Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sieć - Internet - zła konfiguracja? złośliwe oprogramowanie? wina dostawcy?

Cwirek1987 07 Dec 2014 21:32 1239 11
  • #1
    Cwirek1987
    Level 9  
    Witam po raz 3 mam podobny problem z siecią już mi brakuje pomysłów na rozwiązanie go.

    A mianowicie moim dostawcą jest Vectra i mam od nich modem do modemu jest podpięty router aktualnie trzeci router TP-LINK TL-WDR4300 do routera jest podpięty switch.

    W sieci działa mi:

    - 3 komputery stacjonarne 3 po kablu
    - 3 laptopy 2 po Wi-Fi 1 po kablu
    - 3 telefony 3 po Wi-Fi
    - TV po kablu
    - PS3 po kablu

    Od pewnego czasu Internet chodzi strasznie wygląda to tak jakby na ułamek sekundy tracił się Internet.
    Np. otwieram stronę banku czy inne strony chce przejść do innej zakładki wyskakuje mi nie można wyświetlić strony poczym odświeżam strona się wczytuje normalnie.



    Filmy zacinają się tzn. buforowanie się zatrzymuje film dochodzi do tego miejsca i strop nie rusza już. Albo film się zbuforuje cały, ale też w połowie, na początku lub pod koniec się zawiesi i nie rusza dalej. A czasami wszystko chodzi Ok.

    Gry online tata - załącza grę, po czym gra i go wyrzuca i musi się od nowa logować i to się powtarza w różnych odstępach czasowych.

    Pobieranie plików żeby pobrać jakiś plik to musze go zatrzymywać i wznawiać kilka, kilkanaście razy.

    Sytuacja dzieje się na wszystkich urządzeniach w sieci. Dzieje się to od niedawna.
    Myślałem ze to wina ustawień routera z resetowałem go, wykonałem aktualizacje i na nowo skonfigurowałem. Nic nie pomogło dzwoniłem do dostawcy sprawdzili mi parametry modemu stwierdził, że są w porządku. Wczoraj tata np. całe pół dnia grał normalnie pod wieczór sytuacja zaczęła się powtarzać.

    Poprzednio miałem problem z pierwszym routerem taki że jak komórki łączyły mi się z routerem to odcinało mi wszędzie Internet. Musiałem go za każdym razem resetować. Problem dotyczył D-Link DIR-600.

    Wymieniłem go na TP-LINK modelu (nie pamiętam) problem zniknął po 2 lata zaczął się problem podobny do tego co mam teraz, ale wymieniłem router na tego TP-LINKA co mam teraz i był spokój aż do teraz.

    Proszę o pomoc.
  • #2
    tangofox
    Level 14  
    Miałem podobny problem , tyle że w ciągu kilku dni zjawisko nasiliło się do tego stopnia że korzystanie z google lub sprawdzenie poczty było prawie niemożliwe.

    Po wizytach techników, wymianie 2 modemów (motorola i cisco), wymianie części okablowania i jakichś prac na sprzęcie poza moim mieszkaniem sytuacja się uspokoiła (bo nie można powiedzieć że problem został w 100% rozwiązany.
    Co chciałbym zauważyć:
    Mimo że pierwszy modem padł (zero komunikacji) osoba z infolinii twierdziła że modem jest sprawny a parametry jego sygnału są w normie.
    Zazwyczaj proponowany jest jeden zestaw czynności: sprawdzenie kontrolek, restart modemu, podłączenie urządzenia przez kabel (tylko że za modem wifi płacę +1zł do abonamentu).

    Obecnie zebrałem coś na wzór logów (Ping: modemu przez 24h,strony vectra.pl 24h, dodatkowo google.pl 24h).

    Przy przeglądaniu tych "logów" zauważyłem że :
    1. po 2-3godzinach od restartu modemu ping od niego zaczyna rosnąć nawet do wartości rzędu 500-700ms po czym spada do wartości kilku ms i tak w kółko.

    2. po podobnym okresie czasu ping do strony vectry i innych wygląda mniej więcej tak:
    20-30x upłynął limit czasu rządania, 2x ping rzędu 50-100ms i tak ciągle.

    Obecnie trwają prace nad rozwiązaniem mojego problemu, jednak nie wiem jak długo to jeszcze potrwa. (cała sprawa trwa już drugi tydzień).

    Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na to co mógłbym zasugerować osobie z infolinii ?

    A do autora tematu - więcej informacji jak u możliwości mają osoby u twojego lokalnego przedstawiciela, sprawy też idą szybciej jak zgłosisz je w lokalnym BOK.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    Cwirek1987
    Level 9  
    Tu masz wszystko z pod tego adresu łącznie z modelem.

    Link

    co do ping-ów to zrobiłem tak w cmd wpisałem ping google.pl -n 86400

    i pokazało tak średnio co 30, 60 s większy ping tak w okolicach 200 ms czasem wyższy tak są koło 20 ms

    pobrałem taki program do sprawdzania pingu ustawiłem to samo i pokazuje że tam gdzie jest ten dłuższy czas pakiet został zgubiony.

    Program się nazywa Ping Tester - Web 9.10

    test wykonywałem jak byłem podłączony bezpośrednio pod modem bez routera i switch
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    Cwirek1987
    Level 9  
    to będzie trudne bo to są dosłownie ułamki sekund

    a tak poza tematem to sygnał na dekoderze z TV to jest też taka koło 39 słaba ;/

    już nie wspomnę o tym że musze go resetować raz, dwa razy w tygodniu bo dekoder tak wolno chodzi ze kanał przełącza się 10 min ;p
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    Cwirek1987
    Level 9  
    Downstream Channels

    Power Level:
    od 7,6 do 9,5 dBmV

    Signal to Noise Ratio:
    39 do 41 dB tak

    tak to się wacha cały czas


    Upstream Channels

    Power Level:
    43,5 dBmV
  • #9
    Cwirek1987
    Level 9  
    Vectra przyjęła zgłoszenie. Gość z którym rozmawiałem stwierdził że to z ich winy, a konkretnie że coś na modemie jest nie tak i że się tym zajmą. Po jakiś 2 godzinach od zgłoszenia przyjechał gościu i powiedział że zwiększył siłe sygnału i żeby obserwować to dalej.

    Downstream Channels

    Power Level:
    Channel 1: 10.0 dBmV
    Channel 2: 9.7 dBmV
    Channel 3: 10.1 dBmV
    Channel 4: 10.3 dBmV
    Channel 5: 10.2 dBmV
    Channel 6: 9.2 dBmV
    Channel 7: 9.3 dBmV
    Channel 8: 9.6 dBmV

    Signal to Noise Ratio:

    Channel 1: 40.9 dB
    Channel 2: 40.1 dB
    Channel 3: 40.4 dB
    Channel 4: 40.0 dB
    Channel 5: 39.5 dB
    Channel 6: 39.5 dB
    Channel 7: 39.7 dB
    Channel 8: 40.2 dB


    Upstream Channels

    Power Level:
    Channel 1: 42.2 dBmV
    Channel 2: 42.2 dBmV
    Channel 3: 42.2 dBmV
    Channel 4: 42.2 dBmV
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    Cwirek1987
    Level 9  
    ja tak mam cały czas ten sygnał na tv z dekodera mam 28 29
  • #12
    Cwirek1987
    Level 9  
    Problem dalej występuje modem mam wymieniony wczoraj znowu był u mnie technik znowu zwiększył siłę sygnału i dzisiaj od wczorajszego restartu minęło 1 dzień i 4 godziny problem się powtarza ping google.pl czas 46 ms najmniej najwięcej 250 ms w cmd nie pokazuje zgubionych pakietów ale ten czas puściłem programik to pokazuje na 400 pakietów pokazało 46 zgubione.