Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 1.8 125KM czy 1.8 140KM

elektronikq 08 Sie 2017 11:15 8469 16
  • #1 08 Sie 2017 11:15
    elektronikq
    Poziom 24  

    Jeśli w złym miejscu napisałem to przepraszam i proszę o przeniesienie we właściwe miejsce:
    Pytanie który silnik jest:
    -mniej awaryjny i stwarza mniej problemów
    -tańszy w eksploatacji
    -lepszy dla gazu
    Jeśli ktoś ma jakąś swoją uwagę do tych silników to proszę piszcie.

    0 16
  • #2 08 Sie 2017 13:14
    zed71
    Poziom 22  

    lepszy do gazu jest 125 bo .... ma hydraulikę zaworów ale... lubi trochę olej. 140 odwrotnie- nie bierze oleju ale ma szklanki - wiec regulacja trochę kosztuje. awaryjność jest na takim samym poziomie.

    0
  • #3 08 Sie 2017 13:46
    elektronikq
    Poziom 24  

    Lubi trochę olej tzn:)?

    1
  • #4 08 Sie 2017 14:22
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tzn. spala go namiętnie.

    0
  • #5 08 Sie 2017 16:18
    zed71
    Poziom 22  

    wszystko zależy jak trafisz- może nie brać go wcale ale ... czesto tak jest. co prawda w mniejszym stopniu niż tsi Vw ale zawsze. Najważniejsze jest sprawdzenie przy kupnie (siwy dym przy rozruchu na zimno). możesz też pokombinować z doborem oleju (kiedyś tak miałem ale puki samochód jezdził na castrolu to nie brał oleju, potem z chciwości zmieniłem olej na lotosa i silnik zżerał mi 5l/10000 km). Są już oleje do "leciwych" silników i możesz w ostateczności kombinować.

    0
  • #6 08 Sie 2017 18:25
    elektronikq
    Poziom 24  

    zed71 napisał:
    (siwy dym przy rozruchu na zimno).

    to wtedy oznacza, że bierze?

    1
  • #7 08 Sie 2017 19:33
    zed71
    Poziom 22  

    miedzy innymi tak- może też być czarny. wszystko zależy od spalania oleju- duże ilości- czarny, małe ilości lub chłodziwo w spalinach to siwy. jak się nie znasz to lepiej weź mechanika na oględziny lub zleć rzeczoznawcy (koszt ok 250zł). chyba że kupujesz od włąsciciela to możesz go zapytać o spalanie oleju- może powie prawdę (np ile dolewał, jaki olej, kiedy był robiony silnik itp).
    ogólnie ten silnik jest jednym z lepszych (jezeli chodzi o trwałość).

    0
  • #8 08 Sie 2017 20:58
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Tylko co wiem 125KM siedzi w ZA a 140KM w np ZB, więc inne roczniki i ceny.

    1
  • #9 08 Sie 2017 21:59
    elektronikq
    Poziom 24  

    Mechanik będzie na oględzinach ale muszę się zdecydować czy 125 czy 140. W przyszłości na pewno będzie gaz.

    2
  • #10 09 Sie 2017 05:14
    zed71
    Poziom 22  

    wiec lepiej bierz 125- lepiej dolać trochę oleju 40zł niż płacić ok 1000zł za regulację zaworow.

    0
  • #11 09 Sie 2017 10:23
    elektronikq
    Poziom 24  

    1000 zł regulacja zaworów? To aż tyle?? Dlaczego tak? Co ile km?

    2
  • #12 09 Sie 2017 19:53
    zed71
    Poziom 22  

    bo tam są szklanki- jedna kosztuje ok 25/30zł za sztukę czyli kpl wydechowych kosztuje 200-300 zł (najczęsciej regulowanych) ale ... robocizna powala- trzeba zdjąć wałki rozrządu + nowy pasek. czasami dojdzie nowa pompa wody. Regulację oficjalnie trzeba regulować co 30-45kkm ale ... można zrobić inaczej- jezdzić aż padnie głowica- koszt jest podobny ale przeciąga się w czasie. sam miałem podobny problem- mam silnik ze szklankami i regulacja własnie tyle kosztuje ( niezależny mechanik) ale wolałem wydać ok 1200zł za remont głowicy i przy okazji zmieniłem gniazda na utwardzone (aby nie wypaliło ponownie) niż regulować.

    0
  • #13 10 Sie 2017 18:39
    elektronikq
    Poziom 24  

    Czy szklanki w 1.6 są takie same jak w 1.8. Ostatnio po 60 tyś. regulował kolega i płacił 400 zł.

    0
  • #14 10 Sie 2017 20:02
    zed71
    Poziom 22  

    tak- to są takie same szklanki. ale cena powala- gdzie można tak tanio wyregulować? taka cena to cena regulacji silników z płytkami (bez rozpinania wałków) z drugiej strony- w silnikach ecotec reguluje się zawory co 150kkm (na samej benzynie) wiec to trochę dziwne ze już po 60 była regulacja- może chodziło o sprawdzenie.

    0
  • #15 17 Wrz 2017 22:58
    elektronikq
    Poziom 24  

    Ciężko dorwać takiego dobrego opla z tym silnikiem. Czy może jest jakiś inny samochód z tą jednostką np.: skoda, seat czy inny samochód?

    2
  • #16 18 Wrz 2017 16:57
    zed71
    Poziom 22  

    nie ma. skoda, seat mają silniki volkswagena a opel należał do gm (obecnie psa-peugeot, citroen) więc nie kupisz tych samochodów z tym silnikiem. ten silnik (ale z opcją k7 - do lpg) był jeszcze w chevrolecie cruze i orlando ale to już nie ten przedział cenowy.

    1
  • #17 18 Wrz 2017 22:25
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jedyna sensowna opcja 1.8t grupy vw.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.

    0