Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra h 1.6 xer 115 km - Slizgajace się nowe sprzęgło.

17 Mar 2017 01:37 6942 31
  • Poziom 13  
    Witam. Zacznę od początku. Póki nie rozwaliłem sprzęgła wszystko było okej. Tak więc na początku myślałem, że pompka ta przy pedale padła, więc kupiłem najtańszą używke i efekt bez zmian. Dopiero gdy mechanik zajrzał do sprzęgła okazało się, że jest walniete. Mam założony cały komplet firmy LUK. Po odebraniu od mechanika bardzo twardy pedał był ale mówił, że to normalne tak więc jeździłem. Po około tygodniu zauważyłem, że jest coś takiego gdy przydusze trochę gaz a później sprzęgło puszczę to tak czuć że silnik wchodzi na obroty nie przyspieszając. Wiem to normalne ale to potrafi trwać nawet do 5s. Jeździłem znów do mechanika i z jego perspektywy wszystko jest okej żadnych drgań itd. Biegi wchodzą elegancko nic nie zgrzyta. Teraz po pewnym czasie t.j. 3 miesiące wyjeżdżam sobie na trasę wrzucam 5 tke i mogę operować razem jak na biegu neutralnym( 4 i 5 ty bieg tak ma ) i gdy przyjechałem do mechanika wszystko zaczęło działać o dziwo i dziś znów ta sama sytuacja. Między czasie wrzuciłem stara pompke ale bez zmian( leżała ona bez płynu hamulcowego w sobie jeśli to ma znaczenie). Nie mam siły przejrzałem wszystkie wątki i nic z moim się nie zgadza. Czyżby wadliwe sprzęgło? Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam ;)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Miałem kilka takich przypadków że wysprzęgnik nie cofał się do końca (i to nowy) .
    Efekt tak jak piszesz , może właśnie trafiłeś na taką kaszane .
    Nowe sprzęgło powinno działać lekko (nawet bardzo) , często klienci po wymianie właśnie są zdziwieni że aż tak lekko .
  • Poziom 13  
    Dziękuję za odpowiedz. W ogóle słyszę przy wyciskaniu sprzęgła, że dochodzi odgłos skrzypienia z okolic właśnie wysprzeglika. Być może tak jak mówisz będzie to to. Tylko teraz wymieniać znowu całe sprzęgło czy tylko wysprzeglik? Ryzykować znów na zestaw LUK'a czy coś innego?
  • Poziom 16  
    kondzio951 napisał:
    Witam. Zacznę od początku. Póki nie rozwaliłem sprzęgła wszystko było okej. Tak więc na początku myślałem, że pompka ta przy pedale padła, więc kupiłem najtańszą używke i efekt bez zmian. Dopiero gdy mechanik zajrzał do sprzęgła okazało się, że jest walniete. Mam założony cały komplet firmy LUK. Po odebraniu od mechanika bardzo twardy pedał był ale mówił, że to normalne tak więc jeździłem. Po około tygodniu zauważyłem, że jest coś takiego gdy przydusze trochę gaz a później sprzęgło puszczę to tak czuć że silnik wchodzi na obroty nie przyspieszając. Wiem to normalne ale to potrafi trwać nawet do 5s. Jeździłem znów do mechanika i z jego perspektywy wszystko jest okej żadnych drgań itd. Biegi wchodzą elegancko nic nie zgrzyta. Teraz po pewnym czasie t.j. 3 miesiące wyjeżdżam sobie na trasę wrzucam 5 tke i mogę operować razem jak na biegu neutralnym( 4 i 5 ty bieg tak ma ) i gdy przyjechałem do mechanika wszystko zaczęło działać o dziwo i dziś znów ta sama sytuacja. Między czasie wrzuciłem stara pompke ale bez zmian( leżała ona bez płynu hamulcowego w sobie jeśli to ma znaczenie). Nie mam siły przejrzałem wszystkie wątki i nic z moim się nie zgadza. Czyżby wadliwe sprzęgło? Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam ;)
    Siema jaki luz jalowy na pedale? Ma byc 30 mm jalowego przynajmniej. Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Witam. Na pedale jest taki delikatny luz, jak dotkne to nie wysprzegla się jeszcze, ale gdy wcisne mocniej to juz od razu zaczyna wysprzeglac czyli lapie od gory jesli sie nie myle. Także tutaj jest okej jesli chodzi o luz . A jeśli chodzi o wysprzeglik to ten przy skrzyni czy ten przy pedale tzn. Ta pompka?
  • Poziom 43  
    Nowe sprzegło wciskasz lekko ręką.
  • Poziom 13  
    To dlaczego mechanik mi mówił, że nowe sprzęgło zawsze jest twarde bo jest nowe? Może faktycznie w Oplach tak jest?
  • Poziom 11  
    Lub coś sie dzieje na prowadzeniu łozyska oporowego lub krzywa łapka
  • Poziom 43  
    kondzio951 napisał:
    To dlaczego mechanik mi mówił, że nowe sprzęgło zawsze jest twarde bo jest nowe?


    Mechanik ten ma zatwardzenie mózgu, lub coś podobnego, nowe sprzęgła zawsze chodzą lekko.
    A Ty masz hydrauliczne to te chodzą najlżej.
  • Poziom 14  
    Nowe sprzęgło po zamontowaniu zawsze chodzi lekko i mięciutko.
  • Poziom 27  
    Majsterek dał ciała i tyle...
  • Poziom 11  
    Tak sie zdaza kazdy popełnia błedy uby nie kosztowne
  • Poziom 27  
    Uwalone nowe sprzęgło jednak nie jest mało kosztowne. Ale tak, każdemu może się coś "zdarzyć", tylko wtedy trzeba brać na klatę problem, przeprosić klienta i jeszcze dobrą flaszkę na siedzeniu zostawić. Na opinię pracujemy latami, a zepsuć ją sobie łatwo...
  • Moderator Samochody
    kondzio951 napisał:
    To dlaczego mechanik mi mówił, że nowe sprzęgło zawsze jest twarde bo jest nowe?

    Bo to nie mechanik, tylko kowal jakiś.
    Masz może nr tego kompletu sprzęgła co włożone nowe?
  • Poziom 24  
    A to przypadkiem nie jest samonastawne ?
  • Moderator Samochody
    O tym samym pomyślałem, bo w Oplach występowały i SAC i zwykłe. Jak SAC to na 90% uszkodzone podczas montażu.
  • Poziom 27  
    Nawet jeśli tak, to montując nowe, nie trzeba zaprzątać sobie tym głowy. A jak zakładasz używany docisk, to jest też na to mały myk.
  • Poziom 24  
    No nie bardzo ... :<
    Bez sprzętu właśnie się będzie ślizgalo. Bmw ma jakąś blokadę ze można bez narzędzia montować sprzęgło.
  • Moderator Samochody
    Zamontujesz czy stary czy nowy docisk bez "przyrządu" to go uszkodzisz. Nawet jeśli początkowo będzie działać poprawnie to i tak skrócisz mu żywot.
  • Poziom 24  
    Jeżeli to SAC to typowym objawem właśnie jest slizganie się nowego sprzęgła. Naturalnie w przypadku ,, a po cholerę mi to. Przecież sprzęt kosztuje ~ 1000 zł. ''
  • Poziom 16  
    ociz napisał:
    Zamontujesz czy stary czy nowy docisk bez "przyrządu" to go uszkodzisz. Nawet jeśli początkowo będzie działać poprawnie to i tak skrócisz mu żywot.
    nie prawda , umiejetnie zakladasz i nic nie uszkodzisz , to taka sama propaganda jak z blokadami rozrzadu, bo sie nie da,,, wszystko sie da
  • Moderator Samochody
    Ta, tak. A potem - a bo stary samochód to ma prawo się popsuć, bo te nowe części to gorsze niż te fabryczne itd. Partacz sobie zawsze jakieś wytłumaczenie znajdzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Transit 2 napisał:
    Może tarcza sprzęgłowa odwrócona i nie tą stronę co trzeba założona. Miałem taką samą przyczynę, gdzie podczas naciskania sprzęgła coś trzeszczało i jednocześnie miałem wrażenie jakby o w coś szorowało i okazało się po rozebraniu skrzyni biegów tarcze odwróconą, a część tarczy szorowało o śruby, które trzyma koło zamachowe (koło "dwumas" w zależności od modelu auta).
    W każdym razie, tarcza sprzęgłowa jest źle założona lub niedobrane tarczy do docisku sprzęgła. Ostatnie zdanie już wiele razy musiałem interweniować z powodu pomieszanych tarcz z dociskiem sprzęgłowym i mowa jest o nowych części zamienny.
    Dokladnie najpewniej zle dobrane sprzeglo, odrazu widac ze zamaly luz jalowy skoro od gory bierze, do polowy skoku pedalu to powinno juz byc polsprzeglo
  • Poziom 13  
    Witam po dłuższej nieobecności. Otóż wczoraj byłem u innego mechanika który naprawił mi wszystko. Sprzęgło? Bajka. Działa jak masełko po prostu nie sądziłem, że tak może działać. Co do tamtego sprzęgła to powiedział mi, że było założenie faktycznie LUK'a ale od innego samochodu... brak słów po prostu. I najlepsze jest to, że pytałem pięć razy czy łożysko oporowe było wymieniane to za każdym razem mówili tak cały komplet a teraz się okazało że w środku był GM. Aż się gorąco robi jak można zrobić taką fuszerke. Zamieszczam zdjęcia jak to wyglada. Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc i pozdrawiam . ;)
  • Poziom 24  
    To co widać to jest używane sprzęgło, przynajmniej docisk. Nie ma opcji, że po takim małym przebiegu słoneczko się tak wytarło. Może tylko samą tarczę kupił ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Transit 2 napisał:
    Jak dobrze widzę na zdjęciu, to docisk sprzęgłowy jest faktycznie od opla, ale agila.
    Cytat:
    Czemu nie jeździsz do znajomych mechaników którzy nie odwalają maniany.
    Gdzie by nie był, to każdy szanujący się mechanik musi dobrać i sprawdzić każdą część przed montażem, chyba że to kto inny wstawiał niż zawodowy mechanik i nie ważne czy znajomy lub nie znajomy.
    mowilem ze zle dobrane odrazu trzeba bylo rozpolawiac , zaoszczedzil bys czas i nerwy, niewazne ze to luk czy valeo czy cos, zle dobrane to zadne nie bedzie dzialac, uzwane lub nowe, pozdro
  • Poziom 12  
    Troche po czasie ale dodam coś od siebie.

    W silnikach Z16XEP, Z18XE, Z18XER sa dwa rodzaje sprzegła- była zmiana w trakcie produkcji i po 05.2007r. roznia się " glebokoscia" kola zamachowego. Trzeba to zmierzyc przed montazem nowego sprzegla- zle dobrane bedzie sie slizgac po kilkudziesieciu kilometrach.