Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Modus 1.5 dci 86KM - stuka podczas przyspieszania

rafalbarcik 14 Maj 2017 22:03 1821 11
  • #1 14 Maj 2017 22:03
    rafalbarcik
    Poziom 2  

    Witam,
    Od roku posiadam Renault Grand Modus 1.5 dci 86KM 2010r. Samochód kupiłem uszkodzony lecz na chodzie, przebieg 47 tys potwierdzony w serwisie. Zrobiłem naprawy blacharsko lakiernicze. Wymieniłem filtr paliwa, oleju, olej. Podczas użytkowania okazało się że słychać metaliczne stuki z silnika. Pojawiają się podczas delikatnego przyspieszania. Gdy wcisnę mocno gaz samochód przyspiesza bez żadnych problemów. Generalnie na trasie samochód zachowuje się bardzo dobrze. Lecz w korkach gdy jedzie jeden za drugim nie ma możliwości mocniej depnąć pojawiają się stuki (mechanik nazwał je spalaniem stukowym). Stuki pojawiają się również czasami na postoju. Gdy delikatnie dodam gazu stukanie pojawia się od 1000 do 1200 obr tak jakby nie mógł przejść przez ten przedział obrotów. Przy wyższych obrotach silnik ładnie pracuje. Najpierw pojechałem do serwisu Renault lecz powiedzieli że wszystko w porządku. Potem do serwisu Bosch w celu sprawdzenia wtrysków. Gdzie okazało się że wtryski są w bardzo dobrym stanie. Test na maszynie delphi nie wykazał żadnych problemów. Po podłączeniu klipa nie ma żadnych błędów. Od momentu zakupu przejechałem 15 tys. Przez ten czas nauczyłem się jak unikać owych stuków. Generalnie muszę mocniej dodać gazu. Boję się że taka jazda może doprowadzić do szybszego zużycia silnika. Zwłaszcza że przy zimnym silniku nie powinno się mocno przyspieszać. Proszę o pomoc w diagnozie.

    0 11
  • #2 14 Maj 2017 22:26
    pitool
    Poziom 29  

    Ciężko po opisie wywnioskować co stuka.Dobrze byłoby nagrać to stukanie telefonem i zmieścić w tym temacie.

    0
  • #3 14 Maj 2017 22:35
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Kilka lat wstecz rozłożyłem na czynniki pierwsze silnik 1,5 DCI 82-u konny z Renault Clio. Następnie zmontowałem go z powrotem. W efekcie dwa dni stracone i trochę pieniędzy na płyny i uszczelki a silnik jak sobie po cichu specyficznie stukał (przypominając stukot panewki) tak sobie stuka po dziś dzień. One tak mają.

    0
  • #4 15 Maj 2017 19:05
    marekwodniak
    Poziom 15  

    Miałem podobnie przy przestawionym rozrządzie .Po prawidłowym ustawieniu ucichło.

    0
  • #5 15 Maj 2017 20:40
    kaza12
    Poziom 9  

    Gdybyś miał przestawiony nie zrobiłbyś nawet 5m

    0
  • #6 16 Maj 2017 09:32
    marekwodniak
    Poziom 15  

    To się mylisz żle ustawiony rozrząd i zle działające przez to auto to częsty przypadek pomylki mechaników.

    0
  • #7 16 Maj 2017 22:35
    rafalbarcik
    Poziom 2  

    Witam,
    Na początku też myślałem że to rozrząd. Wymieniłem w lutym bez rezultatu. Oprócz tego mam wrażenie że jest coś nie tak z poduszkąsilnika z prawej strony, czasami na wolnych obrotach słychać jakby silnik uderzał o ramę samochodu (coś jakby warczenie). Zastanawiam się czy nie zakłóca to czujnika stuku, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika. Stukanie w silniku nasila się przy niższych temperaturach na zewnątrz. Pewnie dlatego że rama się kurczy. Dam znać jak usunę problem z poduszką.

    0
  • #8 06 Wrz 2017 23:04
    rafalbarcik
    Poziom 2  

    Witam,
    trosze się oziębiło i problem powraca. Dawno temu miałem FSO POLONEZ. Gdy zbyt wcześnie wyłączyłem ssanie silnik pracował nierówno podczas przyspieszania. Przypomina mi to prace mojego Modusa. Polonez miał możliwość przestawienia skąd ma czerpać powietrze. W okresach zimniejszych powietrze czerpał z kolektora wydechowego, który był gorący, przez co ogrzewał zasysane powietrze. Jak wiemy początek rury w Modusie jest umiejscowiony na samym przodzie przez co zasysa zimne powietrze. Idąc tym tropem postanowiłem zrobić test w moim Modusie i początek rury skierowałem głębiej do komory silnika zaraz nad rurą od EGR. Okazało się że pomogło. Gdy rano odpaliłem silnik na chwilę stukało lecz potem silnik pracował bardzo równo. Wynika z tego że jeden z czujników niepoprawnie podaje parametry do komputera a ten nie potrafi odpowiednio dobrać ilości paliwa. Dodam że po podłączeniu laptopa do samochodu nie ma żadnych błędów. Wymienię na początek przepływomierz, zobaczymy jakie będą efekty.

    Rafał Barcik

    0
  • #9 07 Wrz 2017 15:44
    sebap
    Poziom 40  

    rafalbarcik napisał:
    nie ma żadnych błędów

    Parametry sprawdź nie błędy. Wtedy będziesz wiedział co oszukuje.
    rafalbarcik napisał:
    Wymienię na początek przepływomierz

    W jakim celu skoro nie wiesz jakie są jego parametry w czasie pracy auta?

    0
  • #10 13 Wrz 2017 22:57
    rafalbarcik
    Poziom 2  

    Witam,
    tak myślałem że należy sprawdzić parametry i wyjdzie który czujnik podaje wartości nierealne lecz mechanik powiedział że gdyby którykolwiek czujnik podawał złe wartości to wyskoczyłby błąd. Błędów niema więc wszystko w porządku.
    Proszę o informację czy sprawdzanie parametrów to jest osobna procedura. Ewentualnie jak i kto może ją wykonać.

    Rafał Barcik

    0
  • #11 13 Wrz 2017 23:23
    jerrydzwonkow
    Poziom 11  

    Nie jest to żadna procedura, kumaty mechanik lub elektromechanik przejrzy parametry silnika po podpieciu do komputera. Jesli jakiś czujnik podaje za duża lub za niską wartość, ale mieści się ona w normie to błędu nie pokaże, a może powodować zakłócenia w pracy silnika. Tak najprościej można to opisać.

    0
  • #12 04 Sty 2018 22:34
    zygu1111
    Poziom 1  

    Witam, chciałem odświeżyć temat. Mój clio 2008 86KM zachowuje się w podobny sposób. Klekocze głośniej na zimnym silniku i przy lekkim gazowaniu słyszalny jest rytmiczny stukot cos jak 5-7 stuków 2sek przerwa i dalej 5-7 stuknięć.Stukanie cos jakby metalową łyżeczka o korpus. Dodatkowo w momencie delikatnego dodania gazu stuka (mam wrażenie jakby był to moment w którym auto nie załącza turbiny a silnik ciągnie swoją nominalna mocą) w momencie dociśnięcia gazu przyspiesza i zasadniczo stukot przestaje być słyszalny. Komputer pokazuje błąd p0670. Auto przebieg 132tys bez przygód, wymiany na czas . Autem osobiście zrobiłem 12tys wymieniłem olej po zakupie i świeżo 2tygodnie temu. Ciężko mi się przyzwyczaić do pracy silnika ponieważ jak go kupiłem to chodził ciszej niż niejeden benzynowy. Proszę o pomoc i zgody przepraszam za Chaos w poście.

    3