Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewanie podłogowe + grzejniki sterowanie

kamij 02 Cze 2017 08:21 3165 12
  • #1 02 Cze 2017 08:21
    kamij
    Poziom 13  

Witam,

Proszę o pomoc w następującej kwestii, w moim piętrowym domku z poddaszem nieużytkowym mam ogrzewanie podłogowe na dole, na górnym korytarzu i w łazienkach, natomiast w górnych pokojach grzejniki sterowane manualnie. Hydraulik powiedział, że będę miał jeden sterownik do podłogówki w pokoju na górze. Jak porozmawiałem ze znajomymi to oni mają takie sterowniki w każdym pokoju wraz z czujką temperatury. Wróciłem z tym do hydraulika i on mówi że skoro jest podłogówka i grzejniki to wystarczy jeden czujnik i musi być w pomieszczeniu gdzie NIE MA podłogówki.
    Nie znam się na tym, ale tak na logikę to chyba lepiej żeby sterownik od pieca wyliczał coś w rodzaju średniej, niż działał na podstawie danych z jednego punktu. Co np. gdy w tym pokoju gdzie jest czujnik zostanie otwarte okno zimą i dajmy na to zapomni się go zamknąć na cały dzień?
    Ogrzewanie jest gazowe na kotle kondensacyjnym z zasobnikiem CWU, 2 rozdzielacze podłogówka na dole, grzejniki na górze, przy rozdzielaczu podłogówki jest pompka i chyba zawór czterodrogowy. Domek jest niewielki 98m2, proszę o poradę jak sterowanie tego powinno być zrobione zgodnie ze sztuką.

0 12
  • Relpol
  • #2 02 Cze 2017 08:56
    gersik
    Poziom 31  

Jaki zawór 4d? Pokaż zdjęcia rozdzielacza podłogowego z pompą i tym zaworem 4d.
    Nie wiadomo jak jest wykonana instalacja i co steruje zaworem 4d. czy masz zamontowane siłowniki na podłogówce?

0
  • Relpol
  • #3 02 Cze 2017 09:05
    kamij
    Poziom 13  

Niestety na ten moment nie mam zdjęcia dorzucę w ciągu kilku godzin,