Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Octavia 1.9 TDi 110 KM - Kod błędu 01314 i 17656

slaw777 16 Nov 2017 19:42 6903 23
  • #1
    slaw777
    Level 11  
    Witam. Mam problem z nastepującymi błedami w silniku i ABS. Lista blędów poniżej:


    Control Module Part Number: 1C0 907 379 D
    Component and/or Version: ASR FRONT MK60 0103
    Software Coding: 0021505
    Work Shop Code: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory – Intermittet


    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 038 906 012 CL
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0110SG 3316
    Software Coding: 00002
    Work Shop Code: WSC 21084
    Additional Info: TMBBP21U712437257 SKZ7Z0Y0580496
    2 Faults Found:
    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
    P1654 - 35-00 - -
    17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
    P1248 - 35-10 - - - Intermittent

    Może ktoś wie jak ugryżć temat.?
  • #2
    sebek265
    Level 9  
    Autko odpala normalnie ? Nie kopci ? Jaka praca na wolnych obrotach ?
  • #3
    slaw777
    Level 11  
    Tak odpala bez żadnego problemu. Nie kopci i pracuje równo na wolnych obrotach.
  • Helpful post
    #4
    Jackall
    Level 27  
    Przestawiony kąt wtrysku, lub brak jego regulacji.
  • #5
    slaw777
    Level 11  
    ok a da radę to samemu ustawić?
    A odnośnie drugiego błędu?
  • #6
    slaw777
    Level 11  
    Jaki powinien być prawidłowy kąt wtrysku i jak to sprawdzic przy pomocy Vag com?
  • Helpful post
    #7
    dr.master
    Level 39  
    slaw777 wrote:
    Jaki powinien być prawidłowy kąt wtrysku i jak to sprawdzic przy pomocy Vag com?






    Samym programem nie ustawisz.
  • #8
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Słaby filmik, lepiej to widać na tdi-timing i ja ustawiam na pracującym silniku dokręcam śrubę z tyłu pompy a po zgaszeniu z przodu od koła.
  • #9
    slaw777
    Level 11  
    Samym programem nie ustawisz.[/quote]


    Tak wiem Vag com sprawdze a na kole zmienie ustawienie pompy jeśli będzie to konieczne. Wartośc w polu nr 2 ma byc na poziomie 49 a 54 tak jak na filmiku?
    Mam tylko pytanie jakby był niewłaściwy kąt wtrysku ( a auto pali normalnie) to pilne jest to aby te warości ustawić. Wiem, że może byc większe spalanie? ale nie mam garażu i stąd praca pod chmurką.:(
  • #10
    slaw777
    Level 11  
    Dziś sprawdziem wartość w rubryce nr2 i wychodzi na to, ze jest do regulacji (137 u mnie). Może któryś z Kolegów napisze jak sprawdzić tą wartośc na wykresie w przejrzysty sposób. Dzięki z góry.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze może ktoś wie jak ten temat drugiego błedu ogarnąć? - kod błędu 01314. Troche czytałem na ten temat, ale chciałbym potwierdzić informację by nie szukać po omacku. Dzięki za info.
  • #11
    slaw777
    Level 11  
    To jak z tym drugim błędem 01314? Ma Ktoś jakiś pomysł, jutro bym spróbował ogarnąć temat, ale muszę wiedzieć gdzie szukać.
  • Helpful post
    #12
    dr.master
    Level 39  
    Link
    Link

    Powinno troszkę rozjaśnić sprawę
  • #13
    slaw777
    Level 11  
    Dzięki wielkie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Kolego dr.master a tak w skrócie jak znaleźć rozwiązanie tego błędu - co najczęściej występuje przy tym błędzie, bo doczytałem w necie, że może być uszkodzony przewód, który idzie po podłużnicy od dołu auta ? na początek taki punkt zaczepienia, gdzie zacząć szukać by naprawić ten błąd?
  • #14
    slaw777
    Level 11  
    Może Ktoś wie jak sprawdzić połączenia magistrali ze sterownikiem silnika? Najlepiej by było wtyczki powypinać i popsikać kontaktem? i sprawdzić czy gdzieś nie ma uszkodzonego przewodu?
  • #15
    slaw777
    Level 11  
    Witam ponownie. Dalej jestem w czarnej d...ponieważ dośc ładnie zapala auto i zastanawiam się czy jest sens regulować kąt wtrysku, bład wprawdzie jest" injection start regulation - Control Deviation" ale nie wiem jakie mogą być niedomagania z tym spowodowane - utrudnione zapalanie - zapala super , no i doczytalem że zwiększone spalanie tego drugiego nie sprawdziłem w okresie zimowym.

    Z kolei drugi bład "Engine control module" - może Ktoś z Kolegów mechaników w stopniu praktycznym spotkał się z tym drugim błędem i wie jak go usunąć.

    Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi.
  • #16
    slaw777
    Level 11  
    Jackall wrote:
    Przestawiony kąt wtrysku, lub brak jego regulacji.


    Może ktoś ma wiedzę praktyczną, czy jak przestawie kąt wtrysku to uruchamiania np. na ciepłym silniku nie pogorsze, czy to ma jakiś wpływ na to? pytam zachowawczo, bo fajnie auto pali ale kąt wtrysku jest na poziomie 130 a powinno być 50?.
    Dzięki za informację.
  • Helpful post
    #17
    Jackall
    Level 27  
    Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
  • #18
    slaw777
    Level 11  
    ok dzieki za info. to ustawię to na 50, bo faktycznie ostatnio doczytałem, że wtedy silnik bardziej miękko pracuje.

    Dodano po 9 [godziny] 48 [minuty]:

    Kolego, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia i temp w dolocie, to jest ten na interculer czy za przeplywomierzem w strone głowicy?
  • #19
    slaw777
    Level 11  
    Udało mi się ustawic kąt wtrysku na 70 czy może byc taka wartość? wiem ,że norma 49 do 54. Zastanawiam sie jeszcze nad tymi 3 śrubami blokującymi, czy się same nie odkręcą, nie wiem czy stosuje sie na gwint jakiś klej czy nie ma potrzeby?
    Zauważyłem też, ze po zmianie kąta wtrysku zniknął błąd trakcji wyświetlany na desce rozdzielczej:). Wtedy błąd trakcji ( żółty trójkąt) zapalał sie po kilkunastu sekundach jazdy.
    Zastanawia mnie tylko luz wzdłużny i doczytałem w necie, że luz wzdłużny na kole pompy będzie, natomiast luzu poprzecznego nie powinno być. Proszę o potwierdzenie jak ktoś z kolegów zna sprawę.
  • Helpful post
    #20
    Jackall
    Level 27  
    Nie wnikaj w luzy na pompie, dopóki się z niej nie leje paliwo. Kąt wtrysku ustawiamy vagiem/vcdsem po kliknięciu nastawy podstawowe lub basic settings. Ponadto dużym ułatwieniem jest tdi timing. Śrób pompy nie zabezpieczamy żadnym klejem, ani niczym, oprócz mocnego dociągnięcia kluczem.
  • #21
    slaw777
    Level 11  
    ok dzięki za informację, już myślałem, że coś grubszego uff. Śruby te mocno dociągnełem. Tak kąt wtrysku ustawiłem Vagiem na wartość 70.
  • #22
    Jackall
    Level 27  
    Ok, ale dlaczego nie na 55? Nie chciało Ci się pietnaście razy popuszczać śróbek, żeby trafić w punkt? W tdi z aluminiową pokrywką zaworów jest mniej wygodnie niż w starszych silnikach, gdzie ustawia się pompę na odpalonym motorze.
  • #23
    slaw777
    Level 11  
    Kilkanascie razy te śrubki popuszczalem i co złapałem 70 to lekki ruch i się wszystko rozjechało i było 130....kolejny raz jak złapałem 70 to już tak zostawiłem,....nie chciałbym tego znowu ruszać i celować w wartości, no chyba, że ta warość musi być idealnie od 49 do 55?. Po jakimś czasie sprawdzę tylko pasek, bo trochę zsunął się w stronę obudowy ale nigdzie nie zaczepia ale to jak będe lutował ta obudowę, bo jest trochę pęknięta. mechanik mógł ją wymienić podczas wymiany rozrządu.
    Dodam jeszcze, że po regulacji kąta wtrysku drugi bład 01314 - Engine Control Module juz się nie pojawił:). Dzięki za pomoc.
  • #24
    slaw777
    Level 11  
    Kąt wtrysku został zmieniony i przy okazji już nie pojawil się błąd trakcji, który wyświetlał się na komputerze jako 01314.