Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan almera n16 - problem z hamulcem

18 Sie 2017 20:42 1170 14
  • Poziom 13  
    auto : almera N16 2003r
    przednia lewa tarcza hamulcowa po przejechaniu kilku kilometrów jest dość dobrze ciepła40-50 stopni C
    wymieniłem cały zacisk na nowy i nic się nie poprawiło, jak było tak jest.
    tarcza hamulcowa wygląda ok, "progów" nie posiada
    kołki (ja nazywam to suwadełka) na którym jeździ jarzmo, nasmarowane i chodzi płynnie bez żadnych zacięć.
    klocki prawie nowe wyglądają w porządku.
    zdjąłem drugie koło aby porównać opór toczenia sie tarcz , : prawe koło gdy łapię za dwie śruby mogę kręcić bez problemu zaś lewe stawia znaczny opór.
    Odkręciłem odpowietrznik w zacisku lewego koła, opór nie ustąpił.
    Doradźcie co zrobić bo już nie mam pomysłu co więcej mogę zrobić.
  • Sklep HeluKabel
  • Spec od samochodów
    Według mnie są dwie opcje albo zacisk jednak jest kiepski albo powinieneś przetoczyć tarcze ( toczenie tylko na aucie - eliminuje bicie piasty itp koszt ok 100zł za dwie )
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    rozważam zakup nowej tarczy i klocków , ale nie wiem czy nie powtórzę sytuacji w której kupiłem nowy zacisk za 200PLN zupełnie niepotrzebnie (1/10 wartości auta)
    Jest jeszcze taka sytuacja , gdy poskręcam wszystko do kupy oprócz koła , gdy złapię zacisk ręką i przekrzywię go w odpowiedniej pozycji ze znaczną siłą, to opór tarczy ustępuje, gdy go puszczę to tarcza znowu przyciera.
    Czy możliwe że "pająk" skrzywiony ? , auto od wielu lat mam i nie miałem żadnej przygody abym coś ugiął...

    Chciałem jeszcze dodać że od jakiegoś czasu mam miękki hamulec , odpowietrzałem już ze dwanaście razy (na dwie osoby jedna ciśnie pedał druga kręci odpowietrznikiem) nawet doradzono mi abym odpowietrzał z włączonym zapłonem.
    to wszystko bez żadnego efektu , pedał wciąż miękki ale jakoś tam hamuje.
    czy to ma coś wspólnego z przycieraniem tarczy ?
  • Poziom 10  
    klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
  • Poziom 24  
    v_grzes1 napisał:
    Jest jeszcze taka sytuacja , gdy poskręcam wszystko do kupy oprócz koła , gdy złapię zacisk ręką i przekrzywię go w odpowiedniej pozycji ze znaczną siłą, to opór tarczy ustępuje, gdy go puszczę to tarcza znowu przyciera.
    Sam sobie odpowiedziałeś. Mógł się ugąć podczas nagłego hamowania.
  • Poziom 13  
    Wiki12tm --> jak tłoczek zardzewiały ? skoro ma zaledwie tydzień , przecież pisałem że kupiłem cały zacisk nowy ze sklepu (zaciski sprzedają kompletne wraz z tłoczkiem) Poza tym klockom sie przyglądałem i sprężynki na nich nawet troche wyprostowałem aby nie stanowiły tak dużego oporu.
    Przewód gumowy bym podejrzewał ale, jak pisałem poluzowałem odpowietrznik i opór nie ustępuje , czyli wężyk raczej nie ma nic do rzeczy, bo ciśnienie uszło by odpowietrznikiem gdyby wąż stawiał opór cofania sie płynu.

    Stasiekb100 --> troche chyba żartem piszesz , od hamowania miało by się coś ugiąć ? no bez przesady Wszystko tam jest oryginał od nowości, nie żadne rzemiosło. Poza tym nie było żadnego nagłego hamowania

    Zastanawia mnie tylko ten miękki hamulec, łapie praktycznie aż pod sam koniec. Jeszcze niedawno nie miałem tak.
  • Poziom 24  
    Tą część co się przykręca do piasty na dwie śruby też masz nową?
  • Poziom 13  
    wszystko stare oryginał, oprócz nowego zacisku

    dam tarczę do przetoczenia , może ona coś ma wpływ...
  • Poziom 10  
    tarcza gdyby była krzywa to by hamulec i kierownica biła przy hamowaniu, sprawdź to co napisałem dokładnie, zacisk możesz wykluczyć skoro jest nowy, aczkolwiek lewym kołem zazwyczaj ciężej zakręcić przez mechanizm różnicowy
  • Poziom 12  
    lepiej tarcze kupić nowa niż toczyć. Wyjdzie Cię cenowo podobnie, bo nikt Ci za flaszke tego nie zrobi, żeby przetoczyć zużytą tarcze to trzeba zrobić specjalny do niej zabierak. Inaczej przetoczy Ci z biciem i będzie gorzej niż było. poza tym żeby sprawdzić czy tarcza równo chodzi, wystarczy przekręcić kołem i sprawdzić czy opór kręcenia jest taki sam. Albo dźwięk tarcia klocków o tarcze.

    Odpowietrzałeś wszystkie koła? czy tylko to które Ci blokuje?
    Mówiłeś że kupiłeś zacisk, a z jarzmem? tzn czy zacisk luźno pracuje w jarzmie?
  • Poziom 13  
    ojciec ma tokarnie i 20 lat praktyki , myślę że da radę, jutro będziemy działać, jarzmo zostało stare suwaki w jarzmie chodzą wzorowo.
    Zrobiłem próbe, wyjąłem zacisk i włożyłem w niego kawał grubej płaskiej sztaby, wcisnąłem hamulec , pusciłem i sztabe mogłem wyjąć bez problemu, więc zacisk pracuje prawidłowo, "nie trzyma"
    Tarcza najbardziej mi podpada, bicia nie ma , ale ma kilka wymiarów grubości , na środku grubsza bliżej zewnętrznej częsci chudsza potem znowu grubsza .itd
    ale czy to mogło by być przyczyną że klocki przycierają ? .
    Przetoczymy tarcze i dam znać jaki rezultat .
    Odpowietrzałem tylko lewą stronę, (przód , tył) bez efektu.
  • Poziom 12  
    bicie może mieć piasta i przetoczenie nic nie da. Ale jeśli masz okazje ją wyrównać to czemu nie.
  • Spec od samochodów
    napisałem cyt przetoczyć tarcze ( toczenie tylko na aucie - eliminuje bicie piasty) .
  • Poziom 13  
    Wymiana tarczy na nową i problem ustąpił po kilku dniach używania auta. Toczenie tarczy nie dało tak dobrego efektu jak nowa.
  • Poziom 12  
    Tak jak pisałem wyżej, przetoczenie tarczy to nie taka prosta sprawa. Trzeba mieć dorobiony zabierak z tego względu że starą tarcze bardzo ciężko chwycić równo w uchwycie (tym bardziej że nie ma za bardzo jak skontrolować tego zamocowania) - o czym się przekonałeś. Jakby była dobrze przetoczona to z pewnością byłoby ok.

    tak na przyszłość efekt bicia tarczy dają również wybite drążki poprzeczne/ jak również przy szybszej jeździe efekt nie wyważenia kół.