logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Lenovo g500s Płyta główna - laptop nie uruchamia się.

Faltharis 10 Gru 2017 20:03 2745 4
REKLAMA
  • #1 16882130
    Faltharis
    Poziom 9  
    Witam.
    Problem z płyta główną la 9901-p. Laptop nie uruchamia się. Jest zwarcie na płycie głównej(tak stwierdził elektryk po dźwięku).
    Wymieniłem PQ301 ale niestety problem dalej pozostał.
    Na PQ 302 na wyjściu jest 1v-wymieniać go? Problem identyczny jak na filmiku na yt "Lenovo G500s no power up. Disassembly and mainboard repair". Co zrobić powinienem dalej? Posiadam schemat płyty głównej(jestem samoukiem i staram się jak mogę). Zanim postanowiłem napisać tutaj przejrzałem wiele materiałów i tematów.
    Czy problem może leżeć gdzie indziej? Jakaś dobra dusza może pomóc?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 16882319
    Dydelmax
    Poziom 39  
    Ocena: 963
    Witam.
    Podaj pobór prądu płyty głównej laptopa z i bez baterii, przed i po wciśnięciem Power. Jak zachowuje się dioda w oryginalnym zasilaczu po podłączeniu?
    Faltharis napisał:
    Wymieniłem PQ301

Na jakiej podstawie? Był uszkodzony wizualnie, czy stwierdziłeś to po pomiarach?
    Faltharis napisał:
    Jest zwarcie na płycie głównej(tak stwierdził elektryk po dźwięku).

Skoro jest zwarcie, to coś musi się nagrzewać - bez pomiarów niewiele zrobisz.
    Do poczytania na sam początek: https://www.elvikom.pl/szkolenie-nr-1-podstawy-diagnostyki-plyt-glownych-laptopow-t986.html
    Jeśli faktycznie jest zwarcie na płycie, to bez zasilacza z ograniczeniem prądu i napięcia niewiele możesz zdziałać, a wymiana elementów na chybił-trafił do niczego dobrego nie doprowadzi.
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 16882396
    Faltharis
    Poziom 9  
    Dziękuję za link. Przestudiuję go na pewno.