Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

B460FU i napęd WA400FU programowanie

21 Sie 2017 20:38 1047 9
  • Poziom 16  
    Witam , mam sterownik do bramy garażowej oparty na układzie.: Hormann

    B460FU

    WA400FU

    Na wyświetlaczu pokazuje mi się U a na drugim kreska u góry i dołu
    pozioma.
    Menu pokazuje błąd 02 oraz 21 . Bramę zresetowałem funkcją 99 wszystkie opcje.
    W jaki sposób dokonuje się zaprogramowania bramy ? Potrzeba krok po korku przejść cały cykl? Napęd nie wykonuje żadnych ruchów góra dół jest zupełnie głuchy. Jest ktoś w stanie mi pomóc?
  • Poziom 18  
    Po "I"
    99 to nie przywrócenie i resetowanie tylko ustawienie nowego odliczania licznika do serwisu
    po "II"
    "U" oznacza napęd niezaprogramowany
    po "III"
    musisz po kolei ustawić od "00" wszystkie położenia: ustawienie silnika,położenia krańcowe, sily itd
    w załaczniku instrukcja od str: 31
  • Poziom 16  
    ale po resecie ani przed resetem napęd nie drgnął. Zacząłem programować od takiego samego napędu mając dane. w 01 podałem rodzaj montażu II ale chodzi mi o to ze mechanizm w ogóle nie chce ruszyć i nie mam jak ustawić pozycji. Listwy SKS nie mam ale w 07 ustawiłem na 0 wiec myślę ze powinien chodziarz reagować na przyciskanie. Napęd nie che ruszyć. czy muszę wchodzić w pozycje których nie zmieniam w menu. W funkcji 99 wykonałem po kolei wszystkie 4 resety
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Jeżeli ustawiłeś pozycję napędu na poziomą lub pionowa to po naciśnięciu na sto powinno pokazać się L i kreska do góry , po naciśnięciu strzałki w gorę powinien napęd ruszyć , jak nie to posprawdzaj wszystkie zworki na centrali i podłączenia okablowania, dodatkowo poruszaj mechanizmem łańcuchowym bo potrafi się zwieszać wyłącznik od napędu ręcznego, sprawdź czy masz wszystkie wtyczki ze zworkami niebieskimi, 21 oznacza: Brama
    Brama trudno się porusza.
    Napęd
    • Silnik wyprzęgnięty.
    • Nie podłączono przewodu przyłączeniowego.
    Sterowanie
    Uszkodzony bezpiecznik
    najlepiej w przypadku sprawdzenia wysprzęglenia można zrobić zworkę na silniku o ile pamiętam to dwa z prawej na wtyku płytki silnika.
    Natomiast 2 kreski u góry i u dołu wskazywałyby na uszkodzenie lub źle wpięty czujnik AWG czyli licznik obrotów.
    Zworka niebieska musi byćw X10, natomiast w x1 i x3(5+6) zworki z drutu, w x40 przewód do silnika systemowy, w x30 może być puste, jak masz szczypce do zarabiania RJ to podociskaj końcówki na wtykach.
  • Poziom 16  
    Ok popatrzę jutro. Co do RJ11 już zarabiałem nowe 6 żyłowe. A gdyby były na chwile zamienione coś by się stało??? Bramę montował kolega , który jest mechanikiem wiec mogę przyjąć ze tak tez mogło być. Osobno podpinane elementy działaj a na innej bramie tzn silnik i sterownika ale razem nie chcą wiec coś jest nie tak. Zworki są tak jak pisałeś sprawdzałem już kilka razy. A zworki o których piszesz gdzie założyć przy silniku??? Jutro się pobawię i zobaczę co i jak. Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    A jeszcze zapomniałem zapytać o to czy ten napęd ma czujnik niesprzęgania ? jeśli tak to gdzie on jest? Może nie widzi że jest zasprzęglona i dlatego nie porusza si,ę w żadną stronę?
  • Poziom 18  
    Czujnik wysprzęglenia jest pod przekładnią łańcuchową, na silniku jest też czujnik termiczny, ale on b.rzadko pada, kabelki od wysprzęglenia są w obudowie płytki przyłączeniowej na silniku, takie 2 czarne lub białe, biała kostka z wtykanymi przewodami, jak napęd jest rozblokowany to silnik nie ruszy, możesz poruszać przekładnią może zaskoczy, co do RJ fabryczne są pewne natomiast zarabiane to już loteria, spróbowałbym jeszcze raz zarobić i dodatkowo spróbować innego kabla . Tym bardziej że jak mówisz podmiany do innego napędu działają. a czy próbowałeś na innej bramie podpiąć pod kable obie części : centralkę i silnik lub zrób odwrotnie z działającej bramy podepnij kpl pod kable z nie działąjącej.
  • Poziom 16  
    Faktycznie przewody prześwietlałem RJ11, tylko że miałem 2 zarobione dodatkowo i po prostu tą opcje wykluczyłem. Co do podmiany to faktycznie nie zamieniałem z przewodami tylko centrale napęd. Jutro będę walczył dalej, możesz mi napisać co się stanie jeśli zamienili przewody RJ czy coś się stanie? Montował to mechanik i brałem taką opcje pod uwagę (sprawdzałem po nich ale jestem 3 osoba która próbuje to uruchomić i szukam przyczyny już we wszystkim. Układ wydaje się prosty a tu niestety się pomyliłem. Układ był sprawdzany przed samym montażem, kto inny próbował go uruchomić wiec z tego teraz te kłopoty.
  • Poziom 16  
    jest fabrycznie na RJ
  • Poziom 16  
    Witam, temat zamykam. Problem tkwił w poluzowanym gniazdku RJ11 (zimne luty) oraz jeden z przewodów był niestarannie zaprawiony. Gniazdo podlutowałem a przewód zakupiłem nowy, brama śmiga aż miło. Dziękuje wszystkim za niezainteresowanie tematem.