Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2.0 16V - Czujniki parkowania - sposób pomiaru

pwpib 11 Wrz 2017 16:13 1605 13
  • #1 11 Wrz 2017 16:13
    pwpib
    Poziom 10  

    System Pomocy parkowania nie działa - sterownik piszczy kilka sekund po włączeniu wstecznego i wyłącza się.

    Wymontowałem wszystkie 8 czujników i dokonałem pomiarów omomierzem w poniższy sposób:
    Piny: 1 - 2 -3.
    Pomiędzy pinami 1 i 3 zawsze pojawiało się wskazanie oporu i natychmiast znikało.
    Pomiędzy pinami 1 i 2 wskazanie ciągłe około 1800 omów.
    Pomiędzy pinami 2 i 3 wskazanie ciągłe około 1800 omów.
    Według powyższych pomiarów uznawałem że czujnik jest sprawny.
    Niestety nie wszystkie czujniki dały takie wskazania, dwa czujniki dawały pierwszy z pomiarów pozytywny a następne dwa pomiary negatywny.

    Te dwa czujniki dokupiłem i wymieniłem. System nadal nie działa.

    Wykonałem pomiar wszystkich czujników ponownie i znów znalazł się jeden (nie nowy), który dwa ostatnie pomiary miał negatywne.

    Mam zamiar go dokupić. Ale coś mi się wydaje, że może to być takie kupowanie bez końca.

    Proszę aby ktoś obeznany w temacie zrewidował czy dobrze robię, trochę mi już szkoda pieniędzy.

    0 13
  • TermoPasty.pl
  • #2 11 Wrz 2017 18:42
    milejow
    Poziom 42  

    System pomocy w parkowaniu jest diagnozowalny i od tego trzeba zacząć.

    0
  • TermoPasty.pl
  • #4 11 Wrz 2017 19:18
    milejow
    Poziom 42  

    Ładne zdjęcia z których nic nie wynika, podczas odczytu jest reakcja ze strony czujników na przeszkodę? Ten błąd zasilania to jedyny zapisany?

    0
  • #5 11 Wrz 2017 19:27
    pwpib
    Poziom 10  

    To jedyny błąd. Jakiejkolwiek reakcji brak. Po włączeniu wstecznego czterosekundowy sygnał i tyle. Przeszkody poustawiane w różnych odległościach. Chyba tylko pomiary.

    0
  • #7 12 Wrz 2017 19:21
    pwpib
    Poziom 10  

    Żaden z czujników nie wydaje dźwięku w jakimkolwiek przypadku. Dzisiaj wypiąłem wtyczki czujek ze sterownika pozostawiając tylko "zasilającą" i sprawdziłem wyprowadzenia zasilające gałąź przednią i gałąź tylną zasilania czujek (przód piny 1 i 2, tył piny 8 i 11) i niema zasilania, brak napięcia.

    0
  • #8 13 Wrz 2017 19:40
    Ireneo
    Poziom 40  

    T5 napisał:
    Włącz wsteczny na zapłonie i przykładaj ucho do czujników. Sprawny wydaje fajny dźwięk.

    Te auto przy jednym uszkodzonym odcina resztę.

    0
  • #9 13 Wrz 2017 21:02
    pwpib
    Poziom 10  

    Ireneo to znaczy że gdy jeden czujnik jest uszkodzony to wtedy sterownik odcina zasilanie wszystkich?

    0
  • #10 13 Wrz 2017 22:21
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Nie, zasilane są zawsze. Natomiast przy niewiarygodnym wskazaniu z któregoś system się dezaktywuje, i wyłącza.
    Powiem prawdę, że te czujniki lepiej sprawdzać...uchem.

    0
  • #11 14 Wrz 2017 06:12
    Ireneo
    Poziom 40  

    Tester pokaże który czujnik nie działa,ucho tutaj nie pomoże.Ja zamiast ucha używam palca ale nie grupie vw.

    0
  • #12 09 Gru 2017 19:38
    pwpib
    Poziom 10  

    Witam ponownie.
    Zrobiłem test czujników w samochodzie kolegi -> wszystkie są sprawne.
    VCDS informuje o braku zasilania czujników -> wszystkich.
    Wykonałem pomiary napięcia na wejściu do czujników -> brak napięcia.
    Wykonałem pomiary napięcia na wyjściu ze sterownika do wszystkich czujników -> brak napięcia.
    Pomiary wykonywane w momencie wbicia wstecznego.
    Sterownik komunikuje się z OBD.
    Wiem, że uszkodzone jest zasilanie czujników w sterowniku. Obejrzałem płytkę sterownika i nie stwierdziłem przegrzanych elementów lub przepalonych obwodów. Ze względu, że sterownik sporo kosztuje chcę podjąć próbę jego naprawy. Czy może posiada ktoś schemat tego sterownika? Który element mógł zostać uszkodzony? Może jakaś inna Wasza dorada.

    0
  • #13 09 Gru 2017 20:31
    Ireneo
    Poziom 40  

    Zwarcia na wyjściu rozumiem nie masz?

    0