Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telewizja, internet Vectra, US świeci na pomarańczowo.

31 Sie 2017 12:27 4584 10
  • Poziom 30  
    Witam, wcześniej było wszystko ok a teraz zauważyłem że US na routerze świeci na pomarańczowo. Resetowałem już kilka razy router ale pomaga to tylko na chwile po czym ponownie przełącza się na pomarańczową diodę.
  • Poziom 18  
    Zapewne jest to modem typu DOCSIS 3.0 (DS - od 4 do 12 nośnych dosyłowych tworzą jeden kanał logiczny o sumarycznym przesyle poszczególnych nośnych , jak również US - od 2 do 8 nośnych tworzą jeden kanał zwrotny)
    na jednej nośnej DS można przesłać (odebrać) teoretycznie do 51Mbps (praktycznie do 30 Mbps) , w kanale zwrotnym na jednej nośnej teoretycznie można wysłać (nadać) do 30 Mbps.
    Jeżeli modem pracuje tylko na jednej nośnej to wówczas zamiast na zielono ,
    dioda pali się na żółto.
    Żółta dioda US wskazuje że w kanale zwrotnym wykorzystywana jest tylko jedna częstotliwość.
    Aż takiego dużego znaczenia to nie ma bo operatorzy raczej nie oferują większych prędkości wysyłania niż 20Mbps.
  • Specjalista Sieci, Internet
    sebaele22 napisał:
    Resetowałem już kilka razy router ale pomaga to tylko na chwile po czym ponownie przełącza się na pomarańczową diodę.

    Pokaż fotkę z kanałów US, DS z modemu.
  • Poziom 30  
    Po resecie routera wszystko wróciło do normy wszystkie diody zielone.
    A tak wygląda sygnał:

    Telewizja, internet Vectra, US świeci na pomarańczowo.
  • Poziom 30  
    To znaczy? Bo nie wiem co daje podany link.
    Problem pojawił się ponownie, US świeci na pomarańczowo, a taką odpowiedz otrzymałem od Vectry:

    W nawiązaniu do zgłoszenia informujemy, że w przypadku sieci Wi-Fi istnieje wiele czynników mających wpływ na jej działanie i zakłócających jej sygnał. Jedną z najczęstszych przyczyn jest zakłócanie przez innych użytkowników.

    Zalecane jest przeskanowanie (np. programem Inssider wi-fi lub Wi-Fi Analyzer) otoczenia w celu sprawdzenia obciążenia poszczególnych kanałów wykorzystywanych w technologii Wi-Fi.

    Prosimy o przekazanie nam informacji o wolnym obszarze sieci, to pozwoli nam ustawić w systemie kanał, który jest najmniej obciążony ze strony innych punktów dostępowych w okolicy.


    Co mam dalej robić? Dodam że było wszystko ok, problem pojawił się miesiąc temu.
    Reset pomaga na chwile...

    W przypadku problemu z określeniem właściwego kanału nadawania, prosimy przesłać zrzut ekranu z zakładki Networks.

    Dzięki tym danym będziemy mogli udzielić odpowiedniej pomocy. Dziękujemy za wyrozumiałość i współpracę.
  • Specjalista Sieci, Internet
    sebaele22 napisał:
    To znaczy? Bo nie wiem co daje podany link.

    Podaje wartości kanałów dosyłowych DS i wysyłających US i w tych widełkach winien się Twój sygnał znajdować.

    A to co odpisali z Vectry - odpisz im, że nie powinni pic w godzinach pracy, bo plotą BZDURY.

    sebaele22 napisał:
    Co mam dalej robić?

    KOCUREK1970 napisał:
    Upstream trochę za wysoki (na granicy maksymalnych wartości).

    Co zrobić - pisać reklamację na (nie)działanie usługi.
  • Poziom 30  
    Ok będę zgłaszał, a czy ten US jest aż taki ważny? Pytam bo internet działa :-)
  • Specjalista Sieci, Internet
    sebaele22 napisał:
    czy ten US jest aż taki ważny?

    Poważnie pytasz?
    Przecież po to określono "widełki" parametrów sygnału, by sprzęt prawidłowo na takich parametrach działał.
    sebaele22 napisał:
    Pytam bo internet działa

    sebaele22 napisał:
    zauważyłem że US na routerze świeci na pomarańczowo

    No i pokazuje Ci wręcz palcem, że router gubi bondowanie (linkowanie) kanałów US (za duże tłumienie gdzieś dalej, i router musi bardziej wydatkować moc by się przez takie szumy przebić).
  • Poziom 30  
    No i kolejna beznadziejna odpowiedz od strony dostawcy:

    Szanowny Kliencie,

    W nawiązaniu do zgłoszenia prosimy o wykonanie poniższych wskazówek:

    Odszukaj z tyłu modemu otwór opisany jako RESET

    Umieść w nim np. wykałaczkę i przytrzymaj przez co najmniej 30 sekund.

    Modem po wykonaniu resetu może potrzebować nawet około godzinę na ponowne zalogowanie.

    Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia pomogą usunąć zgłoszone niedogodności, jeśli jednak będą one w dalszym ciągu występować, prosimy o informację.

    Nadmieniam, iż router który Pan posiada obsługuje kanały od 1 do 9. Na innym kanale modem pracuje w trybie automatycznym.


    :-(

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    I kolejna odpowiedz od dostawcy:

    W nawiązaniu do zgłoszenia informujemy, że zastosowano zmiany w konfiguracji modemu.

    Usługi powinny teraz działać zgodnie z Państwa oczekiwaniami.

    Jeśli ta sytułacja będzie nadal się powtarzać, prosimy o wiadomość zwrotną, chętnie udzielimy dalszej pomocy.


    Wygląda na to że coś zrobili zdalnie, a sygnał wygląda tak:

    Telewizja, internet Vectra, US świeci na pomarańczowo.
  • Poziom 30  
    No i znów problemy z siecią, po gg widzę że zrywa połączenie po czym łączy ponownie.
    Znów pisałem do nich to zmienili mi kanał na inny ale w moim przypadku najmniej obciążonym kanałem jest inny kanał i ponownie na niego wróciłem.