Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa schmitz - Błędy ebs

kisiol 13 Maj 2017 22:11 1311 10
  • #1 13 Maj 2017 22:11
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam. Mam ma problem z naczepa schmitz rok 2007. Naczepa posiada system knorr, podpięta jest pod ciągnik daf xf 105. Po włączeniu zapłonu nie ma błędów, ale w czasie jazdy wyskakuje komunikat na dip ostrzeżenie naczepa, na żółto a czasem na czerwono. Podłączyłem naczepa pod diagnosko delph. Odczytane błędy to 113 i 115 błędy wedle opisu, mają to samo znaczenie, duży ubytek powietrza z lewego przewodu. Naczepa nie posiada żadnych ubytków powietrza. Sprawdzając dane rzeczywiste diagnoskopem , lewa i prawa strona ma jednakowe ciśnienie. Gdzie może być przyczyna usterki?

    0 10
  • TermoPasty.pl
  • #2 29 Maj 2017 17:55
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Błąd zapala się w czasie jazdy przy jakiejś prędkości czy podczas hamowania? Jest to dość istotna informacja.

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 29 Maj 2017 18:02
    kisiol
    Poziom 19  

    Błąd zapala się nie raz odrazu, po włączeniu zapłonu, a nie raz w czasie jazdy czasem po Doniecku hamulca. Nie ma reguły.

    1
  • #4 29 Maj 2017 18:12
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Miałem przypadek, że nie zgadzało się ciśnienie podczas hamowania między stronami czyli na wyjściach 21 i 22 i przyczyną był nieszczelny siłownik, jednak nie było słychać wycieków, dopiero w momencie jak polaliśmy wodą było widać powstające pęcherzyki.

    0
  • #5 29 Maj 2017 18:22
    diablo23248
    Poziom 26  

    Masz tam ES 2053 czy już ES 2060?
    AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR.
    Do sprawdzenia:
    1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika
    2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN.
    3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.

    0
  • #6 29 Maj 2017 19:16
    kisiol
    Poziom 19  

    Jest ES 2053. Ciśnienie na wyjściu 8.5 bar. Siłowniki szczelne ciśnienie prawa lewa strona równe w granicach 7.5 bar. Cały układ szczelny. Zamówiłem nowy (regenerowany) modulator. Gość co się zajmuje naprawa twierdzi że padła elektronika.

    0
  • #7 29 Maj 2017 22:05
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Ale to już wymieniłeś czy dopiero masz taki zamiar?

    0
  • #8 29 Maj 2017 22:08
    kisiol
    Poziom 19  

    Czekam aż kurier dowiezie. Jutro ma być.

    0
  • #9 29 Maj 2017 22:11
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Jest też możliwość, że właśnie się czujnik w zaworze uszkodził.

    0
  • #11 30 Maj 2017 19:46
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam. Wymiana modulator rozwiązała problem.

    0