logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować 10-kanałowy termometr z wyborem kanału na LCD?

Stolek 24 Lip 2005 23:45 3203 7
REKLAMA
  • #1 1679203
    Stolek
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Mam prośbe:
    Chcę stworzyć termometr cyfrowy, powinien on mieć 10 kanałów pomiarowych, a dane powinny być wyświetlane na wyświetlaczu lcd.
    Nie wiem czy się da, ale chciałbym dokonywać wyboru kanału termometra za pomocą 2 microswith'ow- jeden by służył do zmiany kanału na kolejny, a drugi do powrotu do kanału pierwszego.
    Jestem kompletnym laikiem i będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 1679316
    oj
    Poziom 42  
    Ocena: 479
    Jest to do zrealizowania tylko... cena ok. 8-15zł za jeden czujnik

Jako czujniki powinny być zastosowane czujniki DS18B20 lub DS18S20 jedna sztuka dla jednego punktu pomiarowego, może ich być i 50. Czujniki są połączone równolegle na 2(ew. plus ekran) żyłowym przewodzie o długości max. 30m, do tego wyświetlacz alfanumeryczny np. 2x 16 znaków, mikrokontroler.... soft do mikrokontrolera, zasilacz.

Zobacz ten post, jak działa taki czujnik z komputerem PC na porcie szeregowym

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13526.html

PS
    Na Allegro, po 6,5zł
  • REKLAMA
  • #3 1681192
    Stolek
    Poziom 11  
    Wielkie dzięki za pomoc, ale chciałbym żeby termometr działał bez podłączania do kompa.
    Po prostu będzie mi służył do odczytu temp w akwariach z dala od komputera, pomiar miałby być stały, na wybranym kanale.
    Wiem, że mam duże wymaganie ale co począć:D
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 1681341
    maciej_333
    Poziom 38  
    Ocena: 1576