Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega8 - sterowanie silnikiem krokowym 24v

05 Lis 2017 15:16 1158 16
  • Poziom 3  
    Witam!
    Nie wiem czy jest gdzieś poruszony ten problem ale jeszcze nie go znalazłem.. Posiadam Atmega8 i jak wiadomo obsługuje ona napięcie 5v. Tym AVR chcę sterować silnikiem krokowym 24v(program już mam). Teraz jest problem - atmega może wysłać napięcie 5v, a ja potrzebuję 24v. Czy istnieje jakaś możliwość by za pomocą dodatkowego zasilania/tranzystorów uzyskać taki efekt? Oczywiście prosiłbym o poradę z jak najmniejszą ilością elementów, ponieważ ogranicza mnie płytka :(

Jestem początkującym w tych sprawach, proszę o zrozumienie ;)
    Z góry dziękuję :D
  • PCBway
  • PCBway

• Poziom 28  
    Wybór układu zależy w większości od typu silnika a w zasadzie natężenia prądu przy jakim jego uzwojenia pracują. Można kupić same układy scalone a można kupić gotowe moduły, do których podłączasz tylko sterowanie, zasilanie i silnik . Jeśli silnik faktycznie pracuje przy 24V, będziesz także potrzebować zasilacz o takim napięciu i prądzie wyższym od prądu wymaganego przez silnik.
  • Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    @Wajder Potrzebujesz co najmniej mostek - w zależności od typu silnika krokowego pełny mostek H, lub szereg półmostków. Można dobrać scalone. Aby ułatwić sterowanie można wybrać układ będący połączeniem mostka i kontrolera silnika krokowego. Tego typu układów jest pełno, ja bym polecał dobrać coś m.in. z oferty firmy allegro-micro (lub innych). Kolejna ważna sprawa to moc tego silnika. Sądząc po dosyć wysokim napięciu, nie jest mała?
  • Poziom 3  
    Chodzi dokładnie o ten silnik krokowy:
    smew n870a-t 24V 1.15A 6 przewodów
    Na obrazku znajduje się nie mój silnik, ponieważ u mnie naklejka została zdrapana i nie idzie się odczytać, ale model ten sam co posiadam.