logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy ta instalacja ogrzewania podłogowego została wykonana prawidłowo?

PD. 06 Mar 2020 16:45 465 3
  • #1 18514485
    PD.
    Poziom 2  
    Czy ta instalacja ogrzewania podłogowego została wykonana prawidłowo?
    Witam, zwracam się do Was z takim tematem. Hydraulik wykonał instalację ogrzewania podłogowego skręcając tak jak na zdjęciu rozdzielacz. Według mnie jest coś źle. Gdy temp na kotle ustawię 55 st. to na rozdzielaczu na termometrze jest max 28 st. nawet po kilku godzinach. Temp podłogi to max 26 st. Gdy dotykam ręką rozdzielacza wszystko jest praktycznie zimne. Mnie się wydaje, ze woda podgrzana od kotła miesza się z tą, która wychodzi z pętli i stąd takie różnice, ale to tylko moje przypuszczenia, a jestem laikiem w tych sprawach. Rachunki za gaz przy pow. domu 200m2 temp wewnątrz 23 st. to miesięcznie ok 700 zł. przy słabej zimie jaka była w tym roku, a dodatkowo codziennie wieczorem palę w kozie. Wszyscy sąsiedzi wokoło mają rachunki o połowę mniejsze.
    Moja prośba do Was, czy ktoś mógłby na podstawie zdjęcia określić co jest nie tak, w razie potrzeby zrobię inne zdjęcia.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2 18514532
    Wojtermet25
    Poziom 30  
    Ocena: 228
    Niestety jest.
    To jest rozdzielacz do kotłów wysokotemperaturowych, dodatkowo dwufunkcyjny a przez to ciężki do ogarnięcia.
    Co zasilają te 3 nitki grzejnikowe? W domyśle są to drabinki i czy faktycznie są one potrzebne do grzania, czy tylko jako suszarki?
    Napisz jeszcze więcej o kotle i instalacji.

Dodano po 1 [minuty]:

I jeżeli dom nowy to i spalanie w pierwszym sezonie będzie większe, bo musi się to wszystko wysuszyć i wygrzać.
  • #3 18514640
    PD.
    Poziom 2  
    Witam, te trzy nitki wychodzą na kaloryfery, jeden mały w kotłowni i dwa w garażu. Kocioł zasilający to Beretta exclusive boiler green 25kw z modulacją 1:10.