Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co cieknie spod przepustnicy i puszki filtra powietrza? [zdjecia]

06 Kwi 2017 15:09 2373 9
  • Poziom 21  
    Cześć. Panowie, co może cieknąć spod puszki filtra powietrza i przepustnicy jak na zdjęciach?

    Fiat punto 1, PB + LPG, 55 KM, 1996, wersja SX. Na załączonych zdjęciach strona od pasażera pod puszką filtra powietrza widać czarną uszczelkę i pod nią nakładka dostarczająca gaz do komory wtryskowej. Z tych elementów cieknie coś rudego, lepkiego co pod wpływem ciepła wgryzło się w metal dolotu, nie potrafię rozróżnić w smaku czy olej czy płyn chłodniczy.

    Płyn chłodniczy w zbiorniczku chłodnicy jest koloru rudego takie jak to co wypływa, ale olej też jest koloru no... rudego. Kilka dni pod korkiem chłodnicy i na ściankach chłodnicy gdzie się dolewa płynu, miałem osad koloru rudego wytrącony z płynu (zdjecia). W smaku i zapachu rdza, wytarłem. Przed pojawieniem się tego osadu oddałem auto do mechanika do wymiany docisku i tarczy sprzęgłowej. Kiedyś nalałem oleju na maksymalną kreskę bagnetu i nadmiar wyrzuciło odmą, z odmy trafiło do puszki filtra i mogło spłynąć w dół. Teraz oleju jest połowa na bagnecie ale nadal cieknie. Odma w środku rurki ma taki mini filterek złożony z plątaniny drucików,. Czy w tamtej okolicy dochodzi gdzieś płyn chłodniczy, wydaje mi się, że nie...

    1. Jaka jest Wasza opinia? Co tu się dzieje? To uszczelka przepustnicy, uszczelka adaptera gazowego (chyba papierowa) czy uszczelka filtra powietrza?
    2. Czy takie wycieki oznaczają też przedmuchy uszczelki pod głowicą na kanał olejowy i dalej na odmę?


    Co cieknie spod przepustnicy i puszki filtra powietrza? [zdjecia] Co cieknie spod przepustnicy i puszki filtra powietrza? [zdjecia]
    Co cieknie spod przepustnicy i puszki filtra powietrza? [zdjecia] Co cieknie spod przepustnicy i puszki filtra powietrza? [zdjecia]
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    To rude to jest ewidentna nieszczelność układu chłodzenia.Układ wcześniej był zalewany zwykłą wodą.Może być nawet przedmuch na uszczelce pod głowicą.
  • Poziom 23  
    Pod filtrem to wygląda jak olej z odmy. Ściągnij obudowę filtra i zobaczysz w środku tam gdzie podłączona jest odma czy jest mokro od oleju. Możesz sprawdzić czy odma nie jest częściowo przypchana (wymyć,przedmuchać). Jak chcesz się upewnić to po wyczyszczeniu i umyciu możesz zaślepić przy filtrze a odmę podłączyć do osobnego pojemnika i zobaczysz czy wtedy będzie czysto w okolicach przepustnicy. Wygląda że był zalewany wodą a nie płynem , stąd ten osad w zbiorniczku tak jak kolega wyżej napisał.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Układ chłodzenia miał wlany 0.5 roku temu odkamieniacz taki do czajników i później 2 krotnie plukany wodą a następnie wszystko zlane cały syf i zalany płynem chłodniczym i tak przejeździł zimę. W zimie nie widziałem rudego koloru a auto jeździło codziennie tylko normalny kolor płynu, teraz na wiosnę nie dawno zmienił kolor na rudy nie wiem kiedy i wywalił osad pod korkiem wlewu płynu chłodzącego, 2 razy wylał trochę płynu przez korek czyli było za wysokie ciśnienie w układzie mimo że go odpowietrzyłem wcześniej. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie.

    Obudowa filtra oleju w środku była poplamiona olejem od strony odmy 2 tygodnie temu kiedy wymieniałem kable zapłonowe, ale nie miałem czasu aby rozebrać przepustnicę. W ten weekend jak będzie pogoda postaram się rozebrać całą przepustnicę. Tylko jakie uszczelki kupić?

    Wraz z tym problemem występuje drugi opisany w innym wątku ale spokrewniony: kliknij link: www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16396348 o nazwie {Fiat - Hamując gaśnie mi silnik}
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Żeby nie było za łatwo to w Puncie jest obieg płynu chłodzącego przez korpus przepustnicy... ciężko ze zdjęcia poznać czy to płyn czy olej. Płyn w dotyku jest raczej lepki niż śliski. Jednak ze zdjęcia widać, że zabrudzony cieczą jest także parownik, który jest nad korpusem przepustnicy, więc skłaniałbym się ku olejowi z odmy doprowadzonej do obudowy filtra powietrza. Niestety duża ilość oleju w tym miejscu źle świadczy o stanie silnika, co może korelować z drugim problemem. Sugeruję wykonanie pomiaru ciśnienia sprężania i pomiaru podciśnienia w kolektorze na wolnych obrotach.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia.
    https://allegro.pl/czesci-samochodowe-620?str...&description=1&order=m&bmatch=s0-aut-1-4-0222
    Widzisz opis na fotkach i podane ciśnienie ? Nadmiar ciśnienia upuszcza korek.
    Zatkane zaworki to zbyt duże ciśnienie, a wtedy zamiast korkiem, to ciśnienie upuści się wraz z płynem w innym miejscu, i możliwe że jest to właśnie na przewodach ogrzewania przepustnicy. Skończyć się może wywaleniem płynu w innym słabszym miejscu, niższym, i przy dużym pechu pozbyciem się chłodziwa po drodze, przegrzaniem silnika i jego zgonem.

    Przepłucz układ większą ilością wody, z bloku prawdopodobnie nie spuścisz płynu do końca jeśli w bloku nie masz korka spustowego jak w starszych samochodach. Możliwe że odkamieniacz nadal krąży w układzie i czyści.
  • Poziom 21  
    Korek oczywiście i to co się dało w chłodnicy oczyściłem z rudego osadu.
    Ciśnienie mierzyłem jakieś 10 miesięcy temu było po 11, i 12 barów na cylindrach ale których to nie pamiętam. Hmm.. najlepiej byłoby właśnie zmierzyć podciśnienie jak sugeruje kolega Tzok w kolektorze ale zadzwoniłem do 2 mechaników znajomych i mi tego nie zrobią więc po weekendzie poszukam innych. A czy istnieje inny sposób na sprawdzenie działania poprawnego podciśnienia przy serwie?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Jeśli jest sprawny czujnik (MAP sensor) i przewody całe to wystarczy podłączyć komputer i będziesz widział aktualne podciśnienie w kolektorze.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam.
    8850 napisał:
    Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie.
    Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ?
    Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L na 5L wody i 3 dni jazdy, przelałem później ponad 30L wody, mniejsza szansa na dokładne rozmycia kamienia i rozszczelnienia układu chłodzenia, szczególnie przy starej nagrzewnicy z której teraz jakoś wycieka Ci ten płyn, skoro parują na tłusto szyby. No, ja chyba mam ją nowszą, w każdym razie przyczyna wycieku mogłaby być - od tego odkamieniania.
    Czytałem już o całkowicie zabitej kamieniem przepustnicy, ona jest ogrzewana płynem, sam też doświadczyłem dwukrotnego rozpięcia przewodu do niej, gdy w przewodzie zrobił się korek tamujący przepływ płynu. U mnie jest to odpowietrzenie z obudowy termostatu i silnika, powrót z przepustnicy idzie do zbiorniczka wyrównawczego, a ciśnienie w tym przewodzie musiało być zacne, jak raz zdołało nawet rozerwać przewód zasilający przepustnicę gorącym płynem.
    Fajnie to wyglądało, chmura pary z pod maski, jak na filmach :) dobrze że przy małej prędkości, bo mógłbym nie zauważyć... :(
    Popatrz sobie, pomacaj, czy jakieś węże idące do przepustnicy pod filtrem powietrza robią się gorące, i pomyśl dlaczego :
    tzok napisał:
    Żeby nie było za łatwo to w Puncie jest obieg płynu chłodzącego przez korpus przepustnicy

    Ty napisałeś
    8850 napisał:
    W smaku i zapachu rdza,

    Czyli nie olej.
  • Poziom 21  
    Cześć. Okazało się że cieknął olej z odmy i dalej wpadał do obudowy filtra powietrza następnie w dół cieknął w korpus przepustnicy, rozpuścił uszczelki obudowy filtra powietrza oraz gumowego uszczelniacza przez które przechodziły kable do monowtrysku i dalej leciał po odbudowie przepustnicy w dół. Skutkiem ubocznym było gaśnięcie auta przy mocnym hamowaniu, uszczelniłem puszkę silikonem, założyłem nową uszczelkę pod puszkę i problem ustąpił.

    Rdzawy nalot o smaku rdzy pod korkiem nagrzewnicy usunałąłem i jak zrobi się ciepło mocno i codziennie spuszczam płyn chłodzący i wymieniam nagrzewnicę w srodku kabiny.

    Dziękuję za podpowiedzi, klikam pomógł.