Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra - zrywanie połączenia sieciowego

26 Lip 2012 12:14 6315 13
  • Poziom 14  
    Witam, mam następujący problem, podczas normalnego korzystania z internetu dochodzi do zrywania połączenia, utrata połączenia następuje na ok. 20-30s po czym wszystko wraca do normy. Zerwanie połączenia nie jest regularne w czasie, czasami dochodzi do tego co np. 8min a czasami co godzinę. Ze strony informatycznej wszystko jest prawidłowo skonfigurowane. Modem kablowy vectry został wymieniony na nowy (nie pomogło), router został przetestowany u znajomego, brak przeciwwskazań. Dlatego pomyślałem iż problem tkwi w sile sygnału i rozdzieleniu sygnału. Zamieszczam "schemat" połączeń mojej instalacji. Bardzo proszę o pomoc - sprawa naprawdę denerwująca.

    Vectra - zrywanie połączenia sieciowego

    Pozdrawiam Grzegorz
  • Pomocny post
    Moderator
    Jeżeli samowolnie nie dokonywałeś żadnych zmian w instalacji to zostaw to kablówce.
    Mnie się nie podoba podłączenie telewizora z dekoderem do "głównego kabla" zamiast do GMF-a.
  • Poziom 14  
    Nic samowolnie nie grzebałem... Nie mam w domu miernika sygnału więc sam nic nie zrobię. Od strony Data na pewno nie pominąłem żadnego elementu, jeżeli chodzi o TV to być może jest tam jeszcze GMF tyle ,że pod panelami i go nie widzę.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.
    8EcuGO napisał:
    Zerwanie połączenia nie jest regularne w czasie, czasami dochodzi do tego co np. 8min a czasami co godzinę. Ze strony informatycznej wszystko jest prawidłowo skonfigurowane.

    Jedyne co można by zasugerować - to dość słaby poziom sygnałów w paśmie do 86MHz (dla internetu).
    Cytat:
    Dlatego pomyślałem iż problem tkwi w sile sygnału i rozdzieleniu sygnału.

    Zawsze masz taką możliwość sprawdzenia tego poziomu sygnału w samym modemie.



    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    SP5ANJ - w jaki sposób mogę zobaczyć jaka występuje siła sygnały na modemie. Przypuszczam ,że muszę wejść po przez np. przeglądarkę internetową do ustawień modemu, tyle że na obudowie modemu mam podane same MAC adresy bez ip itp... Do routera dostaje się bez problemu, ale to nie o router przecież chodzi.

    P.S. Różnica potencjału między masą kablówki a masą modemu wynosi 20V, separator galwaniczny załatwi sprawę?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Modem ma na ogół adres http://192.168.100.1 lub http://192.168.0.1 ale o ile się orientuję, to Vectra blokuje dostęp do stron administracyjnych. Przydałyby się logi z modemu i odczyt poziomu sygnału. Co do reszty, to zamiast pierwszego rozdzielacza i GFM trzeba dać coś w rodzaju TRIS 307P Tratec-a z dwoma wejściami DATA (do modemu i dekodera) oraz jednym RTV dla TV analogowej.

    Dekoder powinien być podłączony do zwrotnicy (TRIS) na wejściu DATA, ponieważ posiada izolację galwaniczną oraz zabezpieczenia. Można często dostać na Allegro, choć to powinien zrobić monter dostawcy. Najlepiej zgłoś Vectrze, że są problemy z internetem, niech przyślą serwis i szukają usterki, bo to ich obowiązek. Przy okazji powinni poprawić instalację.
  • Poziom 2  
    Masz po prostu za słaby sygnał.
  • Poziom 14  
    jurek.adam - dzięki wielkie pomogłeś, wszedłem do modemu po przez pierwszy podany przez Ciebie link, praktycznie wszystkie opcje zablokowane ale podane są za to jakże ważne dla mnie parametry:

    Receive power level: 4.8 dBmV

    Transmit power level: 40.0 dBmV

    Nie będę ukrywał iż na dzień dzisiejszy nie posiadam wystarczającej wiedzy by samemu określić czy podane wartości parametrów są wystarczające do prawidłowego działania sieci. Co o tym myślicie?
  • Poziom 2  
    mam takie pytanie jak wszedłes na modem jezeli vectra ma go zabezpieczone kobinuje i nic może mi doradzisz jakie hasło itp
  • Poziom 2  
    To potrafię chodzi mi o hasło i uzytkownika co wpisać bo admin nie działa
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Transmit power level powinien być minimum 42, a najlepiej 45-46 dBmV, a więc masz zły sygnał. Szkoda, że nie widać SNR, bo to ważny parametr.

    Jeśli to starszy modem, to jest szansa zalogowanie się na uprawnienia admina. Podaj jaki masz model, jest na obudowie oraz na stronie, na którą wchodziłeś.