kilkanaście sekund żeby wszystkie kondensatory się rozładowały (żeby gdzieś przypadkiem jakiegoś zwarcia nie zrobić). Szczególnie zasilacz lubi dłużej podtrzymać zasilanie ze względu na niekiedy większe pojemności kondensatorów filtrujących. Podłącz przewody jak pisaliśmy powyżej (czerwony to +5V, czarny to masa a niebieski to może być jakiś sygnał - może audio). Jedyny problem jaki tu widzę albo raczej to czego nie widzę :-? to trudno określić czy czarny faktycznie jest masą a nie niebieski. Ale z konstrukcji układu raczej powiedziałbym, że czarny jest to GND (masa). Patrząc na płytkę gniazda dyskietek i płytkę joysticków nie jest to takie oczywiste. O ile plusa ładnie widać o tyle masę nie bardzo ale chyba trzeba zaryzykować.
    Aha, przewody od LED-a muszą być nadal zaizolowane.
    Dalej... Podłącz konsolę do TV pod wejście AV za pomocą przewodów chinch. Włącz TV i przełącz go na wejście gdzie masz wpiętą konsolę. Włóż dyskietkę do konsoli i wepnij wtyczkę zasilacza (Zasilacz NIE włączony do sieci). Wciśnij przycisk zasilania na konsoli tak żeby był włączony. Zazwyczaj włączony jest jak klawisz jest w spodzie. Możesz też podłączyć joysticki. Ustaw płytki bezpiecznie żeby nie doszło do jakiegoś zwarcia. Można je nawet wstępnie ułożyć w obudowie konsoli i "złapać" wkrętami. Po tych zabiegach można włączyć zasilacz do sieci i obserwować TV co się wyświetli. Jeśli się wyświetli grafika z dźwiękiem to jest dobrze. Można dla testu uruchomić jakąś grę żeby sprawdzić czy wszystko ładnie się wyświetla i "gra". Jeżeli zamiast grafiki wyświetli się coś innego to daj znać. Aha, dyskietkę wkładasz obrazkiem na obudowie od strony przycisków na konsoli (przodem do Ciebie) o ile nic nie było przy niej kombinowane, ale to chyba wiesz.

    0
  • #19 23 Mar 2017 05:05
    phanick
    Poziom 28  

    dernel1 napisał:
    Witam.
    Bardzo proszę o pomoc. Konsola nie ma żadnej "tabliczki" znamionowej czy naklejki.
    Chciałem reanimować takiego Pegasusa z piwnicy jak w temacie. Było kiedyś przy nim majstrowane wewnątrz- jest wiele śladów. Mam w sumie pięć kabelków pourywanych. Dwie od diody LED wskazującej zasilanie po wciśnięciu przycisku (kabelek biały i czarny) który byłby plusem a który minusem?
    Niestety dalej przy płytce ze złączami są oderwane trzy kabelki, tj. czerwony, niebieski i czarny. Dwa pozostałe białego koloru są przylutowane. Nie wiem do czego je przylutować.
    Stan płytki z lewej wszystko ok prócz oderwania przy największym kawałku lutu przy złączu czerwonym "RF WIRE - TV". Lewa nóżka od białego złącza "AUDIO" która jest delikatnie podniesiona ( chyba nie jest używane przy podłączaniu do TV?) no i agent z lewej przy złączu zasilania -luty chyba przegrzane.
    Domyślam się, że czerwony to + a czarny to - ale nie wiem jak to by zlutować. Natomiast niebieski nie mam pojęcia do czego miałby być przylutowany.
    Pozdrawiam Pegasus New Saturn - pourywane kabelki z płytki wewnątrz i jaki zasilacz.
    P.S. Posiadam zasilacz impulsowy marki Vivanco model PA 600 i jest z regulacją napięcia. Zwiększać stopniowo przy podłączeniu do Pegasusa aż zaskoczy czy dać na maxa tj. 12V? Nie wiem pod jakim napięciem pracuje konsola.


    Brązowy: GND
    Czerwony: +5V
    Biały: AUDIO
    Niebieski: Video

    0
  • #20 23 Mar 2017 12:17
    redelektron
    Poziom 19  

    Witam. Miło widzieć fachowca od pegasusów.

    0
  • #21 24 Cze 2017 22:10
    dernel1
    Warunkowo odblokowany

    Uh witam!
    Troche czasu udało się znaleźć na polutowanie, po przeleżeniu w odłogu tego Pegasusa.
    Polutowałem według schematu tego który wysłałem kiedyś z zaznaczonymi kolorami.
    Ustawiłem na 7,5V zasilacz. TV na kanał 0 i kabel to gniazda antenowego (jak kiedyś się podłączało) a końcówkę do gniazda RF - Wire TV.
    Efekt: Na ekranie pojawiały się kolory (np cały piaskowy) a obraz śnieżył czarnymi kropkami i były pasy w położeniu horyzontalnym albo czarny z zielonym (takie piksele ogólnie) jakby coś łapało ale nie było okej.
    Sprawdzałem różne dyskietki ale to nic nie dawało. Fonia też była przy tym podłączeniu ale szumiało i nic więcej.
    Czy to koniec Pegazusa? Może polutować inaczej coś ale co?
    Pozdrawiam
    Edit: Aha i na 9V i 12V to samo. Niższe napięcia nie skutkowały dobrym przekazem sygnału.
    Edit2: Nigdy nie było zwyczaju podłączać osobno kanałów Audio i Wideo, może to by pomogło? Tylko musiałbym zmajstrować przewód.

    0
  • #22 28 Cze 2017 22:35
    redelektron
    Poziom 19  

    Witaj.
    Używając wyjścia RF konsoli musisz do tego wyjścia dostroić sobie TV. Konsola daje sygnał analogowy (taki jakim dawniej operowała telewizja naziemna). Podłącz wszystko tak jak pisałeś, zasilacz na 9V, wybierz sobie jakiś wolny kanał na telewizorze i dostrój go konsoli. Jak dostroić TV musisz sam pokombinować ale zazwyczaj nie jest to trudne. Wystarczy czytanie ze zrozumieniem :D . Strojenie trwać będzie tak długo dopuki na ekranie nie pojawi się obraz z konsoli, który z pewnością poznasz. Mam nadzieję, że wszystko napisałem ale jak o czymś zapomniałem to melduj :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów