Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OptexOptex
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 2012r. - Montaż autoalarmu

04 Sep 2017 16:58 1461 12
  • Level 16  
    Witam,
    Planuje zamontować autoalarm do swojego samochodu i zastanawiam się nad wyborem danego modelu. Wiem, że można tutaj zamontować autoalarm po szynie can jak i również autoalarm analogowy. Przy montaży po szynie can na pewno jest mniej pracy, ale za to autoalarm jest droższy. Są jeszcze jakieś inne różnice?

    Możecie polecić jakiś autoalarm z czujnikiem ruchu i możliwością podłączenia syreny/ klaksonu w wersji analogowej i w wersji po szynie can?

    Kiedyś kilkakrotnie montowałem autoalarm w trochę starszych samochodach więc sobie poradzę z montażem.
    Jeżeli ktoś ma jakieś schematy jak podłączyć autoalarm w tym aucie w wersji analogowej jak i po szynie can będę wdzięczny za udostępnienie.

    Powiedzcie mi jeszcze czy to prawda, że przy autoalarmie montowanym na szynie can i sterowaniu nim fabrycznym pilotem przy próbie otwarcia mechanicznego kluczem i otwarciu drzwi autoalarm się nie rozkoduje i zostanie on aktywowany? Z tego co wyczytałem to autoalarm rozpoznaje impuls otwierania mechanicznego zamka i impuls otwierania z pilota i np. przy próbie włamania do samochodu i otwarcia auta poprzez mechaniczne uszkodzenie zamka autoalarm dalej będzie w stanie aktywnym.

    I co np. w przypadku gdy ktoś zbije szybę w moim aucie lub otworzy drzwi mechanicznie i naciśnie przycisk otwarcia drzwi który znajduje się na kokpicie ? Czy w takiej sytuacji autoalarm zostanie rozbrojony ?
  • OptexOptex
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Przemek2011 wrote:
    Możecie polecić jakiś autoalarm z czujnikiem ruchu i możliwością podłączenia syreny/ klaksonu w wersji analogowej i w wersji po szynie can?
    SEO Perfect CAN (bezpilotowy), ew. SEO Dolphin + inwerter CAN, bo zapewne masz tylko jeden kluczyk z pilotem.
    Przemek2011 wrote:
    Powiedzcie mi jeszcze czy to prawda, że przy autoalarmie montowanym na szynie can i sterowaniu nim fabrycznym pilotem przy próbie otwarcia mechanicznego kluczem i otwarciu drzwi autoalarm się nie rozkoduje i zostanie on aktywowany?
    Zależy jak zostanie zakodowany... inna ramka jest generowana przy otwarciu kluczem, a inna pilotem. Od instalatora zależy jak zakoduje. Można zrobić tak, że alarm rozbroi się po otwarciu kluczem (lub ew. wyłamaniu zamka), a można zrobić tak, że rozbroi go tylko otwarcie z pilota.
    Przemek2011 wrote:
    co np. w przypadku gdy ktoś zbije szybę w moim aucie lub otworzy drzwi mechanicznie i naciśnie przycisk otwarcia drzwi który znajduje się na kokpicie ? Czy w takiej sytuacji autoalarm zostanie rozbrojony ?
    Znów - zależy od kodowania inwertera CAN.
  • Level 16  
    A czy przycisk od otwierania/zamykania drzwi zamontowany na konsoli środkowej pełni taką samą funkcję co impuls z pilota?
  • OptexOptex
  • Helpful post

    Moderator of Vehicle Security
    Przemek2011 wrote:
    pełni taką samą funkcję co impuls z pilota?

    Funkcję pełni taką samą - otwiera zamki, jednak do sieci CAN wysyła inną ramkę danych i nie rozbroi centralki alarmowej.
    (zresztą najpierw trzeba otworzyć drzwi lub wybić szybę - a to już wyzwoli alarm)
  • Level 16  
    A posiada ktoś schemat jak podpiąć w tym aucie autoalarm w wersji analogowej i po szynie can?

    Będę wdzięczny za udostępnienie :-)

    Dodano po 12 [godziny] 41 [minuty]:

    Wie ktoś może w którym miejscu można się podpiąć pod:
    - awaryjne
    - impuls od drzwi po ich fizycznym otwarciu
    - klakson
    - zasilanie +
    - zasilanie + po zapłonie
  • Moderator of Cars
    Schemat dostaniesz w zestawie z alarmem (o ile kupisz markowy zestaw w porządnej firmie). Klakson zostaw w spokoju, w zestawie alarmu jest syrena z własnym zasilaniem. Wszystkie potrzebne sygnały do wersji CAN dostępne są na złączach BCMu (czyli tej "skrzynki z bezpiecznikami" pod kierownicą). SEO steruje kierunkowskazami analogowo (i niestety generuje błąd, ale tylko w pamięci sterownika, niczym innym się on nie objawia).

    Przemek2011 wrote:
    A czy przycisk od otwierania/zamykania drzwi zamontowany na konsoli środkowej pełni taką samą funkcję co impuls z pilota?
    Alarm może się rozbrajać na ramkę z informacją o otwarciu centralnego zamka (wtedy rozbroi go zarówno otwarcie z pilota jak i kluczyka, oraz przycisku na konsoli i otwarcia wewnętrzną klamką) albo na ramkę żądania otwarcia zamka z pilota (wtedy reaguje tylko i wyłącznie na tę ramkę), teoretycznie można go przyuczyć reakcji na praktycznie dowolną ramkę, w tym żądanie z przycisku na konsoli, ale to byłoby raczej bez sensu ;)

    Fajną rzeczą jest auto-rearming - czyli automatyczne uzbrojenie alarmu w przypadku braku otwarcia drzwi w zadanym czasie od przyciśnięcia przycisku otwarcia zamka. Dodatkowo można podłączyć funkcję zamykania zamka w takiej sytuacji. Domyślnie w SEO Perfect tylko uzbroi się alarm, zamek pozostanie otwarty. Niestety w Puncie jest wtedy mały problem z rozbrojeniem alarmu, bo trzeba otworzyć, zamknąć i otworzyć zamek, by rozbroić alarm. Kiedy zamek zostanie zamknięty przez alarm, po naciśnięciu przycisku otwierania na pilocie, generowana jest inna ramka żądania i alarm na nią nie zareaguje.
    Inną wygodną funkcją jest opcja otwarcia bagażnika bez rozbrajania alarmu (zostanie czasowo rozbrojony na kilkadziesiąt sekund).
  • Level 16  
    Kupiłem w końcu alarm analogowy do którego nie dostałem schematu do swojego modelu auta, dlatego potrzebuje dowiedzieć się gdzie znajdują się sygnały wyżej przeze mnie wymienione. Jeżeli ktoś ma taką wiedzę lub schemat do tego auta jak zamontować w nim alarm analogowy proszę o udostępnienie.

    Dodano po 19 [godziny] 14 [minuty]:

    Potrzebuje jeszcze dowiedzieć sie gdzie są następujące sygnały :
    - awaryjne
    - impuls od drzwi po ich fizycznym otwarciu
    - klakson

    Przeszukałem różne fora i powinien być w wiazce od drzwi kolor różowo-czarny i różowo-bialy ale nie mam takich kolorów. Ciężki jest dostęp do tej wiązki więc ciężko cokolwiek zmierzyć. Jak możecie to poratujcie kolegę informacja co i jak. :-)
    Pozdrawiam
  • Level 16  
    carrier wrote:
    różowo czarny i różowo biały to can'y, kierunki znajdziesz w progu różowy i różowo biały, krańcówkę podłącz pod lampkę, klakson wiązka kierownicy



    No właśnie przejrzałem dzisiaj chyba każdą wiązkę przy progu i nie mam tam przewodów o kolorze różowym. Ktoś wie czy kierunki mogą znajdować się pod innymi kolorami ? Co do krancówki to potrzebuję przewód masowy, a lampka zapewne jest wyzwalana biegunem dodatnim. Ma ktoś jakiś inny pomysł.
    Jeżeli chodzi o klakson to z kierownicy idzie dosyć spora wiązka która jest cała w izolacji i nie chce na darmo jej niszczyć. Nie wie nikt może jakiś jest ten przewód od klaksonu ?
  • Moderator of Cars
    Kolory przewodów mogą być inne, bo już w Punto Evo były różnice, a Punto 2012 to kolejna "ewolucja"...
  • Level 16  
    kozik20l wrote:
    Zobacz ten schemat powinien pasowac
    Fiat Punto 2012r. - Montaż autoalarmu


    Problem rozwiązany. Podłączenie kierunkowskazów było zgodne z powyższym schematem.

    Dzięki wszystkim za pomoc! :)