Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane II 1.6 16V - Zwarcie do masy - cylinder 1

02 Sty 2018 11:19 2655 9
  • Poziom 2  
    Witajcie.

    Moj megane II 1.6 16v 82kw pewnego dnia wyswietlil komunikat na komp.w jezyku niemieckim aby sprawdzić wtrysk. Po tym komunikat esp asr defwkt. Auto zaczęło szarpać i obroty spadły na ok 800 - 700. Pojechałem do mechanika, po podlaczyeniu do komp odczytany został błąd " cylinder 1 zwrcie do masy" mechanik zasugerował wymiane cewki i wymiane świec, zrobiłem to. Auto zachowuje sie lepiej jednak nadal na komp pokazał sie błąd pomimo jego skasowania po wymianie cewki. Auto wyposażone jest w lpg to na nim obroty bardzo spadaja i słychać nierówna prace silnika, na benzynie jest w miare ok jednak błąd wyswietla sie na jednym jak i drugim,.

    Po wizycie u Gazownika, powiedział wymiana listwy wtryskowej 450zł ok wymieniamy,
    Wymienili zero poprawy. Mówili, proszę sprawdzić kompresje, Ok udałem się do mechanika sprawdził kompresje jest 12-13. Poprosiłem mechanika aby zmienił miejscami wtryski, zmienił złożył i od czerwca do grudnia było ok. Problem zniknał

    W grudniu auto pohamowaniu do skrzyżowania potrafiło zgasnąć, wyświetlił się check oraz sprawdź wtrysk, Na zakrętach lub hamowaniu pojawia się bład, po podłączeniu do komputera " zwarcie do masy cylinder 1 - nieciągły. Poradźcie co robić? Byłem również na regulacji gazu kilka dni temu, auto jest żwawsze, jednak błąd pojawia się.
  • Poziom 37  
    Ktoś już dosłownie potraktował ten komunikat i sprawdzał przewody na zwarcie lub przerwę w obwodzie wtryskiwacza ?
  • Poziom 2  
    Niestety nie, byłem już u 4 "fachowców" kasują błąd, przejadą się i informują błędu już nie ma.

    Jeden mechanik nawet nie potrafił zlokalizować numeru cylindra ( mówiłem mu ze 1 jest od przeniesienia napędu, natomiast on robił to od rozrządu)
  • Poziom 37  
    To jedź do porządnego elektryka, lub sam poszukaj, bo znowu Cię wycyckają.
    Zamiana wtrysków i ten sam błąd 1 cylindra wskazuje że przyczyna tkwić może w okablowaniu silnika/tego cylindra.
    Nieciągłość, czyli błąd chwilowy, występujący czasami.
    1 zwykle jest liczony od rozrządu.
    Jaki jest pełny kod błędu, i czy był czytany dedykowanym dla reno urządzeniem ? Uniwersalne mogą pokazywać niepełne informacje, lub całkiem głupoty, i żeby poważnie coś doradzać, wypada znać ten kod.
    https://www.linkedin.com/pulse/obd-ii-connector-fault-codes-explained-kiril-mucevski
    https://www.obd-codes.com/trouble_codes/ zobacz ile tego jest np kliknij i rozwiń P0200...
    Wtedy mógłbyś czytając o tym samym kodzie usterki, samemu coś tam posprawdzać w miarę swych możliwości.
    Ogólnie znajdź kogoś, kto nie kasuje tylko błędów, ale także usuwa przyczyny ich powstawania.

    Lpg odłącza wtryskiwacze benzyny podczas pracy na gazie, nie zawsze potrafi je z powrotem połączyć, i też może być błąd wtryskiwacza. Tylko na pewno wtryskiwacza ? Podczas zamiany wtrysków, mechanik mógł ruszyć wiązką silnika i poprawił chwilowo coś innego.
  • Poziom 2  
    Nie mam obecnie zapisanego dokładnego kodu P...

    W Renault mówią, że cylinder 1 jest od skrzyni? Czyli jak w końcu liczymy od rozrządu czy koła zamachowego?

    Badany był Clipem, dokładnie nie wiem.

    Chce przeglądnąć wiązki od wtrysków.
  • Poziom 37  
    Mnie pokazuje że 1 wtryskiwacz oprócz brązowego ma biały przewód, 4 fioletowy, a do 1 cewki dochodzi fiolet i szary.
    Byłoby to łatwo sprawdzić wyjmując wtyczkę cewki lub wtryskiwacza.
    Sekwencja lpg również wskaże który to który, bo jej wtryskiwacze muszą być podłączone zgodnie z kolejnością wtrysków benzyny.
  • Poziom 43  
    pasu601 napisał:
    W Renault mówią, że cylinder 1 jest od skrzyni?

    I dobrze mówią. Zrób porządną diagnostykę i podaj numer z opisem błędu
  • Poziom 2  
    Niestety jeszcze nie bylem na podpięciu kompa, nie mam kiedy tak dni zajęte, dziś jezdziłem i wczoraj megane - z tego co udało mi się zauwazyć, bład "sprawdź wtrysk" pojawia sie na ostrych zakrętach, 90 stopni, nie wazne z jaka prędkością jadę, kiedy jest delikatne przechylenie auta jeśli ejst nawet 3-4 zakręty pod rząd to taki błąd pojawia sie na komputerze auta, ( nie ma skutków takiego wyswietlenia auto jedzie tak samo) od czego zaczać poszukiwania?
  • Poziom 1  
    Przyszedł czas, że przejrzałem instalacje, Okazało się,że przewód od cylindra 1 został przetarty o śrubę obok silnika, dokładnie na niej wisiał, przecierając się i tym samym dotykając masy podczas jazdy, najbardziej na zakrętach, Przewód zaizolowany, problem naprawiony :) :) :)

    4 mechaników tylko kasowało kasowało i kasowało żaden nie sprawdził dokładnie powodu usterki:)

    Serdecznie wam dziękuje za pomoc! :)

    Temat do zamknięcia :)