Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler voyager 2,8 crd - zawór cisnienia listwy CR przepuszcza

15 Sie 2017 14:45 3279 9
  • Poziom 9  
    Witam zawór ciśnienia listwy CR przepuszcza, czy mogę po prostu wykręcić stary i wkręcić kupiony nowy? Czy nie spowoduje to jakiś problemów z wtryskami lub czymś innym? I czy wymiana polega tylko na zamianie tych zaworów oczywiście? I czy na wyłączonym silniku jest tam jakieś ciśnienie paliwa(czy duże?)



    chrysler voyager 2,8 crd - zawór cisnienia listwy CR przepuszcza chrysler voyager 2,8 crd - zawór cisnienia listwy CR przepuszcza
  • Poziom 43  
    Toto na zdjęciu?
  • Poziom 9  
    Tak, to jest zawór który jest na końcu szyny CR/ Voyager 2,8 crd 150km 2006r/
  • Poziom 20  
    To zawór bezpieczeństwa. Czasem szwankuje i upuszcza w przelew ciśnienie z szyny. Wymieniasz i tyle.
  • Poziom 9  
    Tak po prostu, odkręcam-przykręcam i wszystko? na coś trzeba zwrócić uwagę? nie jestem mechanikiem i wszystkie takie naprawy robię pierwszy raz
  • Poziom 20  
    Ciśnienia w szynie nie będzie. Trochę pocieknie ON. Jeśli nowy jest kompletny z oringiem, to odkręcasz i montujesz nowy. Odkręcenie może wymagać sporo siły. Przed zamontowaniem posmaruj oring.
  • Poziom 9  
    Powyższe stało się nieistotne, dzisiaj w trakcie jazdy (przyspieszania) huknęło i straciłem napęd. Skrzynia nie przenosi napędu na koła. Mogę przełączać dźwignią biegi, silnik pracuje, komputer nic nie pokazuje a jest tak jakby był na luzie. Pociekło trochę jakiegoś płynu ale na bagnecie od skrzyni jest. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
    No i może jakieś sugestie co do warsztatu w Warszawie i okolicach?

    Dodano po 8 [minuty]:

    sly_1978 napisał:
    Ciśnienia w szynie nie będzie. Trochę pocieknie ON. Jeśli nowy jest kompletny z oringiem, to odkręcasz i montujesz nowy. Odkręcenie może wymagać sporo siły. Przed zamontowaniem posmaruj oring.


    Co do zaworu nie byłem w stanie go odkręcić, niestety
  • Poziom 9  
    Zawór był strasznie zapieczony, nie do odkręcenia w warunkach domowych(bez właściwej przedłużki) po wymianie jest jak na początek o niebo lepiej.
  • Poziom 1  
    Dzień dobry,
    Mam problem z moim Voyagerem 2.8 CRD z 2005r. Objawy klasyczne dla padniętego zaworu regulującego ciśnienie w szynie - przy niskiej temperaturze powietrza przestaje się uruchamiać. Kiedy jest ciepło (powyżej +5) - nie ma żadnego problemu.
    Zamówiłem nowy zawór, na podstawie VIN, zresztą wyszukiwanie dla tego modelu daje dokładnie ten sam numer katalogowy 1110010015 lub 1110010018, zabrałem się do wymiany.
    I problem - zawór wykręcony z szyny jest mniejszy od zamówionego.
    chrysler voyager 2,8 crd - zawór cisnienia listwy CR przepuszczachrysler voyager 2,8 crd - zawór cisnienia listwy CR przepuszczachrysler voyager 2,8 crd - zawór cisnienia listwy CR przepuszcza
    Po lewej zamówiony zawór, po prawej - wykręcony.
    Auto serwisowane przez poprzedniego właściciela w ASO. Mam zresztą wydruk czynności serwisowych - szyna zmieniana nie była.
    Poszukiwani w sieci (może były jakieś inne wersje szyny montowane w tych autach?) nie dają żadnych rezultatów.
    Zresztą nie spotkałem żadnego zaworu Boscha, który przypominałby ten mój wykręcony (mniejszy gwint, mniejsza średnica i inny kształt tłoczka). Oznaczenia na samym zaworze też niewiele mówią - brak w wynikach Googla.

    Czy może macie jakiś pomysł, jak zidentyfikować model (numer katalogowy) takiego zaworu?
    Można podejść po najmniejszej linii oporu i wymienić całą szynę, ale ze względów finansowych taki pomysł odpada.
  • Poziom 9  
    Wymieniałem taki zawór 2.8 crd 2005 wersja eu i był taki większy. Jak widać są na nich różne oznaczenia. Ale zanim kupiłem z Litwy przez Ebay sprawdziłem oznaczenie na starym. Występują dwa różne fabrycznie i może uda się zwrócić lub wymienić na ten mniejszy

    Dodano po 3 [minuty]:

    Art0812 napisał:
    Zawór był strasznie zapieczony, nie do odkręcenia w warunkach domowych(bez właściwej przedłużki) po wymianie jest jak na początek o niebo lepiej.

    Po naprawieniu wszystkiego pozostałego zaworu również działa jak należy.