Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BOSCH PVS651FC1E - Podłączenie płyty indukcyjnej.

patrykk782 11 Lut 2018 19:46 2448 13
  • #1 11 Lut 2018 19:46
    patrykk782
    Poziom 6  

Witam,
    panowie pytanie może i banalne ale jestem zielony w temacie. Jak podłączyć tą płytę? Instalację w domu mam 1-fazowa, bez siły. Rozumiem, że dotyczy mnie schemat górny. Uziemienie do uziemienia. Prądowy (L) do BN i BK (albo po prostu z mostkować BN i BK). Analogicznie neutralny (N) do BU i GY. Nie ma znaczenia jeśli zamienię L i N? Dobrze to rozumiem? Którą z żył w przewodzie mam zostawić niepodłączoną?

Druga sprawa - elektryk miał przygotować mi instalację pod siłę. W chwili gdy puszczą w pionie na klatce siłę to podobno mogę podciągnąć sobie do mieszkania i podłączyć płytę pod siłę. Dał kabel 4x4mm idący do płyty. Z tego co teraz czytam do takiego manewru potrzebujemy kabla 4x5mm... Ktoś jest mi w stanie powiedzieć z tego schematu czy będzie to możliwe na tym kablu?

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!
    BOSCH PVS651FC1E - Podłączenie płyty indukcyjnej.

0 13
  • #2 11 Lut 2018 21:06
    Borutka
    Poziom 22  

Schematu montażu należy ściśle przestrzegać i jeśli go nie rozumiesz, to nie zabieraj się za podłączanie. Pomijam fakt, że do gwarancji musi być pieczątka instalatora oraz fakt, że praca na jednej fazie to słaby pomysł i często niewykonalny...

1
  • #3 11 Lut 2018 21:35
    patrykk782
    Poziom 6  

Pytam z ciekawości, elektryk u mnie będzie, ale sam fakt, że dał 4 żyły, a nie 5 mnie niepokoi. Chciałbym poradzić się Was. Dlaczego na jednej fazie to słaby pomysł?

0
  • #4 11 Lut 2018 22:05
    Borutka
    Poziom 22  

Na jednej fazie płyta będzie chciała prąd 30A, a jaki tam u Ciebie bezpiecznik siedzi? O ilość przewodów zapytaj elektryka, prawdopodobnie taka jest instalacja (TN-C)

0
  • #5 11 Lut 2018 22:24
    patrykk782
    Poziom 6