Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Analiza logów statycznych passat 1,9 tdi b5 silnik AVB

19 Mar 2017 18:09 687 8
  • Poziom 4  
    Proszę o analizę logów, autko szarpie w zakresie obrotów 1400-2000,przy gwałtownym dodaniu gazu zbiera się dobrze, nie kopci, pali bez problemu,po przekroczeniu 2000 tyś obr . idzie normalnie, po zdjęciu nogi z gazu i trzymaniu na stałych obrotach zaczyna szarpać. Wymieniłem EGR bo ciekł, przewpływomierz nowy bo stary padł/Bosch/, podoginałem styki na listwie pompowtrysków bo nie chodził na jeden, błędów na vagu brak. Z góry dzięki. Pacjent to passat 1,9 tdi silnik AVB przebieg 300 tyś km.
    http://vaglog.pl/log-023_0K96f6G.html
    http://vaglog.pl/log-001_4UyfDL.html
    http://vaglog.pl/log-003_4cquix.html
    http://vaglog.pl/log-004_1fT1T.html
    http://vaglog.pl/log-007_9WAPQ.html
    http://vaglog.pl/log-011_G2FLHLG.html
    http://vaglog.pl/log-013_j9L9n.html
    http://vaglog.pl/log-000_6iW23.html
  • Computer Controls
  • Poziom 18  
    Cześć kolego
    Czy w twoim przypadku coś się zmieniło od napisania tego posta? Mam podobny problem i już długo nie mogę znaleźć sensownej pomocy..
  • Computer Controls
  • Poziom 4  
    Witam.
    Od ostatniego razu , robiłem głowicę bo po wymianie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy źle zamontowali pompowtryski i wybiło gniazda pompowtryskiwaczy, robiłem całą głowicę z regulacją pompowtryskiwaczy na stole, zwałkiem i regulatorami ,lekko przyblokowałem zawór recyrkulacji spalin / blaszka z 3 otworami / .Pompki po regulacji mają korekty od + - 0,7 , ale mają wysokie bipy w granicach + 50 i więcej, autko pali super, ma kopa ale są momenty , że szarpie.Wymieniłem wiązkę od pompowtryskiwaczy nic to nie dało. Jest jeden problem, i myślę, że to może być to ,bo jak jest zimny to nie ma szarpania, jak się zagrzeje to szarpie, zauważyłem, że bardzo późno zaczyna pracować pompka od chłodnicy paliwa/ powinna przy 70 st. a mam 90 i dopiero chodzi/,może być uszkodzony czujnik temperatury paliwa , komputer nie pokazuje błędu, ale czujnik może przekłamywać.Kupiłem i wymienię to zobaczę czy coś się zmieni. Zbyt gorące paliwo może powodować przekłamania komputera i wysokie bipy.Kombinowałem na różne spooby z ustawieniem synchronizacji ale bez skutku.Razmawiałem z wieloma naprawdę dobrymi mechanikami, każdy po przejżeniu VCDS rozkłada ręce twierdzą, że to jest problem elektryczny. Ja mam jeszcze inny problem, który wyszedł przypadkowo, grzeje się i to bardzo alternator/ ładowanie w normie inne rzeczy też w porządku bo nowe a na nim można gotować , i tutaj też można szukać przyczyny.Ja już czepiam się wszystkiego, ale alternator wymontowałem i dam do sprawdzenia pod kątem przebicia.Jak poskładam to się odezwę, może to coś pomoże. Jeżeli nie to tylko pompowtryskiwacze jeszcze raz do regulacji, bo bipy można regulować na stole, tylko trzeba dobrego fachowca.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Ja mam podobne przejścia niestety
    Alternator może Ci się grzać jeśli nie wyłącza się dogrzewacz elektryczny (efekt słabego termostatu.) Sprawdź cęgami ile prądu idzie z alternatora to wszystko wyjaśni. Jak dużo to musi się grzać.
    Wpadłem na pomysł że może wiązka jest uszkodzona i obwód regulatora turbiny zakłóca sygnał z przepływ ki.
    Mi zmienia się szarpanie jak jest wilgotno. Czujnik temp. paliwa podmienilem.
    Bez efektu. Ja nie mam chłodnicy paliwa na pompie. . Nowsze nie mają.
  • Poziom 4  
    Jeżeli to jest silnik na pompie nie pompowtryskach to można zamienić przepływomierz na inny dobry i sprawdzić, ewentualnie sprawdź cały układ paliwowy -elektrykę. Są jakieś błędy na VCDS. Kiedyś miałem problem z przepływomierzem , nie chodził a błędu nie pokazywał, w serwisie chcieli mi wymienić turbinę, ale po moich namowach podmieniono przepływomierz na inny i było po problemie.Te silniczki są w miarę dobre, ale jak coś zacznie szwankować to naprawdę ciężko zdjagnozować, bo każdy patrzy na błędy komputera a nikt nie ma praktycznego doświadczenia.Jeżeli problemy zaczynają się jak jest wilgoć to szukaj po przewodach , na wtyczkach elektryki ./pompa paliwa, przepływomierz, zawór turbiny/.
  • Poziom 18  
    Te silniki mają pompowtryski..
    Ja zacząłem od wymiany pompowtrysków na inny zestaw. Zmieniła się zasadniczo tylko zawartość mojego portwela.
    Wymieniłem już wszystkie czujniki na inne jednak nie nowe.:
    Czujn. Obr. Wału i wałka, temp paliwa, ciśn. I temp powietrza za IC, przepływomierz , komputer silnika, rozrzad, wiązka w głowicy
    odpinalem czujn. Temp cieczy i ABS
    Inny EGR, inne zawory regulacji turbo i egr.
    Nowe przeguby zewn. hydroreg. zaworow, inny wałek rozrządu.
    Nie zmieniłem tylko turbiny, skrzyni biegów, dwumasu, sprzęgła, czujnika prędkości samochodu w skrzyni, poduszek silnika( wsadzilem uzywki) i wiązki w komorze silnika.
    Po wszystkich tych wymianach problem pozostaje i praktycznie nic się nie zmienia. Powinno choć coś się zmienić..
  • Poziom 4  
    U mnie po remoncie głowicy i częściowym przyblokowaniu EGR szarpanie jest mniej wyczuwalne/są momenty, że szarpie ,ale nie tak jak przed. Trudno jest stwierdzić czy to zasługa remontu głowicy, czy przyblokowania EGR. Jak zrobię alternator to wymienię blaszkę pod EGR z 3 otworami na 1 otwór o średnicy 6,5 mm. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem , że też tak kombinują i nieraz pomaga, komputer nie łapie błędu a EGR jest aktywny. Czytając fora bardzo dużo ludzi ma z tym problemy wymienia wszystko bez skutku, zastanawiam się, czy problemem nie jest odma , która z biegiem czasu przepuszcza więcej oparów i gorącego powietrza a EGR doładowując spaliny powoduje zbyt duże zawirowania doładowanego powietrza w kolektorze i zakłócenia w pracy silnika. Nie ma takiej możliwości, żeby wszystkie parametry silnika na VCDS były zgodne z instrukcją a silnik szarpał. Wydaje mi się , że chyba trzeba iść w stronę EGR nie zaślepiać a ograniczyć doładowanie spalin , można spróbować.
  • Poziom 18  
    Ja wstępnie jestem umówiony do faceta który mi jeszcze w logi popatrzy.
    Jak nie wyjdzie to może ja wsadzę blaszkę i zobaczę. Miałem przytkany całkiem egr to nic nie zmieniało tyle że wywołało błąd. O otworkach słyszałem ale nie próbowałem. Może warto spróbować w te stronę. O odmie też coś słyszałem. Może by odłączyć na próbę.. też można spróbować. Dużo roboty nie ma. Zobaczę co mi powie gość od podgladania parametrów.
    Dzięki
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Jeszcze jednej rzeczy nie wymieniłem. Pompa tandemowa.. Może nie być bez winy.
    Wierzyłem ciśnienie paliwa niby było nie najgorzej a nawet ok ale ..