logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Ogrzewanie podłogowe - jak ustawic

domel.spi 24 Wrz 2017 12:03 18342 19
  • #1 16717603
    domel.spi
    Poziom 10  
    Ocena: 2
    Witam serdecznie.

Wynajmuje mieszkanie z ogrzewaniem podłogowym i bedzie to moja pierwsza zima wiec chciałbym żeby bylo wszystko jak należny.

Załączyłem na próbę piec aby sprawdzić czy wszystko działa i mam wrażenie ze podłogówka nie daje rady. Mieszkanie ma 40m2 wiec nie jest to duza powierzchnia grzewcza i jak na moje oko po okolo 10h powinno juz byc czuć lekkie ciepło.

Jestem zupełnie zielony w temacie. Dzwoniłem do właściciela i powiedział mi ze poprzedni lokatorzy mieszali cos przy instalacji i dziś mi nie powie co zrobić.
    W instalacji sa z tego co zauważyłem 2 zawory przy ktorych mozna cos pokręcić (zaznaczyłem na zdjęciach
    Ogrzewanie podłogowe - jak ustawic).
    Czy trzeba je jakos odpowiednio ustawic zeby grzało jak należny?
    Dodam jeszcze ze piec dzis chodzi od 8:00

Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi
  • #2 16718610
    gersik
    Poziom 33  
    Ocena: 639
    Co to za wężyki ktoś tam powstawiał? Rura zasilająca z kotła do rozdzielacza to która? Widzę że ktoś pozamieniał piony. Tam jest sama podłogówka bo rury idą jeszcze gdzieś w ścianę. Jaki kocioł - gazowy? Brak termostatu z kapilarą na zaworze.
  • #3 16718645
    Arbiter
    Poziom 15  
    Ocena: 101
    Patrząc na kolory zaworów to zasilanie jest na dolnej listwie a na górnej powrót. Temperatura na dole i górze taka sama 23C czyli nic tam nie leci żadne ciepło. Proponuję odkręcić górny zawór ten z białym plastikowym grzybkiem po lewej stronie. Może coś ruszy. Swoja drogą jeszcze nie widziałem artysty aby zasilanie rozdzielacza podłogówki było podłączone wężykiem do baterii
  • #4 16718696
    gersik
    Poziom 33