Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór zabezpieczeń co z czym?

tomi1998 17 Paź 2017 00:41 378 3
  • #1 17 Paź 2017 00:41
    tomi1998
    Poziom 2  

Witam wszystkich forumowiczów!
    Jestem świeżo upieczonym elektrykiem.
    Ogólnie posiadam jakąś wiedzę. Ale mam problem z doborem zabezpieczeń przewodów.
    Od strony praktycznej wiem że np.mając silnik 10 kV który będzie pobierał prąd 15 A nie wezmiemy przewodu 1 milimetr.
    Zakłada się że na milimetr około 10 A. przy Cu

Załóżmy ze mam taki układ: silnik ,kabel, termik ,bezpieczniki mocy,.
    moc=10 kW
    kabel ułożony na ścianie, 30 stopni temperatura
    li
    Ok biorę więc termik ustawiam tak samo lub 10 procent więcej.
    Wezmę kabel minimum który będzie miał taką obciązalnosc czyli 1,5 mm minimum
    A co teraz z bm które zabezpieczają kabel?
    Jaki jest wzór,lub zależność na to:?
    jest współczynnik temperatury z tego co czytam
    jest krotność wyłaczączenia bezpiecznika?
    jest współczynnik jakis 2,1 dla topików, a 1,45 dla tzw .esów a ja nie wiem co z czym .?co to jest?
    Co wtedy z prądem rozruchowym.?
    Co z wyłaczeniem na zwarcie a na przeciazenie,bo bezpiecznik 10 A wyłaczy przy 50A tak wyczytałe

• #2 17 Paź 2017 01:49
    Łukasz.K
    Poziom 19