Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1,8T - Golf 4, nieszczelny dolot, jak to naprawić?

ZdzisekChytrusek 22 Lis 2017 23:03 1359 17
  • #1 22 Lis 2017 23:03
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    Witam,
    takie pytanie czy to norma że jest problem z serwisem silników 1,8 turbo?
    To znaczy mam wrażenie że dla wielu mechaników grupa VAG to tylko 1,9 tdi.

    Mam wg logów nieszczelność w dolocie, byłem w trzech serwisach i w jednym twierdzą że to musi być specjalistyczny sprzęt z kompresorem do mierzenia ciśnienia a oni tego nie mają, w drugim że auto pięknie jedzie co ja chce?
    w trzecim zasugerowano żebym wymienił świece, oczywiście po wymianie problem nie zniknął.

    Słychać wyraźnie świst przy duszeniu auta z dołu i jedzie powyżej 3500 obrotów dopiero, chociaż jeden mechanik zasugerował że tam jest sztanga przy turbo a nie kierownice więc jest turbo dziura, no ale z logów wynika że z opóźnieniem wstaje.
    Jak mam teraz podejść do tematu? Tylko ASO zostaje w takich problemach?
    No bo to auto jedzie tyle o ile, ale z komputera wynika że wymagana wartość np powietrza nie jest równa uzyskanej, rzeczywistej.
    I teraz załóżmy że jest dziura w dolocie, to jak to naprawić? Bez podpięcia kompresora ani rusz?
    Czy ograniczona reakcja na gaz też może być związana z dziurawym dolotem w tym silniku?
    Cholerny problem jest żeby takie auto oddać na naprawę i za 2-3 dni odebrać gotowe i zapłacić, łaskę robią że w ogóle zajmą się.
    Może dlatego że auto ma prawie 20 lat.
    Mowa o Golfie IV 1,8 turbo z 99r.

    0 17
  • #2 23 Lis 2017 08:14
    sigwa18
    Poziom 28  

    Ja bym zaczął od tego czy przepływomierz podaje wartość prawdziwą oraz czujnik ciśnienia doładowania. Druga sprawa to ciśnienie doładowania bez odpowiedniej wartości nie uzyskasz przepływu. Co do dziury w dolocie to jeszcze obejrzałbym EGR czy czasem tamtędy nic nie ucieka/dostaje się. W tych silnikach często też jest problem z łańcuchem miedzy wałkami (jego żywotność to około 200 tyś km) jak jest luźny rechocze i źle wpływa na pracę silnika. Szczególnie jak masz silnik bez przestawiania fazy bo błąd się nie pojawi.

    1
  • #3 23 Lis 2017 10:54
    carrot
    Moderator Samochody

    Zacznij od obejrzenia odmy, czy jest szczelna i zaworu DV, czy nie puszcza

    1
  • #4 23 Lis 2017 15:23
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    W tym silniku niestety nie mam map sensora, trzeba by się wpiąć gdzieś przy nie wiem? dolocie i wtedy zmierzyć.
    Przepływomierz teoretycznie jest ok, a rozrząd tzn ten łańcuch to poprzednik zmieniał.
    A czy czasem uszkodzone DV nie powoduje upustu ciśnienia powietrza jak w tych mocarnych turbo-benzynach? Tutaj jest świst przy przyspieszaniu, ale to muszę sprawdzić.

    A oprócz dolotu np wastegate turbiny? Czy można to jakoś samemu wyregulować?
    A może ta sztanga stoi? Bo u mnie to tak wygląda:
    1,8T - Golf 4, nieszczelny dolot, jak to naprawić?

    Może spryskać np WD-40 całą gruszkę? Czy to bezsensu?

    Wg mnie są dwa problemy - dziurawy dolot + zawieszający się zawór wastegate turbo.
    No chyba że N75 też źle działa.

    Po prostu auto np na drugim biegu do 3 tys nie jedzie potem idzie ostro, a po przepięciu na bieg 3 nagłe słabnie, np na 5 biegu przy 3 tys nie jedzie wcale, jak wolnossący.

    0
  • #5 23 Lis 2017 16:34
    moto-kord
    Poziom 27  

    Sprawdź ręcznie czy sztanga się porusza.

    1
  • #6 24 Lis 2017 00:28
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    Sprawdziłem sztangę i się porusza ale tak lekko raczej, minimalnie.
    Nie wiem czy tak ma być? czy powinna chodzić płynnie mocno?

    Czy jak wezmę klucz nie wiem to jest chyba 10tka? płaski - to mogę nieco podciągnąć sztangę czy mi się wszystko rozjedzie i turbina albo silnik padnie?
    Z uwagi na inne ciśnienie itd?
    Oczywiście nie jakoś drastycznie, jeden obrót dolna i górna nakrętka.

    0
  • #7 24 Lis 2017 19:34
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zaślepki na waz z turbo i ten na kolektor i 2bary napompuj.inaczej nie znajdziesz. Statystyczne najczesciej pada łącznik turbo ic lub1 wąż

    1
  • #8 24 Lis 2017 20:42
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    Ok, ale czy do tego potrzeba jakiś specjalny zestaw naprawczy do testowania szczelności dolotu?
    Czy to się zrobi jakoś samodzielnie z jakieś puszki?

    Np spotkałem coś takiego: (ale nie wiem gdzie to dostać)

    1,8T - Golf 4, nieszczelny dolot, jak to naprawić?

    i czy od tego ciśnienia od razu będzie słychać uchodzące powietrze czy warto jeszcze wtedy czymś popsikać? np wodą z ludwikiem?

    0
  • #9 24 Lis 2017 21:55
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zaślepki z kibel rury wiertarka i wentyl z felgi

    1
  • #10 24 Lis 2017 22:17
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    Ok, a bez pompowania nic się nie zdziała?
    Np psikając plakiem i wtedy zaciągnie i zaczną się podnosić obroty tam gdzie pęknięcie?
    Chociaż to z ciśnieniem chyba najbardziej skuteczna i pewna metoda.

    0
  • #11 25 Lis 2017 09:14
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Pomyśl ..... masz ciśnienie w układzie,wąż pęknięty który sie otwiera na zewnątrz jak puchnie od ciśnienia , gdzie plak????? Wystarczy chwile analitycznie pomyśleć jak to działa. 2 zaślepki ,2 opaski , 1 wentyl i kompresorek do 2 bar. Nawet taki do opon. No i papierosek co by zadymić otoczenie :)

    0
  • #12 28 Lis 2017 23:44
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    Panowie, trochę zmiana tematu, szczelność sprawdzona tzn ja sam i w serwisie bo nie czułem się pewnie :D Teoretycznie jest ok, wszystko szczelne.
    Może turbo się odzywa - ten typ tak ma?

    A co jeszcze wpływa na moc? zastanawiam się nad sztangą wastegate, może coś źle wyregulowane i za słabe doładowanie?

    Albo n75? tylko czy problem z tym zaworem nie byłby komunikowany w postaci błędu na komputerze?

    0
  • #13 13 Gru 2017 02:28
    7hebill
    Poziom 10  

    Nie wymieniałeś może tłumika? Ja w swojej skodzie 1.9 tdi po wymianie tłumika zaobserwowałem gwizd taki jak by ktoś mi gwizdek do wydechu wsadził.
    Początkowo nie wiedziałem o co chodzi i nie spodziewałem się ze to może być wina tłumika który niedawno wymieniałem. Sprawdziłem wszystkie rury, rozkrecane i czyszcone całe turbo, sprawdzana geometria turbo, gruszka bez zarzutów, ETC - jednym słowem wszystko tak jak powinno być. Pewnego dnia teścia poprosiłem by pogazował trochę bo dzwięk jak by z komory silnika. Przypadkiem zlokalizowałem że dzwięk faktycznie wychodzi z tłumiaka. Mechanikowi w Polsce sie pożaliłem, na formum sie pożaliłem i wychodzi na to że to wina tłumika, jakby się gdzieś te powierze załamywało i dopiero sobie przypomniałem, że przeciew wymieniałem nie dawno ;P
    Tylko i ciebie ten błąd w komputerze i to jest zastanawiające ale idąc tym tokiem to ten czujnik musi to jakoś wykrywać więc skoro on wykrywa błąd to albo on walnięty jakiś albo gdzieś w jego okolicach bądź przed - szczerze mówiąc nie wiem jak on to mierzy

    0
  • #14 13 Gru 2017 02:53
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    U mnie raczej to wina turbiny, bo to podobno jej dźwięk ale z kolei w logach dynamicznych przepływu powietrza jest strasznie dużo jak na ponad 200 koni, tyle to ten seryjny osprzęt nie da rady, nawet jeśli ktoś grzebał w sterowniku, także cos nie tak.

    Na dniach teraz będę kombinował ze sprawdzeniem szczelności dolotu wg wskazówek od andrzeja20001, znalazłem w sklepie budowlanym zatyczkę do rur od WC fi 50 i spróbuje to wpiąć w wąż dolotu i dmuchnąć.
    Reszta wg logów jest ok także może turbo lekko pogwizduje z dołu pod obciążeniem ale dolot musi być konkretnie sprawdzony.
    Tłumika nie zmieniałem, poza tym na biegu jałowym tego nie słychać, tylko pod obciążeniem, jak całość pracuje i zaczyna dmuchać.

    0
  • #15 13 Gru 2017 02:58
    7hebill
    Poziom 10  

    Życzę owonych łowów :) Ja miałem tą przyjemność ze turbo mogłem odkrecić U znajomego i całe sprawdzic pod lupą mechanika co się na tym zna. W sumie było czyste i wyglądało jak nówka prawie hehe. Pochwal się co znalazłeś potem :)

    0
  • #16 14 Gru 2017 07:47
    sigwa18
    Poziom 28  

    Jak jest duży przepływ a ciśnienie niskie i nie ma mocy. To albo przepływomierz kłamie (ale przeważnie zaniża) albo co bardziej prawdopodobne powietrze ucieka zanim trafi do cylindrów czyli dziura między turbo a głowicą. Turbo robi nadciśnienie przy obciążeniu i wtedy dmucha dziurą.

    1
  • #17 19 Sty 2018 05:28
    mateklos
    Poziom 13  

    Gwizad przy turbinie to postac rzeczy naturalna. Przy zmniejszonej ciut średnicy przeplywa powietrze -gaz z prędkościa ponaddzwiekowa albo zbliżona. Sprawdz jaki model turbiny jeat tam dany. Zobacz jaie w karcie katalogowej ma parametry. Jak wyglada cisnie na wlocie i w wylocie. Jesli jes mozliwosc to wystarczy zwykly manometr do sprawdzenia nadcisnia. Wpinas sie w fragment kanalu powietrznego za wylotem i odczytasz jaki masz cisnienie.na manonometrze stad wyliczysz sobie wartosc cisnienia dynamicznego .
    PROSTA metoda ktorej uczyli w szkole zawodowej mechanicznej.

    1
  • #18 21 Sty 2018 00:04
    ZdzisekChytrusek
    Poziom 5  

    Ok Panowie, teraz takie pytanie - powymieniałem część węży które były zapocone ale chce jeszcze sprawdzić wszystko ciśnieniowo, czy dam radę to zrobić na stacji paliw przy pomocy automatycznego, elektronicznego kompresora?

    1,8T - Golf 4, nieszczelny dolot, jak to naprawić?
    A może lepiej kupić taki za 20 zł pod 12V?

    No bo jednak muszę wtłoczyć powietrze a te elektroniczne to chyba wyczuwają ciśnienie i jak nic nie ma to głupieją?

    Jak to zrobić? chyba że pomoc jakiegoś pracownika wulkanizacji :) No niestety nie mam takiego kompresora konkretnego, jedynie pompka nożna ale to tam nic się nie zrobi tym.


    A co do turbo to jest zwykłe K03, konkretnie 06a 145 704 k, doładowanie ok 0,5-0,6 bar.
    Tyle to powinno dmuchać.

    0