Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Poduszka skrzyni biegów czy śruby kleić?

06 Kwi 2017 17:14 2214 17
  • Poziom 11  
    Witam. Mam takie pytanie czy kleić polaczenie gwintowe między poduszką a lapą skrzyni biegów ( łapa z lewej strony ta pod filtrem powietrza).
    Czeka mnie wymiana wspornika skrzyni biegów (gwint w łapie jest uszkodzony i śruba nie trzyma) i przy zamontowaniu nowego zastanawiam się czy kleic śruby M12 do łapy czy wystarczy mocne skrecenie tych elementów?.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nigdy nie dawałem kleju i nikt jeszcze skrzyni nie zgubił. Klei się raczej miejsca gdzie coś się kręci i może wystąpić moment luzujący śrubę.
  • Poziom 11  
    ok dzięki za odp. wolałem zapytać gdyż mam locite niebieski juz przeterminowany ale jak sprawdzalem na jeden śrubie z nakrętką to trzyma bardzo dobrze i tak myslalem by dać małą kropelke na śrubę łapy ( ale nie wiem do końca jak ten klej zadziała jak wkrece to w łapę czy pózniej kiedys tam przy wykręcaniu nie uszkodzi mi gwintu), tylko, że wykreceniu jednej śruby była czymś smarowana, a czym to nie wiem, druga niestety ukreciła się. Jednak faktycznie nie ma co stosować kleju, można przedobrzyć:).
    Powiedz mi Kolego jeszcze jedno, czy jest duży problem by wykręcić śruby, które są zamocowane do skrzyni ? i z jakim momentem dokęcić śruby M12 ( czy po prostu mocno skręcić , oczywiscie nie przesadzając) bo jak pytałem gościa na szrocie aut, to mówił, aby śruby skleić i mocno d...ć, a jednak nie za bardzo mi pasuję ta jego wersja.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Ja też nie daję kleju.
  • Poziom 11  
    ok dzięki za potwierdzenie informacji.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Trochę się tych łap nawymieniałem. To po prostu koroduje tak że śruba się urwie a nie ruszy albo wyjdzie z gwintem i przy każdej wymianie sprzęgła trzeba się nastawiać że może być "nowa" łapa potrzebna.
  • Poziom 11  
    A jeszcze tak korzystając z okazji mam jedno pytanie, też będzie przydatna informacja dla innych użytkowników aut a mianowicie czy te śruby M12 drobnozwojne to gdy problem z odkreceniem to trzeba troche palnikiem podgrzać? Powiem tak jedną z tych śrub odkręciłem bez problemu grzechotka z oporem, natomiast drugą mogłem opukać młotkiem, bo przy odkręcaniu ukręciła sie praktycznie równo z krawędzią łapy i pożniej nabijanie różnych końcówek klucza na śrubę - praktycznie bez żadnych szans. Jak to u Was wygląda z odkręcaniem tych śrub, jeśli jest problem? odrdzewiacze , Wd 40 nic to nie działa, może ma ktoś sposób na takie oporne śruby? Dodam jeszcze, ze kiedyś miałem odrdzewiacz z Lidla - i naprawdę był bardzo dobry przy wymianie tarcz i klocków spisał się rewelacyjnie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    ociz napisał:
    Trochę się tych łap nawymieniałem. To po prostu koroduje tak że śruba się urwie a nie ruszy albo wyjdzie z gwintem i przy każdej wymianie sprzęgła trzeba się nastawiać że może być "nowa" łapa potrzebna.



    Chodzi Ci o to, że jest problem z wymianą samej łapy, która jest mocowana do skrzyni biegów? bo nie wiem czy się za to brać czy komus zlecić, jutro ma przyjśc pocztą łapa a mam zamocowaną skrzynie tylko na środkowym otworze tym rezerwowym ( nagwintowałem go porządnie na M 12 x 1,25) a tamte dwie śruby praktycznie nie trzymają i nie wiem czy w razie czego to utrzyma by dojechać do warsztatu.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Temperatura robi robotę, ale niestety nie w tym przypadku. Taki kawał aluminium zbyt dobrze przewodzi i oddaje ciepło. Odrdzewiacze też raczej nic nie dadzą.
    Można co najwyżej zabezpieczyć śrubę smarując jakimś bezkwasowym smarem i w żadnym wypadku nie miedzianym.
  • Poziom 11  
    ociz napisał:
    Temperatura robi robotę, ale niestety nie w tym przypadku. Taki kawał aluminium zbyt dobrze przewodzi i oddaje ciepło. Odrdzewiacze też raczej nic nie dadzą.
    Można co najwyżej zabezpieczyć śrubę smarując jakimś bezkwasowym smarem i w żadnym wypadku nie miedzianym.


    Można to potraktować smarem ceramicznym? montując całość?

    Dodano po 14 [godziny] 44 [minuty]:

    Panowie jeszcze jedno mam pytanie, mam już łapę nową, czy jest problem z odkręceniem tych śrub od samej łapy M 10? delikatnie opukać je młotkiem i lekko próbować ruszyć?
  • Poziom 11  
    Dziś się za to biorę, czyli za wykręcenie samej łapy. Mam pytanie do Kolegów doświadczonych mechaników czy jest problemem z odkrecenie śrub M10 od łapy? Czy mieliście przypadek ukręcenia śruby? nie wiem w jaki material wchodzi ta śruba M10, która mocuje łapę? I jeszcze mam pytanie czy do skręcenia tego, tu Kolega wyżej napisał, że smar bezkwasowy ( zostal mi jeszcze smar Bosch Superfit TO 100 z hamulców, to powinien byc odpowieni? lub mam jeszcze ceramiczny) proszę o informację. oczywiście odwdzięczę się za to.
    Dzięki z góry.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Dziś to nawet robiłem bo się akurat Golf IV trafił na wymianę sprzęgła. Też łapa nie przeżyła, zamiast gwintów to się tylko biały proszek wysypał.
    slaw777 napisał:
    czy jest problemem z odkrecenie śrub M10

    Problemu nie ma, z urwaniem. :) Trzeba najpierw górę odkręcić i opuścić trochę skrzynię żeby 2 górne dało się wyjąć, wkręcone są one w skrzynię a ta niżej też się potrafi czasem urwać, ale na szczęście ona zostaje w łapie.
    Smarować to się tego tak naprawdę nie powinno żeby się nie odkręcały, ale lepiej zabezpieczyć gwint przed korozją niż prawie za każdym razem łapy wymieniać. I ceramiczny i ten do hamulców będzie bezpieczny dla aluminium.
  • Poziom 11  
    I ceramiczny i ten do hamulców będzie bezpieczny dla aluminium.[/quote]


    Odnośnie ceramicznego to znów dowiedziałem się, że wysycha po jakimś czasie i w momencie odkręcania takiej śruby, zaciera się na gwincie podczas odkręcania i uszkadza gwint...dlatego raczej bym się skłaniał przy tym superfit TO 100 Boscha - jest napisane na tubie, że smar jest bezkwasowy, czyli byłby ok..

    Jeśli chodzi o smar litowy np CX -80 uniwersalny, też byłby odpowiedni?

    Dodano po 17 [godziny] 56 [minuty]:

    Smarować to się tego tak naprawdę nie powinno żeby się nie odkręcały, ale lepiej zabezpieczyć gwint przed korozją niż prawie za każdym razem łapy wymieniać. I ceramiczny i ten do hamulców będzie bezpieczny dla aluminium.[/quote]
    Powiedz mi jeszcze jedno czy te gwinty do przykręcania samej poduszki do karoserii, też lekko nasmarować?, bo tam trochę drgania są, ale lepiej chyba delikatnie nasmarować na przyszłość, najwyzej po jakimś czasie sprawdze połaczenia czy trzymaja.

    Dodano po 6 [godziny] 31 [minuty]:

    Problemu nie ma, z urwaniem. :) Trzeba najpierw górę odkręcić i opuścić trochę skrzynię żeby 2 górne dało się wyjąć, wkręcone są one w skrzynię a ta niżej też się potrafi czasem urwać, ale na szczęście ona zostaje w łapie.


    Słuchaj Kolego te dwie górne śruby są przelotowe?, trzeba gwinty na zewnątrz wyczyścić szczotką i popsikać odrdzewiaczem dla łatwiejszego wykręcenia czy tak?

    Jaki odrdzewiacz używasz , który możesz polecić? bo nie wiem czy wd 40 poradzi sobie
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Smaruje się przy wkręcaniu śrubę anaerobowym klejem do połączeń rozłącznych i problemu potem nie ma. Klej nie dość że zabezpiecza śrubę przed odkręceniem, to chroni gwint przed korozją. Ceramiczne wynalazki są do sondy lambda, śrub kolektora czy świec żarowych.
  • Poziom 11  
    Hm... to widać każdy z Kolegów ma inna wersje jak zrobić taką naprawę...O kleju Loctite do połaczeń gwintowych pisałem wcześniej, to raczej odradzaliście, nie wiem czy do odkręcenia tej łapy ze skrzyni nie podjechac do warsztatu, mówił mechanik, że za 40 zl to zrobi ( tylko dopiero po Świętach:(), pewności nie ma jakiego smaru użyje na śruby, znając życie prawdopodobnie użyje miedzianego...

    Prawde mówić najgorzej to obawiam się, jak mi się któraś ze śrub od łapki ukręci te M10, niby są wkręcone na przelot, to wyczyścic końcówke gwintu nasmarować wd-40 i delikatnie odkręcać, filozofii żadnej nie ma teoretycznie.
  • Poziom 11  
    Panowie reasumując jak skomplikowana jest ta wymiana łapki? Może mi ktoś z Was opisać po kolei sposób demontażu łapy skrzyni. Zbierając te wszystkie informacje w jedna całość to jest tak:
    1. Wykręcam 2 górne śruby łapy,
    2. Obniżam skrzynie i wyciągam te odkręcone śruby z punktu 1.
    3. Następnie wykręcam dolna śrubę z łapy, może ona zostać w łapie?, szpilkę po tej śrubie - kontra z dwóch nakrętek i wykręcam ją,
    4. Czyszczę dokładnie gwinty szczotką druciana i następnie montuję nową łapę, z wyczuciem dokręcając śruby mocujące łapę do skrzyni.
    5. Podnoszę skrzynie do położenia gdzie poduszka styka się z łapą.
    5. Po wyczyszczeniu szczotka drucianą gwintów drobnozwojnych śrub M 12 montuję poduszkę do łapy. Na klej loctite lub smar Bosch do układów hamulcowych bezkwasowy.

    Czy Ktoś z Was miałby jeszcze jakieś uwagi, chętnie wysłucham i będę wdzięczny za nie.
  • Poziom 11  
    Po Świętach biorę się za to, tylko zastanawiam się nad tymi śrubami M10, które trzymają sama łapę czy będzie problem z ich wykręceniem, dobrze odrdzewiaczem to spryskać odczekać, bo innej rady nie ma na to.

    Chciałem auto zawieźć do warsztatu, ale jednak stwierdziłem, że to zły pomysł, gdyż poduszka trzyma się tylko na jednej śrubie środkowy otwór nagwintowałem na M12 x 1.25 i to było by duże ryzyko jechać nim, lub holować, pierwsza dziura w jezdni i mam skrzynie na asfalcie.

    Jakie odrdzewiacze polecacie i czy smarować loctite cały gwint czy tylko u góry śruby kilka zwojów?
  • Poziom 11  
    robokop napisał:
    Smaruje się przy wkręcaniu śrubę anaerobowym klejem do połączeń rozłącznych i problemu potem nie ma. Klej nie dość że zabezpiecza śrubę przed odkręceniem, to chroni gwint przed korozją. Ceramiczne wynalazki są do sondy lambda, śrub kolektora czy świec żarowych.


    Słuchaj a jeśli chodzi o ten klej np Locttite to od dołu gwintu dac parę kropel by nasmarować cały gwint czy od góry na kilka zwojów wystarczy ( też będzie szczelne).
    Powiedz mi jeszcze kolego, o tych śrubach M 10, które są wkręcone w skrzynie czy wystarczy porzadnie to popsikać odrdzewiaczem i odczekać jakiś czas i nie powinno być problemu z odkreceniem? wprawdzie to śruba o twardości 10, to nie powinno byc z nia problemu.
  • Poziom 11  
    Już jestem po wymianie łapy i poduszki zrobione we własnym zakresie, dobrze, że nie jechałem do mechanika wtedy gdy poduszka była zamontowana tylko na jednym otworze środkowym, gdyż nie wytrzymało by to, przy pierwszym dolku miałbym skrzynie na asfalcie i dopiero by były koszty. Szkoda tylko, ze na takim forum ludzie co mają wiedze i doświadczenie , tak zdawkowo odpowiadają, rozumiem, że coniektórzy zdobywali wiedzę i doświadczenie latami i dlatego nie chca się dzielić.
    Nie mam pretensji, no ale coniektóre odpowiedzi mogłby by być bardziej opisowe, szczegółnie dla nowych kolegów, co pierwszy raz wymianiają np. poduszkę.
    Temat uważam za zamknięty, punkty rozdane i szczerze dziekuję za pomoc.