logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wyrzynarka włosowa (stołowa) - przegrzewanie silnika

hrabia64 08 Wrz 2017 13:08 3156 14
REKLAMA
  • #1 16688162
    hrabia64
    Poziom 12  
    Ocena: 7
    Witam,

Z racji tego, że jestem laikiem w tej materii chciałbym zadać parę pytań dot. wyrzynarki włosowej stołowej (cena ok 500 PLN).

W instrukcji wyrzynarki napotkałem następujący opis:

UWAGA! Tryb pracy "S6" 30% oznacza: praca przerywana z przerwami jałowymi (czas cyklu 10 minut). Aby uniknąć niedopuszczalnego przegrzania silnika, silnik może pracować 30% cyklu z podana mocą nominalną, a następnie pracować bez obciążenia przez dalsze 70% czasu cyklu w celu schłodzenia (np. po 3 minutach pracy z obciążeniem musi być 7 minut pracy na biegu jałowym).

Moje pytania:

1) Czy każda tego typu wyrzynarka ma takie ograniczenie?
    2) Jakie modele wyrzynarek włosowych (stołowych) nie mają takich ograniczeń?

Z góry dziękuję za pomoc
  • REKLAMA
  • #2 16688212
    karolark
    Poziom 42  
    Ocena: 2476
    W tym budzecie tylko takie możliwości.
    Co będzie cięte jaki materiał i grubość?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 16688239
    Preskaler
    Poziom 40  
    Ocena: 1043
    Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie przeznaczone dla amatorów. Dla profesjonalistów zwykle są dostosowane do pracy ciągłej. Jedynym rozsądnym wyjściem w Twojej sytuacji wydaje się zastosowanie innego silnika o zbliżonych obrotach i mocy a przeznaczonego do pracy ciągłej.
  • REKLAMA
  • #5 16689535
    hrabia64
    Poziom 12  
    Dziękuję za rzeczową informację.