Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VII - W czasie jazdy elektronika szaleje, odcina wspomaganie itp.

Dżemix 29 Sie 2017 18:43 819 13
  • #1 29 Sie 2017 18:43
    Dżemix
    Poziom 16  

    Witam, bardzo proszę o poradę odnośnie mojego problemu bo tam gdzie pracuję nic nie dojeżdża a auto mi szaleje :(
    Honda civic vii 2001 rok 1.4 90 km
    W czasie jazdy ( różnie raz po ok 10 minutach, innym razem po godzinie lub dwóch) zaczynają się dziać cuda - włącza się kontrolka abs, srs i inne po kolei, odcina wspomaganie, gasną zegary, opadają wskazówki, (tak jakby brak prądu odcinał po kolei wszelkie systemy pobierające prąd), jeśli go nie zgaszę dojadę do celu bez wspomagania, po zgaszeniu auta i ponownej próbie uruchomienia zero reakcji, tylko takie cyknięcia jakby przy stacyjce.

    od 2 dni na niskich obrotach jakby delikatnie zapala się też kontrolka od ładowania (akumulator). - ale tylko w czasie jak wszystko zaczyna szaleć - kiedy jest ok nic dziwnego się nie dzieje i żadne kontrolka się nie świeci ani nie miga.


    Kiedy odczekam jakiś czas (10-20 minut lub godzinę) zapala potem normalnie.
    Akumulator sprawdzony, ładowanie z alternatora też, u 2 różnych elektryków jest idealne.
    Dzisiaj jechałem dalszą trasę po 10 min odłączyło zegary i wspomaganie jednak po ok 30 minutach nagle wszystko wróciło do normy i już przez kilka godzin było normalnie, jeździłem bez żadnych niespodzianek ze wspomaganiem.

    Akurat jak podjechałem do elektryka to wszytko było ok więc nie mógł nic powiedzieć.

    Jakieś podejrzenia się Wam nasuwają? Może od czasu do czasu jest jakieś przebicie i alternator nie ładuje ? A potem na jakimś wyboju się załącza?
    Ciężka sprawa.

    0 13
  • #2 31 Sie 2017 20:51
    Dżemix
    Poziom 16  

    ktoś coś? słyszałem że w hondach czasem siada alternator i raz ładuje a raz nie.
    zresztą nie tylko w hondach, zastanawiam się czy jakieś zwarcie lub zaśniedziałe styki by mogły powodować takie wyłączanie się systemów co jakiś czas a nie od razu.

    0
  • #3 31 Sie 2017 23:08
    web69
    Poziom 27  

    No to sprawdź to ładowanie, albo woltomierz w gniazdo zapalniczki i w drogę. Wszystko wskazuje na brak ładowania...

    0
  • #4 01 Wrz 2017 20:58
    Dżemix
    Poziom 16  

    ładowanie i akumulator sprawdzone - jest idealne jakie powinni być wg kilku elektryków akumulator stan bardzo dobry,
    sytuacja trwała tydzień czasu co chwilę, a od 4 dni auto jeździ normalnie i nic się nie dzieje.
    Każdy elektryk mówi żeby podjechać jak to będzie się działo, akurat teraz się nie dzieje od 4 dni, dziwna sprawa.

    0
  • #5 01 Wrz 2017 22:14
    -kris-
    Poziom 12  

    witam
    sprawdź połączenia masowe akumulatora z karoserią i silnikiem luźne lub zanieczyszczone połączenie może dać takie losowe objawy..

    0
  • #6 01 Wrz 2017 22:29
    Dżemix
    Poziom 16  

    witam, -KRIS- - wszelkie połączenia masowe sprawdzone przez kilku elektryków - wszystko ok jak powinno być. jeden w miarę ogarnięty elektryk szuka winy w alternatorze, mówił że tam mogło się coś przepalić i raz styka a raz nie, i dlatego czasem może nie być ładowania, dziwne jest natomiast to że od 4 dni autko jeździ jak nowe i zero problemów, a wcześniej non stop przez tydzień to samo przy każdej jeździe.

    0
  • #7 15 Sty 2018 10:10
    Artur-36
    Poziom 3  

    witam mam pytanie do Dżemix jak z twoja usterką odnosnie szalejacych zegarów ja wczoraj mialem to samo. obiawy identyczne

    0
  • #9 15 Sty 2018 10:26
    Artur-36
    Poziom 3  

    a co moze byc tego przyczyną

    0
  • #10 15 Sty 2018 10:28
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Najczesciej uszkodzony regulator napięcia

    0
  • #11 15 Sty 2018 10:31
    Artur-36
    Poziom 3  

    a jakie powinno byc napiecie w samochodzie . Prawdopodobnie moze byc to gdyz pala mi sie szybko zarowki od oswietlenia wew. oraz oswietlenie radia i awaryinych

    0
  • #12 15 Sty 2018 10:52
    Dżemix
    Poziom 16  

    Artur-36 napisał:
    witam mam pytanie do Dżemix jak z twoja usterką odnosnie szalejacych zegarów ja wczoraj mialem to samo. obiawy identyczne


    Hej,
    no już piszę - przyczyną były zaśniedziałe styki i te zwoje w alternatorze, jakieś tam styki i blaszki się poprzepalały w środku i czasem to powodowało jakieś spięcia i to że się nie ładował.
    Elektryk wymienił na wszelki wypadek również regulator napięcia. Ale główną przyczyną był zaśniedziały i poprzepalany w środku alternator. Z tego co mówił - raz na 15 lat ( a tyle ma auto ) te zwoje w alternatorze mają prawo zaśniedzieć.
    Co ciekawe - po spytkach u kilku znajomych - mieli w hondzie 7 ten sam problem i każdy z nich już przynajmniej raz alternator w życiu robił -mieli te same objawy co ja.więc może to być typowe dla hond i pewnie jest.

    0
  • #13 15 Sty 2018 11:30
    Artur-36
    Poziom 3  

    ok dzieki a a drogi jest taki koszt nprawy

    0
  • #14 15 Sty 2018 13:15
    Dżemix
    Poziom 16  

    Artur-36 napisał:
    ok dzieki a a drogi jest taki koszt nprawy


    zależy jakiego dobrego elektryka trafisz i jakie ma ceny, przykładowo ja zmieniam opony na zimowe/letnie za 30 zł a znam takich co i 150 płacą - w innym miejscu - ale za to samo - z elektrykami jest taki problem że słabi może biorą mało ale mało się znają - dobry elektryk znajdzie usterkę w 5 minut ale i policzy sobie dobrą cenę.

    Najlepiej popytać wśród znajomych czy mają jakiegoś zaufanego elektryka - z polecenia zawsze lepiej niż z ulicy.

    Mnie wymiana tych zwojów, blaszek itp w alternatorze, wymiana regulatora napięcia, razem z robocizną wyszło coś około 300 zł. Od ponad roku jest git i nic się nie dzieje.

    0