Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro 2013 2.0 dci 114KM - Ile czynnika do klimatyzacji? A ile do Trafica?

viper111 19 Sie 2017 14:00 3825 11
  • #1 19 Sie 2017 14:00
    viper111
    Poziom 13  

    Przeglądając różne katalogi pojawiają sie różne ilości czynnika do klimatyzacji do Opla Vivaro (Trafic i Primastar podają jeszcze inaczej).

    Interesuje mnie źródło serwisowe Opla ile powinno być nabite czynnika do klimatyzacji w Opel Vivaro rocznik 2013-2014, wersja L2H1, klimatyzacja dwustrefowa (nawiewy na tył), wersja 9 osobowa, silnik 2.0 o mocy 114KM (84KW).

    Jeśli ktoś miałby dostęp do źródła serwisowego, chętnie podam numer VIN celem sprawdzenia.

    p.s. jakie ciśnienie powinno być przy prawidłowej ilości czynnika wg źródła serwisowego?

    0 11
  • Pomocny post
    #2 19 Sie 2017 15:40
    MikeC
    Poziom 21  

    Ilość czynnika chłodniczego w układzie (z tylnym układem klimatyzacji)


    F4R 720, F4R 820, F9Q 760, F9Q 762, G9U 630, G9U 730

    1150 g


    Ilość czynnika chłodniczego w układzie (z tylnym układem klimatyzacji)


    M9R 630, M9R 692, M9R 780, M9R 782, M9R 784, M9R 786, M9R 788

    950 g

    dane z tisa Pozdrawiam ...

    1
  • #3 19 Sie 2017 16:22
    viper111
    Poziom 13  

    Otóż to :)

    Najdziwniejsze jest to, że ogólnodostępne katalogi podają dla Renault Trafic M9R podają inne wartości....

    Czy ktoś ma dostęp do źródła serwisowego Renault ile podają czynnika do klimatyzacji dla Renault Trafic Long, 9 osobowy z klimą na tył, dla aut z roczników 2013-2014 ?

    Dodano po 12 [minuty]:

    A ilość oleju jaka powinna być nabita do układu? Czy maszyna do nabijania klimy ma również opcje do podania jej ilości oleju jaką ma nabić?

    0
  • #4 19 Sie 2017 17:44
    MikeC
    Poziom 21  

    Z zasady tyle samo oleju dozuje się ile było odzyskane - chyba że coś było wymieniane (skraplacz , parownik , przewody itd.).

    Dodano po 28 [minuty]:


    Ilości oleju:


    Obieg czynnika chłodniczego

    220 ml ± 15 ml


    Sprężarka*

    Nie dotyczy


    Skraplacz

    30 ml


    Parownik

    30 ml


    Odwadniacz

    15 ml


    Dowolny przewód czynnika chłodniczego

    10 ml

    Wskazówka: *Nowa sprężarka dostaraczana jest po wstępnym napełnianiu. Naprawiana sprężarka zamienna powinna zostać opróżniona i napełniona określonym olejem w ilości 120 ml.

    Dane oleju wg tisa ......

    0
  • #5 20 Sie 2017 16:23
    viper111
    Poziom 13  

    Kolega milejow napisał:

    "Jeśli ma parownik z tyłu (obecność nawiewów nie przesądza o tym) to 950g. Ciśnienia w każdej klimie są podobne, w sprawnym układzie powinny zawierać się w okolicy LP 2-3bary-HP 15-17barów."

    Szczerze nie widziałem Trafica/Vivaro z nawiewami w suficie na II i III rzędzie i bez parownika z tyłu... ?

    Ponowię pytanie czy ktoś ma dostęp do źródła serwisowego Renault i może sprawdzić ile podają czynnika do klimatyzacji dla Renault Trafic Long, 9 osobowy z klimą na tył, dla aut z roczników 2013-2014 ? Wg moich źródeł podaja inne wartości niż do Vivaro!? :crazyeyes:

    Dla przykładu w katalogu BEHR-Hella podają:
    - Renault Trafic: R134 - 950 g; olej 250 ml
    - Opel Vivaro: R134 - 950 g; olej 235 ml
    W katalogu Valeo:
    - Renault Trafic: R134 - 1050 g ±35; olej 220 ml
    - Opel Vivaro: R134 - 950 g; olej 220 ±15 ml

    1
  • #6 20 Sie 2017 21:02
    milejow
    Poziom 42  

    viper111 napisał:
    Szczerze nie widziałem Trafica/Vivaro z nawiewami w suficie na II i III rzędzie i bez parownika z tyłu... ?

    Napisałeś ogólnie ,,z nawiewem z tyłu,, a Trafic bez klimy tylnej też ma nawiew z tyłu (wieje z podłogi a sterowanie dmuchawą w podsufitce) Sprawa następna, 100gram czynnika nie robi znaczącej różnicy w układzie w którym jest go kilogram. Nie mam dostępu do do danych serwisowych, serwisuję klimy bazując na swoich danych i nigdy nie miałem problemu, chcesz inne dane- jedź do aso. Ten model Trafica napełniam 950gram a oleju dodaję 3% objętości czynnika jeśli nie był wymieniany/opróżniany z oleju żaden element klimy

    0
  • Pomocny post
    #7 22 Sie 2017 21:41
    genek1000
    Poziom 29  

    milejow napisał:
    a oleju dodaję 3% objętości czynnika jeśli nie był wymieniany/opróżniany z oleju żaden element klimy

    Po co ta dolewka oleju :?: Ty 3% inny 3% i za chwilę 10 % , a to już według twoich obliczeń 100 ml oleju co stanowi prawie 50 % całej ilości układu , a co na to sprężarka jak ma stłoczyć olej a nie czynnik :?:
    Poniżej dane serwisowe. Ciekaw jestem kto stosuje odpowiednie oleje :?:

    0
  • #8 22 Sie 2017 21:51
    milejow
    Poziom 42  

    genek1000 napisał:
    Po co ta dolewka oleju

    Bo mniej/więcej tyle odzyskuje stacja(nie dodaję, oddaję tyle co odzyskałem, tyle, że świeży) Jakby każdy serwisant dokładnie sprawdzał ile jego stacja odzyskała oleju i nie dodawał go ,,na ślepe oko,, nie było by takich pytań.

    0
  • #9 23 Sie 2017 00:30
    genek1000
    Poziom 29  

    milejow napisał:
    Bo mniej/więcej tyle odzyskuje stacja(nie dodaję, oddaję tyle co odzyskałem, tyle, że świeży)

    Oooo nie nie ,Panie milejow . :!:
    Nie napisał Pan że dolewa tyle co odzyska stacja ,
    tylko:
    milejow napisał:
    a oleju dodaję 3% objętości czynnika jeśli nie był wymieniany/opróżniany

    A poza tym doskonale Pan wie że oleju można odzyskać 0 lub więcej w zależności od tego , ile czasu upłynęło od ostatniego działania układu lub czy układ pracował w momencie ściągania .

    Wiec dlatego było to pytanie. :|
    Jeszcze czasem potrafię przeczytać ze zrozumieniem :D

    0
  • #10 23 Sie 2017 10:26
    viper111
    Poziom 13  

    genek1000 napisał:
    Poniżej dane serwisowe.


    Super właśnie o to mi chodziło aby ustalić wartości serwisowe :)

    Czyli dla modelu M9R:
    - Vivaro gaz 950 g, olej 220 ml ± 15 ml
    - Trafic gaz 950± 35 g, olej 230 ml ± 10 ml

    Dziękuję bardzo za pomoc :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów