Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Używany Panel fotowoltaiczny nie daje prądu

23 Wrz 2017 13:04 3192 22
  • Poziom 6  
    Witam kupiłem na znanym portalu aukcyjnym panel pv o mocy 230 W. Po wizycie w moim domu rozpakowałem wystawiłem na balkon podłączyłem miernik, wstawiłem na balkon jest prąd 23V, myślę podłącze żarówkę na 12V ale nic nie świeci, podłączam do paluszka 1.5V żarówka świeci. Myślę za wysoki prąd ,czekam aż spadło do 10V i też nic żarówka nie świeci. Co jest czy nie powinno być tak że jak jest prąd z panela to żarówka powinna świecić ?

    Proszę poprawić jednostki miar.
    Moderator Krzysztof Reszka
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    Podaj dane tego panela i żarówki. Myślę że żarówka jest za mocna(za mała rezystencja) i napięcie siada tak że nie świeci.
  • Poziom 6  
    Dane panela firma LDK wp 230 vm 29,9 im 7,68A voc 36,8v isc 8,34a. Dodam że na baterii zwykłym paluszku 1.5v żarówka lekko świeci. Robiłem teraz pomiar nie ma słońca napięcie 28v a prąd zwarcia 0,08A.
  • Poziom 33  
    Tm gdzie kupiłeś prawie wszystkie panele są walnięte albo nie dają mocy inaczej nie sprawne, znam tą aukcję bo też tam kupowałem panele.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie warte te panele prawie 300 pln w ciemno.
  • Poziom 6  
    Co dalej z tym tematem zrobić? Czy panel na pewno jest uszkodzony? Rozmawiałem z panem który mi go sprzedał i powiedział aby test zrobić w słońcu bo inaczej nic z tego nie będzie...
  • Poziom 33  
    Spróbuj przyświecić na niego halogenem 250 W I podłącz żarówkę 5 W 12 V i zobaczysz czy zaświeci.

    Dodano po 2 [minuty]:

    U mnie o tej godzinie pada deszcz na panelu 0,1 A
  • Poziom 6  
    Niestety spalony halogen uniemożliwił test, lecz dziś jest słońce panel narazie jest na balkonie wiec słońce dochodzi na 1/2 panela prad wynosi 33v prąd zwarciowy 0.3. Żarówka 5w ledwo święci, zobaczymy jak zabiore go na działkę w pełne słońce. Choć wydaje mi sie że nic z tego nie bedzie.
  • Poziom 24  
    Gdzie kupiłeś ten panel?
  • Poziom 33  
    Tylko na Allegro jeden gościu sprzedaje te panele. Tarnowskie Góry.
  • Poziom 24  
    To na pewno jest uszkodzony ,szkoda kasy wydawać na takie panele i brak możliwości zwrotu a do tego droga wysyłka .
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Sprawdź go w pełnym słońcu bez zacienienia...
    Fakt jest taki ze ten facet na Allegro ma szrotowe panele ale nie aż tak tragiczne ze nie działają w ogóle... chodź może Ci się trafił taki padnięty...
    sprawdź w słońcu bez zacienienia...
  • Poziom 6  
    prose napisał:
    Tylko na Allegro jeden gościu sprzedaje te panele. Tarnowskie Góry.
    Dokładnie to ta lokalizacja. Dziś nie dałem rady ale panel jest już na działce , jutro test. Dodam że max na balkonie przy pokryciu 70% słońcem panela to 34v i 1a.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Na cały panel musi padać słonko bo inaczej nic z tego.
  • Poziom 25  
    A jest może przypadkiem tak, że duży panel składa się z kilkunastu małych paneli, uszkodzony można wypiąć z szeregu i po sprawie?
  • Poziom 24  
    Żeby wypiąć jeden wafel trzeba uszkodzić z tyłu folię eva ,a więc pozostaje nieszczelność.
  • Poziom 23  
    ariel393 napisał:
    prose napisał:
    Tylko na Allegro jeden gościu sprzedaje te panele. Tarnowskie Góry.
    Dokładnie to ta lokalizacja. Dziś nie dałem rady ale panel jest już na działce , jutro test. Dodam że max na balkonie przy pokryciu 70% słońcem panela to 34v i 1a.


    Jeśli miałeś zacieniony panel i wyciągnąłeś z niego przy napięciu 34V 1Amper to jest raczej ok i panel jest sprawny...
    Ale sprawdzisz go dopiero przy pełnym słońcu i bez zacienienia...
    Pamiętaj też że kupiłem stary przechodzony panel którego produkcja nominalna spadła, tak że nie oczekuj że dojdziesz do wartości nominalnych...
  • Poziom 32  
    stasiekb100 napisał:
    A jest może przypadkiem tak, że duży panel składa się z kilkunastu małych paneli
    Tak jest i zaciemnione miejsce działa jak rezystor dla całego panelu.
  • Poziom 6  
    Jestem po testach. Godzina 15.00 akurat słońce wyszło za chmury. Cały panel na słońcu. Pomiar 35v i 7A. Myślę że jest ok. Troche namieszełem i chyba nie każdy panel od tego pana to szrot....Dziękuję wszystkim za pomoc i udział w dyskusji, pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Tak jest ok ,następnym razem najpierw sprawdź potem pytaj .
  • Poziom 6  
    Tech132 napisał:
    Tak jest ok ,następnym razem najpierw sprawdź potem pytaj .

    Brak wiedzy mnie do tego pchnął.
  • Poziom 25  
    A i ja się czegoś nauczyłem. Ile dałeś za ten panel?
  • Poziom 24  
    Panele są u tego pana tanie ale wysyła jest droga 59 zł za sztukę,brak odbioru osobistego no i nie wie się co się otrzyma czy będą całe .
  • Poziom 6  
    stasiekb100 napisał:
    A i ja się czegoś nauczyłem. Ile dałeś za ten panel?
    Dokładnie 284 zl plus przesyłka 59 zł