Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2004 Ford focus mk1 FL - Sprawdzenie rozrządu.

01 Maj 2017 16:22 6141 3
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam forda focusa mk1 FL 2004r. zetec se 1.6 16v benzyna. Chcę sprawdzić ustawienie rozrządu czy jest ok i zakupiłem blokadę (ford-mazda-volvo) z płaskownikiem i mam trzy śruby (długość bez łba śruby):
    a) 38,5 mm / długość gwintu 8 mm
    b) 38,2 mm / długość gwintu 18,5 mm
    c) 63,5 mm / długość gwintu 8 mm

    Na tekturze wypisane są kody silników, ale nie ma napisane która to śruba. Napewno jest jakiś mechanik co zajmuje się fordami i powie mi jaka jest odpowiednia śruba, na forum pisze o długości 47mm, ale nie jest podane konkretnie do jakiego motoru.
    Druga sprawa czy koła zębate wałków (rowki) mają być symetrycznie ustawione, czy niesymetrycznie względem siebie. Przeglądałem zdjęcia w internecie i są różnice na kołach (rowki).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Dziękuję koledze tomekmazepa za pomocny post ze zdjęciem. Ja sprawdziłem rozrząd w inny sposób. Znajomy dorobił mi tulejkę z trzpieniem wysuwnym, wkręcaną zamiast świecy, na górę tulejki mam założony czujnik setkowy 0,01mm. Teraz nie mając dostępu do wału korbowego, to według książki do fordów dietera korp założyłem grzechotkę na alternator i powolutku kręciłem, aby znależć tdc cylindra. Ładnie mi się wszystko pokryło tdc z czujnika i bez problemu płaskownik mi wszedł w nacięcia na wałkach. Nadmienię, że płaskownik wchodzi w nacięcia tylko w położeniu tdc, po obróceniu wałków o 180 stopni płaskownik nie wejdzie bo nacięcia są niżej na wałkach. Więc dochodzę do wniosku , że mam na 100% ok rozrząd ustawiony.
    Co do drugiego pytania, może mnie ktoś nie zrozumiał, chodziło mi o nacięcia na kołach rozrządu od paska rozrządu, czy mają się pokrywać względem siebie czy nie. U mnie się pokrywają względem siebie rowki na pasek, natomiast na zdjęciu z internetu już nie.