Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wyrzynarka włosowa (stołowa) - przegrzewanie silnika

08 Sep 2017 13:08 2205 14
  • Level 12  
    Witam,

Z racji tego, że jestem laikiem w tej materii chciałbym zadać parę pytań dot. wyrzynarki włosowej stołowej (cena ok 500 PLN).

W instrukcji wyrzynarki napotkałem następujący opis:

UWAGA! Tryb pracy "S6" 30% oznacza: praca przerywana z przerwami jałowymi (czas cyklu 10 minut). Aby uniknąć niedopuszczalnego przegrzania silnika, silnik może pracować 30% cyklu z podana mocą nominalną, a następnie pracować bez obciążenia przez dalsze 70% czasu cyklu w celu schłodzenia (np. po 3 minutach pracy z obciążeniem musi być 7 minut pracy na biegu jałowym).

Moje pytania:

1) Czy każda tego typu wyrzynarka ma takie ograniczenie?
    2) Jakie modele wyrzynarek włosowych (stołowych) nie mają takich ograniczeń?

Z góry dziękuję za pomoc
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 42  
    W tym budzecie tylko takie możliwości.
    Co będzie cięte jaki materiał i grubość?
  • Helpful post
    Level 38  
    Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie przeznaczone dla amatorów. Dla profesjonalistów zwykle są dostosowane do pracy ciągłej. Jedynym rozsądnym wyjściem w Twojej sytuacji wydaje się zastosowanie innego silnika o zbliżonych obrotach i mocy a przeznaczonego do pracy ciągłej.
  • Level 12  
    Dziękuję za rzeczową informację.