Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 308s - 308s i Antipollution Fault

24 Wrz 2017 14:03 1833 3
  • Poziom 10  
    Proszę o wyrozumiałość i poprawkę jeśli będę gadać bzdury.
    Mieszkam w Szkocji i w czerwcu nabyłem Peugeota 308s 16v w benzynie, 120 koni z niefajnym, jak się później okazało, silnikiem BMW. Samochód jeździł (mało i głównie po mieście) kilka m-cy aż wywaliło antipollution faulty. Na początku olałem to. Błąd raz się pojawiał, raz nie. Co ciekawe, gdy poziom paliwa w baku spadał poniżęj 1/4 wyskakiwał, po dolaniu paliwa znikał. Ostanio jednak nawet przy połowie baku nie znikł, aż do dziś kiedy znikł ni z gruszki, ni z pietruszki.
    Skonultowałem się ze znajomym mechanikiem i po badaniu wywaliło 2 błędy.
    P0014 Exhaust Camshaft Dephasing Fault Coherence.
    PO343 Inlet Cylinder Reference

    Mechanik twierdzi, że olej wymieniany koło 2 m-cy temu jest dobrej jakości, sonda lambda sprawdzona, jest OK. Proponuje on wymianę całego rozrządu na łancuchu co pewnie wyniesie z 1/3 wartości auta. Jak trzeba bedzie, to zrobię, ale najpierw chciałbym się upewnić, że w tym dokładnie tkwi problem.
    Przy wjeżdzie na autostradę samochód wyraźnie ma problem z mocą (przynajmnie przez kilka początkowych kilometrów). Na piątce to tylko 50mph, ale gdy dłużej pojadę mogę osiagnąć dozwolone 70mph.
    Miał ktoś podobny problem, mógłby coś zasugerować?
    Jak pisałem, wymiana rozrządu to ostatecznośc, ale jeśli będzie trzeba to zostanie przeprowadzona.
  • Poziom 10  
    Ok, sprawdzę. dzięki za poradę.

    Przetłumaczę błędy na polski, gdyby ktoś jeszcze mógł pomóc

    P0014 Fazowanie wałka rozrządu zaworów wydechowych
    P0343 Czujnik położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy
  • Poziom 10  
    Zawory sprawdzone, sonda lambda sprawdzona,cewki sprawdzone...

    Czytając na innych forach natknąlem sie na podobną dolegliwośc jednego z właścicieli peugeota. Podobnie jak ja dodał uzdatniacza do paliwa w wyniku czego ten wypłukał całe swiństwo z baka i... zapchał sie filtr paliwa. Z tego powodu samochód nie dostawał wystarczajaco dużo benzyny i brakowało mu mocy na wyższych obrotach, tudziez nierówna praca silnika i ostatecznie antipollution faulty.
    Dziś miałem poniżej1/4 baku i oczywiście antipollution faulty. Zatankowałem z 20l , błedu nie ma.

    Co sądzicie?