logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Atmega328 3.3V ADC: Nieprawidłowe wartości na pinie 23 przy projekcie mieszadła

woodyboy 20 Mar 2018 17:09 1320 7
REKLAMA
  • #1 17116525
    woodyboy
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.

Jestem początkującym elektronikiem i właśnie buduje mieszadło magnetyczne z wyświetlaczem obrotów. Obrotami silnika steruje napięciowo i chcę za pomocą Atmegi 328 przeliczyć napięcie na aktualne obroty silnika i wyświetlić je na wyświetlaczu 7-segmentowym. Problem polega na tym, że gdy odczytuje napięcie na pinie analogowym (pin 23) to zwraca mi wartości około 0 lub 1023 (czasami wyświetli jakąś losową wartość z tego przedziału). Mierzyłem miernikiem bezpośrednio napięcie na nóżce i wszystko się zgadza ( napięcie z przedziału 0v - 3.3v +/-). Atmege programuje za pomocą Arduino UNO, a na sam mikrokontroler wgrany jest bootloader Atmega328 8Mhz zgodnie z instrukcją na stronie Arduino. Atmege zasilam napięciem 3.3V. Dodam jeszcze że jeżeli podepnę Atmege do płytki Arduino UNO i badam napięcie wszystko jest ok (podpinałem napiecie 3.3v oraz 0v do pinu A0).

Z góry dziękuje za pomoc.

Kod źródłowy:
    Spoiler:

Kod: C / C++
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Schemat:

Atmega328 3.3V ADC: Nieprawidłowe wartości na pinie 23 przy projekcie mieszadła
  • REKLAMA
  • #2 17116530
    marci4
    Poziom 31  
    Ocena: 176
    Na pin 21 (AREF) musisz podać napięcie referencyjne (w Twoim przypadku domyślam się, że to będzie 3V3).
  • REKLAMA
  • #3 17116557
    Sareph
    Poziom 24  
    Ocena: 378
    marci4 napisał:
    Na pin 21 (AREF) musisz podać napięcie referencyjne (w Twoim przypadku domyślam się, że to będzie 3V3).